By Your Side

Mooie compositie en geluiden..helemaal top!! mooi stemmateriaal ook.. :)
Vind alleen de drum her en der iets te sophisticated.. maar kan ook aan mij liggen natuurlijk
 
Ik vind de drums wel lekker, alleen de tommetjes misschien iets te hard. Verder mooie zang en past qua compositie goed in elkaar. Ik vind hem al met al super en een heerlijke track!
 
Knap de muziek afgestemd op de zang. Wel vind ik het geluid wat weinig warm, maar aan de andere kant klinkt het ook wel weer sprankelend. Je drum vind ik (uiteraard persoonlijk) te druk, wel vind ik de verdichting van de drum bij 2:28 er goed inkomen. Zou nog sterker werken als de drums daarvoor wat rustiger waren. Ik zal Farisha ook eens "checken", mooie stem!

Ik heb eerst de muziek gemaakt en pas later de vocal erbij gezocht. Dus het is eigenlijk net andersom gegaan. Ik zou ook niet weten of ik muziek om een bestaande zangpartij heen zou kunnen maken. Dat kille heb ik inderdaad wel vaker gehoord als feedback op mijn tracks. Zelf houd ik wel van zo'n clean geluid. En ook hier geldt dat ik eigenlijk niet zou weten hoe ik het warmer kan maken. Er is nog zoveel te leren :).

Op die drums heb ik op looperman ook vergelijkbare feedback ontvangen. Daar ga ik komende week nog eens aan sleutelen. Ik moet dan wel oppassen dat het niet gewoon echt een ballad gaat worden. Dat vind ik dan weer te flauw of zo. Hoe dan ook, prima feedback. Ik zal een update hier op een later moment nog posten.

Heel mooi in elkaar gezet, vind de synths en keys prachtig klinken allemaal, mooie akkoorden ook. De vocal klinkt bij mij soms wat scherpig, is eigenlijk het enige dat ik er op aan zou kunnen merken. Chapeau!

Thanks funkaholic! Ook die vocal zal ik nog eens goed naar luisteren.
 
Heb je weer mooi gefabrieqed Bobski :okdan:
Mooi gebruik gemaakt van Farisha take me there vocaal.
Vindt (persoonlijk) de percussie op de achtergrond een beetje druk klinken omdat de synth ook al druk is..... klinkt niet slecht en past ook wel maar het is een beetje en en (maar dat is mijn eerste indruk) :beard: Verder natuurlijk weer een duidelijke Bob signatuur :okdan:

Ik ben me ervan bewust Daniel. Ik voel me comfotabeler bij een drumpartij met wat syncopen erin. En soms schiet ik daar wel een beetje in door ja :). Ik herinner me dat ik die feedback wel eens vaker van je heb gehad. Me culpa. Maar zoals gezegd, ga ik er nog mee aan de slag. Thanks!
 
dat je het een ballad tracht te noemen komt misschien hier door:
het is namelijk halftime ritme, dwz:
geen snare-accent op de 2 en 4 zoals bij de meeste vierkwartsmaat popmuziek,
maar slechts een accent op de 3de tel, de suggestie van een tweemaal zo langzaam tempo dus!

Dat is inderdaad duidelijk het geval. De vocal helpt hierin overigens ook mee. Het gekke is dat deze op 125 bpm was ingezongen en eigenlijk alleen in dancetrakcs is gebruikt. Het verbaasde me dat het in een half tempo ook prima bleek te werken.

minder vind ik dit:
het stoort me te veel dat de melodie niet helemaal klopt met de akkoorden er onder,,
je stuk staat in Eb mineur maar de melodie suggereert eerder Ab mineur
soms kan zo'n dualistische muzikale spanning (Polytonaliteit) goed werken maar ik vind het
net te veel wringen, beetje knarsetand gevoel opwekken in dit stuk.
op de meeste plekken werkt de melodie/harmonie wel (logisch, want toonladders
kwart/kwint van elkaar verschillen slechts een andere toon) en een gemiddelde doorsnee
luisteraar hoort er misschien over heen maar mijn afgetrainde oren ( zie mijn fotootje icoon)
gaan toch flapperen bij die Cb

En dank voor je altijd constructieve feedback. Ik kan veel leren van theoretisch gerichte opmerkingen. Je hebt een heel goed gehoor (maar dat was al bekend uiteraard). Stuk staat inderdaad in Eb. De acapella was ingezongen onder een track in G#. Ik heb dan ook op wat plekken een beetje moeten schuiven met de zang (zoals je aangaf, 1 noot telkens). Ik vind het effect wat hiermee wordt gehaald altijd heel prettig. Het is alsof de muziek niet af is en er altijd een spanning is. In het snellere stuk gaat de toonsoort overigens wel naar Ab. Ook iets wat ik wel vaker doe, ik neem de laatste gespeelde noot van de baslijn dan over voor de nieuwe toonsoort.

Wat je schrijft over die Cb, hoor ik niet. Die past volgens mij in beide toonladders. Waar het wel wringt, is in het laatste couplet waar de achtergrond zangeressen in harmonie zingen. Dat wordt lasting opvangen :). Is dat wat je bedoelt? Ik hoopte ermee weg te komen :).

wow erg mooi. lekkere funky bass, mooie vokalen. de drums vind ik heerlik. prachtig geproduceerd overigens (zelfs wanneer afgespeeld via soundcloud, wel via mijn reference-installatie, ahum).

ja ik word er rustig van, evenals jan, maar het doet ik iets met mijn lijf, het is tevens swingend. ik vind het eerder een lounge nummer, maar dat dekt de lading eveneens niet.

prachtige geluiden, die erg goed "verwerkt" zijn. ik heb geen getrainde oren (of is 42 jaar muziek luisteren toch een vorm van training, evenals bij voetbal, zijn we bij muziek allen halve experts [=walter benjamin]), ik luister op gevoel. ieder zijn eigen weg overigens, in muziek, waarin objektiviteit een afgrond is.

Dank wederom vin! Die bass is een "acousitsche" bas gelayered met een wat hogere bas met een snelle attack. Gaf voor mij net het juiste geluid. En op mijn hoofdtelefoon klinkt de mix op zich ook best OK. Afgelopen week heb ik hem via SC ook even op mijn huiskamersetje afgespeeld en dat was toch behoorlijk teleurstellend moet ik je zeggen. Ik heb ook werkelijk geen idee hoe ik de mix kan aanpassen zodat het ook daar lekker klinkt. Ook hier nog veel te leren.

En ja, gevoel, daar hebben we het inderdaad wel eens over gehad :). Mooi dat we beiden hetzelfde hebben bij het beluisteren van elkaars muziek, terwijl ik nooit jouwe muziek zou maken en jij waarschijnlijk ook niet de mijne.
 
Ik zet hem nog een keertje op, luistert echt lekker weg. Wat mij betreft past de zang erg goed bij de track, heerlijke 80s stijl er doorheen en een beat die lekker schommelt tussen relekst, maar ook juist swingend. Wat mij betreft een EP van maken, met op de B kant een DnB remix door Netsky ofzo ;)

Nou, da's wel een heel mooi compliment :) Dank kobuz! Ik weet alleen niet wie Netsky is, maar daar ga ik zo nog wel even achter komen.

Gaat er in als koek ... hoe doe je je dat steeds weer
?

Kwestie van het nodige geluk denk ik zo.
 
Mooie compositie en geluiden..helemaal top!! mooi stemmateriaal ook.. :)
Vind alleen de drum her en der iets te sophisticated.. maar kan ook aan mij liggen natuurlijk

Dank Pat. Ja, die vocal is te gek. Opnamekwaliteit was ook prima in orde (hoewel er nog de nodige muziek door de acappale heen lekte). Maar voor mij meer dan voldoende om mee te werken. Tja die drums :D. Ik ga nog een versie maken o pkorte termijn.

Ik vind de drums wel lekker, alleen de tommetjes misschien iets te hard. Verder mooie zang en past qua compositie goed in elkaar. Ik vind hem al met al super en een heerlijke track!

En da's ook een mooi compliment. Die tommetjes (trommeltjes op links in het snellere stuk?) was me totaal niet opgevallen. Of bedoel je random syncopated snares die je gedurende de gehele track hoort?

Hoe dan ook, dank voor het luisteren en je feedback Krek!
 
Wow koel stuk hoor! Heel afwisselend, zit super in de mix en gewaagd arrangement. Vind het echt heel chill!

Fijn om te lezen SB. En toch, die mix... Zoals ik eerder schreef, klinkt het op mijn huiskamersetje totaal niet sprankelend en dynamisch genoeg. Werk aan de winkel. Nou ja, in elk geval weer een track afgerond ;).
 
Laatst gewijzigd:
Mooi stukkie weer beste Bob!
Ik luister momenteel enkel op computerspeakertjes dus ik kan weinig zeggen over dynamiek en de klankkleur.
Wat ik wel hoor is dat je opnieuw een mooi instrumentaaltje gemaakt hebt voor de bijhorende stem.
Wat mij wat verwart is de drumpartij die dubbel zo snel gaat dan het zangtempo.
Op die manier komen de drums/percussie mij wat te opdringerig en onzeker over.
Niettemin: Doe zo voort! (duim).

Cheers,
Exo. :mega:
 
Mooi stukkie weer beste Bob!
Ik luister momenteel enkel op computerspeakertjes dus ik kan weinig zeggen over dynamiek en de klankkleur.
Wat ik wel hoor is dat je opnieuw een mooi instrumentaaltje gemaakt hebt voor de bijhorende stem.
Wat mij wat verwart is de drumpartij die dubbel zo snel gaat dan het zangtempo.
Op die manier komen de drums/percussie mij wat te opdringerig en onzeker over.
Niettemin: Doe zo voort! (duim).

Cheers,
Exo. :mega:

Dank waarde Exo. Als er zoveel luisteraars zijn die de drums niet vinden kloppen, moet ik er natuurlijk wel iets mee doen :). Ik heb de drumpartij aangepast. Snares verwijderd, shakers verwijderd en kicks verplaatst. Het is wel iets meer mainstream (naar mijn bescheiden mening), maar luistert tegelijk ook iets relaxter. Dank voor de input :okdan:
 
Fijn muziekje! Beetje ingetogen misschien, maar dat is ook wel relaxed.

:W
 
Relaxte track. Prima van genoten. Vind de drums juist wel goed. Mooi hoe de zang aansluit op de rest
 
Deze nieuwe versie vind ik wel fijner, meer rust en open
Mini-tip: in het rustigste deel die 8ste hihats wat zachter, zowel qua volume als sound
 
Back
Top