20180326 Dancy Kwurqx 47 (KXModulad)

Kwurqx

Happy synthing
Lid sinds
16 mei 2017
Berichten
918
Deze track drijft op een bassline die ontstond toen ik wat SynthBasses aan het maken was. Beetje dancy ding geworden.

Alle klanken zijn gemaakt op en met de onvolprezen gratis VST synthesizer:

KX77FREE - KXModulad v4 (van Xavier Kalensky, nu ook in 64 bit)
voor meer info...

Ik hou erg van de "analoge" klanken die deze synthesizer kan produceren. Mist wel wat polyfonie (6 voices, zoals een aantal analoge polysynths).
Dus geen multi chords en/of lange decay tijden...

Drums zijn gemaakt op de gratis Drum synthesizer:
E-Phonic - Drumatic 3

 
Laatst gewijzigd:
Ik ben niet de eerste die het zegt, maar prima sounds. Trackje pakt ook wel. Tegelijk zie ik ook zomaar een versie van een minuut of 6 die opbouwt naar een hoogtepunt en dan weer afbouwt. Een 4x4 zou op zich niet misstaan.
 
Mja....terechte opmerkingen hoor....

en het siert jullie dat jullie met soortgelijke feedback komen....en dus een goeie kwaliteitsstandaard hebben....waar dit wat minder aan voldoet.....

Ik ben af en toe wat te snel met het uploaden van tracks. In 1 ruk in een paar uurtjes van initiële conceptie, sounddesign en de nootjes naar de mix en de mastertrack en door naar rendering en posten.

Beter om minimaal de volgende dag(en) nog eens even paar keer kritisch de hele track beluisteren. Dat leidt eigenlijk best vaak tot noodzakelijke aanpassingen....

Leermomentje...

Aan de positieve kant...voor iedereen.... ;-)

Nu mijn gratis SoundCloud ruimte op is zal dit wel een van de eerste tracks zijn die plaats gaat maken voor iets anders.

Blijft wel staan dat KX77FREE - KXModulad V4 zeker de moeite van het downloaden en uitproberen is.
Het is niet de tool die kort schiet maar de gebruiker....

Wie weet pak ik de track nog wel weer eens op voor een herkansing...

Tot die tijd kan hij geschaard worden onder de goedbedoelde ideeën die dat niet waren.

Zoals Sir Clive Sinclair en zijn "revolutionaire" Sinclair C5 (1985)

getty-clive-sinclair-c5-alexandra-palace-xlarge.jpg


 
Laatst gewijzigd:
Ok ik ben dus te laat voor de track!? :)

Haha, ja...en maar beter ook...

Te lang achter elkaar doorprutsen en dan resultaat meteen posten...geen goed plan...

Nu mijn gratis Soundcloud vol is....was dit de gedoodverfde kandidaat voor eliminatie.

Geeft maar aan dat dingen na een hele tijd achter elkaar beluisteren echt anders klinken dan met een frisse "kijk". Je de perceptie verandert omdat je hersenen zich voortdurend aanpassen aan wat je hoort en automatisch kunnen "compenseren" voor "ongewenste" elementen. En andersom juist de aandacht kunnen vestigen op (alleen) "gewenste" elementen. Nuttig in het dagelijks leven. Maar niet best tijdens produceren....

Maar ik ga zeker nog wel een nieuwe versie (of iets anders met dezelfde synth) posten. Al was het maar om KX77FREE - KXModulad nog een verdiende herkansing te geven.

Ben momenteel nog even met Anna aan het prutsen. De #2 van de KVR Developer Challenge 2006 (!) die destijds alleen U-He - Triple Cheese voor moest laten gaan. Met zijn veelzijdige 4x 2 operator FM/Phase Distortion/PWM oscillatoren (met per oscillator nog 3 osc spread) ook een mooi en veelzijdig apparaat....

 
Back
Top