Mix Cd's Op De Computer maken?

Ik denk dat ProTools voor wat jij wilt wel erg hoog gegrepen is (Pro Tools is een Digitaal Audio Bewerkings Systeem dat in de professionele wereld vooral veel gebruikt wordt)

ik zeg t toch goed jongens of niet? :)


Acid lijkt me idd wat je zoekt
 
"Jesus loves the acid!"
 
Origineel geplaatst door olafmol
standaard mix CD's worden toch gewoon met draaitafels enzo opgenomen hoor.......de meeste (profi) DJ's kunnen behoorlijk strak mixen, en anders kan je het altijd nog in ProTools fixen of opnieuw mixjes erin knallen

Helemaal mee eens....

Ik heb net 14 dagen geleden een mix cd opgenomen via de volgende wijze :
-alles mixen met vinyl ( en cd-speler )...als het fout gaat,opnieuw proberen..
-opnemen in Wavelab en dan de goeie stukken aan elkaar plakken
-alle tracks en mixstukjes los normalizen
-overbodige ( saaie ) stukjes eruit knippen

klaar is klara...:D
 
Origineel geplaatst door dione
Helemaal mee eens....

Ik heb net 14 dagen geleden een mix cd opgenomen via de volgende wijze :
-alles mixen met vinyl ( en cd-speler )...als het fout gaat,opnieuw proberen..
-opnemen in Wavelab en dan de goeie stukken aan elkaar plakken
-alle tracks en mixstukjes los normalizen
-overbodige ( saaie ) stukjes eruit knippen

klaar is klara...:D

ik neem mijn mixen gewoon in 1 keer op ..als het fout gaat so be it..... gaat toch bijna nooit fout ;)
ik vind:als je mixen opneemt om als demo's rond te sturen dan kan je het niet maken om ze later nog goed te editten, dat is geen real-life representatie van je mix-kunsten......

maar da's mijn mening he ;) iedereen mag het helemaal zelf weten..

ohja..acid al geprobeerd dan?
 
Hmm ik dacht toch echt dat ik een message had gepost gestern :confused: is niet aangekomen zie ik daarin zei ik dat het niet voor demo's ofzo was :) maar puur voor mezelf dat als ik in de auto zit ff een mixje heb van mijn favo tracks, maar misschien ga ik in een later stadium dat re-editen wel es proberen je weet maar nooit

Ik heb net een demo van acid pro en ik ga em nu meteen uitproberen thnx voor de adviezen iig mensen als ik iets degelijk in elkaar heb gebrouwd plaats ik het wel ff!

Grtz Mike:smeris:
 
Ik kloot zelf altijd met de sampler (AKAI) als ik een mooie bootlegger in elkaar flans (o.a. Justin T. - Like I love you VS. White Stripes - 7 Nation army), maar dit werkt niet bepaald snel en intuitief, naast het feit dat ik altijd te weinig geheugen heb. De sampler dan, bedoel ik. :P

Maar goed, wat ik nodig heb is een programma waar ik in kan kloten met samples, timestretchen, effecten, etc, etc. Leent ACID zich hier goed voor? Als 2 Many DJ's dit gebruikt, is het prima, want daar doel ik een beetje op. Hoewel mijn mixen natuurlijk veel toffer zijn. Echt waar hoor.:L

Bootlegging rules. Maar eigenlijk kan het nog veel gaver en extremer. Radioslave, 2 many DJ's, Richard X zijn eigenlijk best wel the pussies in het vak. Is natuurlijk off-topic, maar wat is jullie mening hierover?
 
Origineel geplaatst door Fokov
Bootlegging rules. Maar eigenlijk kan het nog veel gaver en extremer. Radioslave, 2 many DJ's, Richard X zijn eigenlijk best wel the pussies in het vak. Is natuurlijk off-topic, maar wat is jullie mening hierover?

ik vind dus precies het tegenovergestelde.
bootlegging is cool, zolang er creatief omgegaan wordt met het materiaal en de uitkomst meer is dan 2 tracks opgeteld.
ik hoor vaak enorm slechte kutnummers die onder het mom van bootlegging getolereerd worden.

zoals ik het zie zijn 2 many dj's eigenlijk de enigen die echt creatief met de oude nummers omgaan wat betreft de flow en de feeling van de meerdere gemixte tracks zodat er als het ware een nieuw nummer ontstaat naast het "ha ha ik ken deze nummers allebei" gevoel. de rest bestaat uit zielloze talentloze losers die niet hard genoeg kunnen nadenken om te begrijpen wat er gaande is.

maar dat vind ik dan weer.
 
Je hebt gelijk dat er inderdaad meer dan het 'ik ken deze nummers allebei-gevoel' moet ontstaan. Veel bootlegs of zelfs gewone remixes zijn niet genoeg cut-up, fucked up en aan gort gesneden. @ many djs vind nummers die op een bepaalde manier goed bij elkaar passen, maar ik vind het veel gaver als er echt iets geheel nieuws wordt gedaan met de songs. Dus eigenlijk en remixen (d.w.z. een geheel nieuw nummer van de oude tracks makken) en door mekaar heen gooien.

Sommige bootleggers had je met een beetje creatief turntablism ook live kunnen doen en dat is eigenlijk een beetje karig.
 
Origineel geplaatst door Funkadelic
Hmm ik dacht toch echt dat ik een message had gepost gestern :confused: is niet aangekomen zie ik daarin zei ik dat het niet voor demo's ofzo was :) maar puur voor mezelf dat als ik in de auto zit ff een mixje heb van mijn favo tracks, maar misschien ga ik in een later stadium dat re-editen wel es proberen je weet maar nooit

Ik heb net een demo van acid pro en ik ga em nu meteen uitproberen thnx voor de adviezen iig mensen als ik iets degelijk in elkaar heb gebrouwd plaats ik het wel ff!

Grtz Mike:smeris:

ik bazelde gewoon wat in het algemeen hoor :)
 
Origineel geplaatst door olafmol
ik neem mijn mixen gewoon in 1 keer op ..als het fout gaat so be it..... gaat toch bijna nooit fout ;)
ik vind:als je mixen opneemt om als demo's rond te sturen dan kan je het niet maken om ze later nog goed te editten, dat is geen real-life representatie van je mix-kunsten......

maar da's mijn mening he ;) iedereen mag het helemaal zelf weten..

ohja..acid al geprobeerd dan?

alleen die mix die ik gemaakt had komt uit op cd en als het ff kan moet ie ook nog verkocht worden....

ik heb 'm trouwens in 4 gedeeltes opgenomen,vooral omdat ik ook tracks van cd er tussen wou mixen en daar heb ik nog niet zoveel ervaring mee ( kep dat ding net..)
toen bleek ik al over de 80 minuten te zitten dus heb ik later de saaie mix-stukken er tussen uit geknipt...geen gemanipuleer dus...
 
Origineel geplaatst door dione
alleen die mix die ik gemaakt had komt uit op cd en als het ff kan moet ie ook nog verkocht worden....


ja dus? .tis toch een dj mix album??? .... ahjoh ik ben gewoon van de oude school ;)
 
Ach het gaat om het resultaat, het wordt echter behoorlijk genant (en dat gebeurt vaak!) dat een dj vervolgens live staat te draaien en het echt nergens op lijkt, ik bedoel een beetje strak mixen mag dan toch wel. :D
 
Origineel geplaatst door metatron
Fruity Loops 3.5

De rest is leuk speelgoed

Helemaal mee eens, helemaal top

(maar waarom gebruik je nog geen FL STUDIO ?
 
Back
Top