20180320 Ambient Kwurqx 139 (Poly 2106)

Kwurqx

Happy synthing
Lid sinds
16 mei 2017
Berichten
918
Vandaag een track gemaakt in de geest van de 70s Berlin School step sequencer gedreven analoge synthesizer muziek

Alle klanken (behalve de drums) geprogrammeerd en gespeeld op de gratis VST synthesizer:

Synthescience - Poly 2106
Een emulatie van de klassieke Roland Juno 106

poly_2106_cleaner.jpg


Drums zijn geprogrammeerd en gespeeld op de gratis VST Drum synthesizer:

E-Phonic - Drumatic 3

drumatic.jpg


 
mooi hoor, maar dat ene nootje dat de hele tijd doorloopt moest er voor mij niet bij.. toch niet altijd. Al bij al leuke track ! :)

Dank voor de terugkoppeling.

Ik ben d'r ook nog niet helemaal blij mee hoor. Hij gaat vast nog wijzigen.

Het begon er gisteravond mee dat ik eens een leuke Strings patch op de Poly 2106 wilde maken als basis voor een track. Van lieverlee wat aanvullende patches gemaakt te opkleuring van het geheel. En tegen de tijd dat het tijd was om te stoppen lag er een track die "goed genoeg" was.

Maar 's ochtends klonk ie toch anders....

Niet alle klanken komen in deze rendering goed tot hun recht. Interferentie tussen klanken, de verschillende delay tijden, volumes en L/R posities en de in minder mate de Reverb gaan ten koste van detail. De overall balans is ook niet nog helemaal lekker. En de gain mag nog wel minimaal een halve dB omhoog. Ook zit er wat distortion door oversturing in (bijvoorbeeld de bassdrum in de eerste maten).

Ik was gisteravond duidelijk niet helemaal fris meer....al fout doende leert men af....
 
Laatst gewijzigd:
Lekker hoor, heb met plezier het hele nummer uitgeluisterd. En heel herkenbaar ook, dat je 's avonds laat in je enthousiasme al meteen je baksel gaat posten en dan 's ochtends met frisse oren denkt: "Ik had er verstandig aan gedaan om er nog wat langer aan door te werken!":mega:
 
Back
Top