eun nieuwe com...

ASBAK

The Harmonizer
Lid sinds
27 mei 2003
Berichten
34
Locatie
Noord-Brabant/ oisterwijk
Halleey,

Ik heb laatst een offerte laten maken, omdat ik een nieuwe computer nodig heb. Maar ik had er geen luidsprekers of een monitor bij nodig, omdat de mijne nog goed zat zijn, maar ik ben van plan om de computer voor muziek, spellen en internet te gebruiken, en ja ook voor cd's te branden en dergelijke. Ik ga voornamelijk cubase gebruiken, dus is dit lijstje wel goed zat???

- Intel Pentium 4, 2.6 Ghz.
- 512 Mb DDR 3200
- 80 Gb harddisk 7200 RPM
- Cd-Rewritable Lite-on
- Creative soundblaster Audigy 2 Platinum
- Windows Xp home


De Creative soundblaster audigy 2 platinum-geluidskaart was afgeraden door mijn neef die al wat langer in de muziek zit en er wat meer verstand van heeft als mij, maar wat denken jullie ervan???


de mzzls

:dj:
 
Nee, hier klopt helemaal niets van. Dat zou ik absoluut NIET kopen!



Ok, flauw. Sorry. ;)

Maar zoek eens op het forum hier over dit onderwerp. Daar is al ea over geschreven.
 
Allebei je lijstjes zijn niet zo bijzonder imo.....
Zowel de hardware als je plannen ermee.

Zo'n SB is het idd niet echt (wil je redenen weten, ff zoeken op dit forum, en je leest er meer als ik hier nu kan/wil typen). Ook raad ik af om zowel muziek, internet als spelletjes op 1 peecee te doen. Stabieliteit op je muziek-pc is namelijk een vereiste, en internet komt je stabiliteit niet echt ten goede.

tipje: Koop die nieuwe comp met een andere geluidskaart voor je muziek en koop een 2e-handsje voor internet en game-zooi. (als je zo'n hypermoderne spelletjes-fanaat bent, zal je dan misschien wel te kort komen met je 2e-handsje, maar ook hier geldt weer: het leven zit vol keuzes !)
 
Nee, koop nieuw voor spelletjes. Koop een tweedehands audio-set-up van iemand die weer zo nodig moet upgraden :D
 
als je toch alles op 1 PC wilt doen kun je hem beter dual boot maken.
Dus 2 maal je besturingssysteem installeren.
De bootmanager van windows XP / Windows 2000 voldoet wel om te kiezen tussen beide installaties.
'k Heb dit zelf ook op mijn lappie. De ene installatie is puur voor wavelab en cakewalk. De andere draai ik spul voor mijn werk op (en Grand theft auto :D:D:D).

tips m.b.t. tot je hardware:
- Neem minimaal 512 MB geheugen`, 1 GB zal vast ook wel lekker werken.
- koop geen soundblaster (of terratec maar dat is mijn mening omdat ik het een K*Tbedrijf vindt)
- gebruik de zoekfunctie!

-C-
 
http://www.midiman.nl/ kijk hier even op leuke geluidskaarten en mischien is het wel leuk om er ook een controller bij te nemen
 
intel

intel

ik zou voor amd gaan...
scheelt je weer pecunia's...kan je in je geluidskaart pompen...denk ook om je videokaart dant je geen game config koopt...is veel duurder...twee d en stabiel daar gaat het om...
 
Bedankt voor het antwoorden, ik ben er nog niet helemaal uit, maar ik weet iig dat ik die soundblaster niet hoef te kopen, want ik heb nog geen 1 positieve reactie erover gehoord. Maar als ik mn com voor muziek en internet en branden gebruik word mn computer tog niet te erg overbelast? ik bedoel: dat zal tog geen problemen veroorzaken? wat betreft de geluids kaart:

Als het geluid goed is, dan is de geluidskaart toch ook goed, of er nu veel of weinig midi-in/outs, line in/outs inzitten???
als ik later tog wil gaan uitbreiden kan ik toch een mengpaneel aanschaffen met voldoende in/uitgangen? Of zit daar wel degelijk verschil in?

sorry dat ik zo moeilijk doe, maar ik ben nog helemaal nieuw in het muziek-vak, en ik snap er nog niet zo veel van. Nu heb ik alleen nog maar een Yamaha RM1x en die kan ik nog wel op de geluidskaart aansluiten, maar als ik nog andere synths aanschaf kan ik ook een mengpaneel aanschaffen en dan kom ik er ook wel uit toch??


Sorry for my behaviour, I'M CONFUSED:confused: :confused: :confused:
 
Back
Top