Lost in space

Robi

Hega
Lid sinds
22 juli 2014
Berichten
4.815
Locatie
Groningen
Dit is al een iets oudere track van mij.
Ben er zelf erg gecharmeerd van, alhoewel ik nu wel bepaalde punten hoor die wat anders hadden gekund (qua afmixing etc).
Ben ook wel weer benieuwd naar feedback, tips etc.



O ja; deze track vind ik ook nog wel geinig.
Heb eigenlijk niet zo'n zin om speciaal hiervoor een apart topic aan te maken.
Vandaar dat ik deze nog even alsnog hieronder plaats.

 
Laatst gewijzigd:
Goeie morgen beste Robi..

Mijn vriendin vind je 2 liedjes heel goed. Ikzelf ook, ik merk verbeteringen, maar idd bij het eerste nummer is de mix niet echt heel erg goed. Ofwel staat de percussie teveel naar links gepanned, ofwel is het weer mijn linkse speaker die niet werkt, want bij het eerste nummer overstemmen de pads & choirs de percussie, die je nauwelijks hoort. Ook je overgangen zijn, zoals vaak, heel erg "raar". Ik zou me daar echt eens in verdiepen en telkens een reference track gebruiken als voorbeeld, je zal er beter van worden.

Al bij al, prima gedaan, mooie, voor mij nieuwe, geluiden en effecten.

Doe zo verder !

Fijne dag, fijn weekend,

Gloomy.. :)
 
hoi Gloomer,

Heel erg bedankt voor je leuke en ondersteunende reactie.
Het klopt inderdaad wel dat het qua afmixing niet helemaal top is.
Dat vind ik ook wel jammer.
Beide tracks vind ik verder best wel vermakelijk.
Ik had het nu echter wel anders aangepakt (qua afmixing, eq etc).
 
Bedankt voor jullie fijne reacties, Disharmonic, Flyweight enb BasicSystem.
Disharmonic; Dit heb ik dus altijd met een track. Altijd weer dat twijfelen of het toch nog niet nog meer uitgediept had kunnen worden. Break out of your zone vind ik best lekker; maar had nog wat vloeiender gekunt qua drums en vooral baslijnen.
 
Break out of your zone vind ik best lekker; maar had nog wat vloeiender gekunt qua drums en vooral baslijnen.
Ik bedoelde vooral hoe het klankmatig is, en niet zozeer de structuur. Ik heb het gevoel dat de geluiden in het eerste nummer hier en daar wat minder goed met elkaar mengen, in het tweede nummer klinkt het allemaal lekker smooth... Zoiets is een beetje lastig uit te leggen, dus ik hoop dat je een beetje begrijpt wat ik bedoel. ;)
 
ik vind vooral de laatste interessant. Maar dat komt misschien omdat ik vroeger altijd gedrumd heb.
het mixen kan inderdaad beter, maar er zit verbetering in!

Wat ik je vooral wil meegeven is dat je moet blijven doen wat je leuk vindt. Dat je overgangen niet altijd logisch zijn wil niet zeggen dat het "niet klopt" natuurlijk. Persoonlijk hou ik erg veel van variatie.

Muziek maken is en blijft iets eigen. En dan komt er ook nog bij kijken waar je naartoe wilt met je muziek, welke richting, de absolute top voor de buitenwereld...of gewoon lekker voor jezelf :)

Dus ga vooral zo door Robi!!!
 
Heel erg bedankt voor je reactie, 1NC1N.
Het klopt wel dat de afmixing niet helemaal optimaal is en dat sommige stukken en overgangen soms wat als 'los zand' in elkaar lijken te zitten.
Dat is wel jammer en onnodig ook wel.
Ideeën en creativiteit genoeg, maar soms is het overzicht er gewoon niet helemaal en klopt het als geheel niet helemaal goed.
Daar moet ik nog wel meer aan werken.
 
Back
Top