20180409 Ambient Kwurqx 145 (Leslie Sanford - Cobalt VST)

Kwurqx

Happy synthing
Lid sinds
16 mei 2017
Berichten
918
Gisteren nog wat patches en een track gemaakt met
Leslie Sanford's Cobalt, een mooie gratis VST Synthesizer

En E-Phonic - Drumatic 3. Een gratis VST Drum synthesizer.

Wat meer tempo dan de voorgaande paar tracks (100 bpm). Ook de distortion sectie nog eens wat verder bekeken.

 
heel erg mooi, cool en zalig rustig, heb er echt van genoten. Wat ben jij productief zeg, goed zo !! :)

En mega-bedankt voor je feed op mijn New Beat-track ! :)
 
heel erg mooi, cool en zalig rustig, heb er echt van genoten. Wat ben jij productief zeg, goed zo !! :)

En mega-bedankt voor je feed op mijn New Beat-track ! :)

Productief. Als ik tijd en zin heb....

Komt meestal in bursts als ik weer eens een nieuwe VST (synthesizer of effect) ga uitproberen. Of ergens iets hoor waarvan ik me afvraag hoe het gemaakt is.

Daar staat tegenover dat ik zelden iets echt helemaal "af" maak. Tegen die tijd ben vaak alweer iets nieuws gestart.

Ik render ook eigenlijk alles rechtstreeks vanuit VST's (in Tracks en Mastertrack van de DAW) naar een MP3. Ik werk eigenlijk nooit met audio sporen. Blijf ik lekker flexibel....
 
Blijf ik lekker flexibel....

wel heel veel werk aan om alles te renderen.. maar idd, dan heb je ook minder last van crashes enzo..
 
wel heel veel werk aan om alles te renderen.. maar idd, dan heb je ook minder last van crashes enzo..

Met renderen bedoeld ik gewoon vanuit de DAW de Mastertrack naar een (in mijn geval meestal MP3) outpufile schrijven. Da's een paar muisklikken waarna het sneller dan realtime naar de outputfile gaat.

Grootste nadeel is dat geen enkele rendering gelijk is vanwege de random en freerunning componenten in de synthesizer en fx patches. Dus exact reproduceren is meestal niet mogelijk.

Vooral vervelend als bijvoorbeeld filter modulatie met een free running LFO heel mooi uitkomt in ee track....en je meerdere keren moet renderen totdat het weer zo mooi uitkomt.

Alternatief is steeds alle tracks pre-effects en pre-master track te renderen en dan met Audio files de mixing en mastering. Is meer werk.....maar wel beter, vooral als ik een track nog wil aanpassen.

Voorlopig prevaleert de snelheid en flexibiliteit...boven de voorspelbaarheid.
 
Back
Top