Dr van Lansberg - By Your Side

Hele lekkere plaat, erg goed geproduceerd. Vooral de brug midden in de track vind ik tof. Tot nu toe echt een van toppers wat mij betreft, maar ben nog druk aan het luisteren.
 
Mooie soulvolle, organische track. Heel fijn om naar te luisteren. De vocalen zijn licht bewerkt (autotune of melodyne), had niet eens gehoeven, prachtstem!

Ja, die stem is heerlijk inderdaad. De originele acapella's waren onbewerkt. Ik heb er twee gebruikt. Die in het tweede deel (na dat tussenstuk) heb ik flink moeten pitchen. Ik denk dat je dat hoort. Of hoor je in het eerste stuk ook iets geks=

Hele lekkere plaat, erg goed geproduceerd. Vooral de brug midden in de track vind ik tof. Tot nu toe echt een van toppers wat mij betreft, maar ben nog druk aan het luisteren.

Dank Xclusive! Ik ben blij met je feedback :). Dat tussenstuk is ook mijn favoriete deel. Beetje gespeeld met een stepsequencer waarbij je per step cutoff en resonantie kunt bepalen.
 
Geen contest zonder de dokter aan het werk natuurlijk, klinkt weer als een snoepje en die zangeres is ook niet mis!
Als ik dan toch één miertje mag neuken: ik mis een beetje de shaker in het tweede deel.
 
Ik durf bijna geen compliment te geven over het drumwerk want ik weet niet of je het van Looperman af hebt gehaald. ;)

Dit klinkt als een track die, zoals gezegd, door een professional is gemaakt. Je schrijft dat je dat niet bent dus dit zal wel een jaar of 20 je hobby zijn. Omdat het zo professioneel is en omdat ik denk dat je het wel kunt hebben een kliene persoonlijke noot (trek je er niets van aan): de drum en de zang hebben de nadruk. En dat klinkt heel, heel erg goed. Maar ikzelf mis een klein beetje synthesizers: dit is tenslotte een synth forum. Maar ik ga een gegeven paard niet in de bek/mond kijken. :)
 
gevoelen ww. ‘voelen’
Mnl. geuolen ‘voelen, waarnemen’ [1240; Bern.], dat gevoelde dat dier ‘dat merkte, dat voelde, het dier’ [1276-1300; CG II, Nat.Bl.M], die hem dienen, ghevoelen ewigher salicheit ‘die hem dienen, ervaren de eeuwige zaligheid’ [1461; MNW].
Afleiding met het intensiverende voorvoegsel → ge- (sub f) van → voelen.
Os. gifōlian, mnd. gevolen; ohd. gafuolen, mhd. gevüelen (nhd. zeldzaam gefühlen); oe. gefēlan.
Gevoelen had een ruimere betekenis dan voelen, het betekende naast ‘met de tastzin gewaarworden’ ook ‘merken, anderszins gewaarworden’; het beperkte zich later met name tot de betekenis ‘een innerlijk gevoel hebben, innerlijk ervaren’.

gevoel; gewaarwording van het gevoelen...

voelen* [gewaarworden] {1350} oudsaksisch gifolian, oudhoogduits fuolen, oudfries fela, oudengels felan; buiten het germ. vermoedelijk te verbinden met latijn palpare [strelen] (vgl. palpabel).

en bijna dezelfde buiging, of vervorming van het woord begrijpen, dat eerst van grijpen komt, zintuiglik, en dan geestelik wordt, verstandelik begrijpen.

een hele, geroofde, inleiding. je weet waarom, heer dokter.

tastbare muziek die innerlik ervaren wordt. nu, ik heb een wijsgerige tic (was eens kultuurfilosoof), zou ik al die termen uiteen gaan trekken. laten we dat hier niet doen...

gewaarwording is een vorm van binnendringen, van een zintuiglikke prikkeling.

het is opvallend, dat ik het eerst over het gevoel wilde hebben, en dan dat ging opzoeken, en dan bij het woord tastbaar uitkomt. het is tastbare muziek die je maakt, klinkt wellicht vreemd. voor mij ook, ik kan het nog niet beter uitdrukken. waarom tastbaar, wil je ik de muziek aanraken, want de muziek raakt mij aan? de muziek raakt mij aan. dat is de tastbaarheid al. maar de refleks is eveneens de muziek te willen aanraken.

de drumpartij is prachtig overigens, de algehele sfeer, open en trekt je tegelijkertijd uit je omringende wereld, in een andere wereld; een ritmisch-deinende sereniteit. ver-adem-ing.

de muziek raakt je eerder aan, dan dat het je binnendringt, al blijft het een zintuiglikke prikkeling en een zintuiglikke prikkeling is immer een doorboring. dat het lijkt alsof het je aanraakt, tastbare muziek, is de subtiliteit, de zachtheid van nummer.
 
Je wordt steeds beter Dr. Ik hoor dat je jezelf vernieuwd over de tijd, en dan vooral in de kleine tweaks. Cool!
 
Heel professionele open mix en de vocals passen er echt naadloos in. Verder lekkere bridge, dat improviseren gaat je gemakkelijk af zo te horen, nicely played! Question: zaten die harmonieen (vanaf 4:00 en verder) op die vocals er al zo in of heb je daar zelf nog aan moeten knutselen? In any case die klinken uitstekend!
 
Ik vind dit een van de betere inzendingen. Maar juist daarom deze kritische noot:
De nadruk ligt voor mijn gevoel soms te veel op de instrumentatie; het voelt in bepaalde gedeeltes bijna alsof de vocalen zijn weggelaten. (Bijvoorbeeld na het eerste couplet dat in mijn ogen vanaf 1:04 herhaald zou mogen worden (met een andere tekst natuurlijk)). Vanwege het bovenstaande vind ik het moeilijk om een echte songstructuur in je track te ontdekken, dat is jammer want het heeft verder de kwaliteiten van een liedje.
 
Bobski :) Volgens mij heb ik deze al eens een keer gehoord en hier al iets vrolijks over geschreven op den internets (correct me if i'm wrong) :okdan: anyweetjes.... duidelijke Bob structuur is weer duidelijk te herkennen.
Vraag reist mij steeds of je meer een arrangeur bent dan een muzikant/componist....omdat ik geen idee heb wat je zelf heb toegevoegd....arrangementen zitten lig goed in elkaar. :okdan:
Anyweetjes.... weer een net werkje van je (Biertje voor je klaar staat)
 
Ik vind dit een knap gemaakte track, je hoort dat hier een pak werk en ervaring inzit.:okdan:
1 minpunje, die balladachtige stijl :D Maar dat ligt aan mij.:)
 
Geen contest zonder de dokter aan het werk natuurlijk, klinkt weer als een snoepje en die zangeres is ook niet mis!
Als ik dan toch één miertje mag neuken: ik mis een beetje de shaker in het tweede deel.

Die zangeres is inderdaad wel heel fijn ja. Wat bof ik toch met mijn Looperman account :).

Die shaker houd je van me tegoed. Dat beloof ik.

Zou het dan toch waar zijn wat vrouwen zeggen? Dat wij mannen niet genoeg luisteren? :D.

Dat niet alleen.
 
Ik durf bijna geen compliment te geven over het drumwerk want ik weet niet of je het van Looperman af hebt gehaald. ;)

Haha, van Looperman haal ik alleen vocals en af en toe een blazer of gitaartje. Die drumtrack is aangepast ten opzichte van de eerste versie, na commentaar erop in het tracks forum begin dit jaar. Ik heb in het middenstuk wel twee samples gebruikt die op de achtergrond hun ding doen om de boel wat te verdikken.

Dit klinkt als een track die, zoals gezegd, door een professional is gemaakt. Je schrijft dat je dat niet bent dus dit zal wel een jaar of 20 je hobby zijn. Omdat het zo professioneel is en omdat ik denk dat je het wel kunt hebben een kliene persoonlijke noot (trek je er niets van aan): de drum en de zang hebben de nadruk. En dat klinkt heel, heel erg goed. Maar ikzelf mis een klein beetje synthesizers: dit is tenslotte een synth forum. Maar ik ga een gegeven paard niet in de bek/mond kijken. :)

Ik snap je kritiek wel hoor. Akoestische tracks zou ik ook niet perse waarderen op een synthforum. Wat ik heb gebruikt:
- Nexus voor piano, bass, staccato strings, pads in de laatste paar maten, atmo belletjes, lead strings, de arp met portamento
- Halion Sonic SE voor de gestepfilterde EP, main EP, gefilterde synth uit intro, bass
- Groove Agent SE4 voor de drums
- Neo Soul Keys voor gechopte Rhodes in het middenstuk
- Samples voor vocals, tikkie percussie in het middenstuk

8 jaar geleden (wat gaat die tijd toch hard) heb ik Cubase aangeschaft en een oude bezigheid (in de marge pielen op een D5) opgepakt. Professioneel is wellicht wat teveel van het goede. Soms heb ik gewoon een beetje mazzel dat een vocal goed klink en that's it.
 
vink Ik zal niet je hele post quoten :D. En ja, ik begrijp waarom :). We zijn gevoelsmensen. En als ik de rest van je post goed heb geïnterpreteerd, raakt de track je. En dat is fijn om te horen. In alle eerlijkheid, ik was nooit van plan een ballad te maken. Ik zat gewoon wat te pielen.

in mijn oren: perfekte track, qua struktuur, geluiden, hoe de dame er in zit, qua mix enzovoort enzovoort, maar waar is de imperfectie? waar wordt je brein even verrast? wabi sabi, zeg maar...

Als ik niet streef naar perfectie, komt dat door luiheid, niet het streven naar naar imperfectie. Aan de andere kant is perfectie in muziek erg subjectief en ook nog eens situatie-afhankelijk. Zo kan ik op sommige momenten bepaalde muziek wel waarderen en op andere momenten dezelfde muziek helemaal niet. En dan is het ook nog een plaatsgebonden. Toen ik een kleine 30 jaar geleden nog wel eens lam stond te worden in de kroeg, was Vlieg met me mee van Paul de Leeuw perfectie. Nu kan ik me er maar weinig bij voorstellen :).

Verrassing zou in mijn optiek moeten zitten in de compositie, niet in imperfectie. Maar goed, we zijn natuurlijk niet het filosofieforum ;). En wat betreft wabi sabi, volgens mij is niets zo onnatuurlijk als van achter een pc met behulp van een sequencer, een muis en een scherm een trackje bouwen. Imperfectie zal nooit mijn doelstelling zijn. Als ik het niet haal (en dat is 100% van de tijd) is dat onkunde. Als ik er niet naar streef, is het luiheid.

Hoe dan ook, dank heren voor het luisteren en de bijzondere feedback.
 
Fijn nummer, ik snap wel waarom je mijn nummer niet trekt. Wij beiden jagen totaal iets anders na.

Haha, maar dat maakt zo'n contest dan ook wel weer heel aantrekkelijk. Overigens voel ik mij niet direct heel erg thuis in de balladscene hoor. Af en toe maak ik eens zo'n trackje, maar ik maak liever iets anders.

Je wordt steeds beter Dr. Ik hoor dat je jezelf vernieuwd over de tijd, en dan vooral in de kleine tweaks. Cool!

Dank access! Ik weet dat je al jaren een trouwe luisteraar en commentator bent. Wordt zeer gewaardeerd.

Heel professionele open mix en de vocals passen er echt naadloos in. Verder lekkere bridge, dat improviseren gaat je gemakkelijk af zo te horen, nicely played! Question: zaten die harmonieen (vanaf 4:00 en verder) op die vocals er al zo in of heb je daar zelf nog aan moeten knutselen? In any case die klinken uitstekend!

Die harmonieën zaten zo in de file. En om heel eerlijk te zijn had ik ze er liever niet in gehad. Ik heb best wel wat gesmokkeld. MarsMusica heeft er destijds ook geheel terecht een opmerking over gemaakt. De track staat feitelijk in E-min terwijl de zangpartij in A-min staat. Doordat het arrangement vrij vol is op die plek, is het moeilijk hoorbaar, maar als je heel goed luistert, valt het op. En daarnaast heb ik er nog wel een klein beetje aan geklust :) Dank verder voor je reactie.
 
Back
Top