Experimentele track

Hey Robi,

Heel erg mooie geluiden die je gebruikt, zelfs geluiden die ik nooit gehoord heb.. Er zitten hele mooie stukken in, maar je overgangen, tja.. die zijn nog niet zo goed hé ? Dat moet je zeker nog eens leren.. een reference track bijnemen, heb ik al 10x gezegd.

Veel succes makker !

Gloomy.
 
hoi Gloomy,

Bedankt voor je reactie.
Het is eigenlijk wel een wat apart nummer met rare overgangen.
Heb ook erg geëxperimenteerd met geluiden etc.
Soms is het trouwens ook beter om niet alles gelijk uit te brengen.
Maar ja; ben soms wat ongeremd hierin.
Lastig toch wel.
Wat betreft Reference; daar heb je volkomen gelijk in en hier moet ik toch echt goed naar gaan kijken (ondermeer YT).
Weet eigenlijk (nog) niet zo goed hoe dit werkt.
 
Laatst gewijzigd:
Ik hoor toch wel veel potentie in je tracks:okdan: maar ik hoor ook dat je het nog vooral aan ervaring ontbreekt.
Blijf tracks afmaken, heel belangrijk want zo vind je uiteindelijk ook jouw eigen sound..*D
Tips:
Je nieuwe geluiden samples stuk voor stuk in de track laten flowen....dus niet 2 geluiden tegelijk erin plempen....hierdoor komt het wat rommelig over.
Dus een nieuw geluidje per 8 bars of 12 ofzo zodat de luisteraar kan wennen aan de sound en zo bouw je het op/af.
De luisteraar kan al die geluiden in het begin /veranderingen niet verwerken en haakt dus af....
Tip 2:
Volume van je individuele instrumenten is echt way off.
Sommige samples(voice) zijn veels tehard qua volume waardoor soms zelfs je beat bijna niet hoorbaar is.
Dus zorg dat je volume balans in je mix goed zit.
De beat is tever op de achterground en fx samples en geluidjes veel teveel op de voorgrond.
Probeer je mix op verschillende audio apparaten teluisteren vaak hoor je dan wat er ontbreekt of evt gecorrigeerd kan worden aan de mix.
:okdan:
 
klinkt heerlijk maar die overgangen, het saaiste, heeft nog wat aandacht nodig maar dat wist je zelf wel. Ik herken 't probleem hoor, als 't afwisselend moet zijn kom ik ook met dat soort issues. misschien kan je ze ritmisch al juist maken en maskeren met n sample (noise, hats of iets anders dat even de aandacht afleidt)
 
Ben gisteren nog aan de slag geweest met Reference en het YT-filmpje.
Ik moet zeggen dat ik het nog niet eens zo eenvoudig vind; vooral om een goede eindmix te produceren (voorheen werkte ik trouwens met Izotope Ozone 5).
Ben wel op de goede weg, maar er is nog veel werk aan de winkel.
Heb even een nieuwe, verbeterde versie op SC geplaatst (overigens nog lang niet optimaal).
 
Laatst gewijzigd:
Heb even een nieuwe, verbeterde versie op SC geplaatst (overigens nog lang niet optimaal).
Deze klinkt wel al beter qua low end.
Alleen de FX/effects geluiden klinken veels tehard.
Je mix goed krijgen enzv leer je door vallen en opstaan....kan jaren duren en de 1 heeft er meer feeling mee dan de ander ....
Maar je mix laten sounden zoals jij dat wilt is toch wat elke serieuze electronic music producer aan skills in zijn arsenaal moet hebben vandaag de dag.:maffia::peukie:
Het geeft je in mijn opinie een edge tegenover de rest.
En het scheelt je een kapitaal aan geld...Laten Mixen is duur.....:bekdicht:
 
in het begin moest ik, louter door drum en de bass, even aan peaches denken.. (dus alle andere geluiden even wegdenken.)
mooi gedaan, robi. ik hou hier van. mooie ruimtelikke geluiden. lekker geplaatst.
de FX staan nog hard, op de versie die ik hoor? ik heb er geen last van... ik vind ze muzikaal, juist. smaken, ervaring, verwachtingen. ze staan hard, maar dat geeft juist die atmosferische kracht.
 
Zal wel aan mij liggen, maar ik hoor op mijn stereo installatie geen "rare" overgangen en ook geen gekke dingen in de mix. Klinkt professioneel. Ik ben dan ook geen semi-pro in produceren. Ik luister gewoon veel muziek. De "aaaaahhhhh" stukjes er doorheen vind ik heel fijn. Wat zijn dat samples of heb je er echt een (VST) synth voor gebruikt? :)
 
Back
Top