NAMM 2018: Elektron Digitone

Jaja kan niet wachten dus maak er maar alvast een draadje van. :D

Wat we weten..

- Trademark voor de naam 'Digitone' is goedgekeurd in november 2017
- Kleine hints op het elektronauts forum
- Vandaag een foto van Nick (Sonicstate) en Cenk (Elektron) op NAMM.
Met "aha. something new?" source

[ig]https://www.instagram.com/p/BeWZD1EF2GQ/[/ig]

Rara wat zal het zijn. :koffie:
 
Last edited by a moderator:
Jeuj een 4 op fm synthje zzzzZZzzzzz
 
Is het iemand al opgevallen dat er nergens expliciet FM op de behuizing staat...

maar wel "Polyphonic Digital Synthesizer"... Misschien komen er nog wel synthengines aan?


Heb de manual gechekt en er zijn genoeg blanco velden doorheen de pages dus ik denk inderdaad dat er (zeker digitaal) ruimte is om ng wat extras ... Ik weet niet of het mogelijk is voor de voices te verdubbelen met een update?
 
Tof ding! Doet me toch wel twijfelen of ik voor een analog four mk1 moet gaan of deze.... Sowieso hoop ik dat die arpeggio met de update van de digitakt mee komt =D
 
Had toch te maken met rechten van Yamaha op de omschrijving FM?

Leuk bakkie trouwens

FM synthese is uitgevonden in de 70's. Patent verviel in de 90's...
Korg zet FM toch duidelijk op de Volca FM?

Bakkie zou nog leuker zijn als er ook nog een aantal andere digitale synth engines in zouden zitten... SID, morphable wavetables...
 
Elektron heeft al genoeg moeite zijn producten bugvrij en Overbridge aan de gang te krijgen dus ik zou mijn adem nog even niet inhouden als het gaat om uitgebreide nieuwe features.
 
ā‚¬780 is een beetje fors voor een digitale FM synth, maar Elektron/dealers kennende zal deze binnen een paar maanden wel een keer voor onder de ā‚¬600 te scoren zijn.
 
elektron-new-digitone-fm-synthesizer.jpg


Plaatje erbij (voor hen die geen youtube filmpjes kunnen kijken nu) ;-)
 
Elektron heeft al genoeg moeite zijn producten bugvrij en Overbridge aan de gang te krijgen dus ik zou mijn adem nog even niet inhouden als het gaat om uitgebreide nieuwe features.

Nee IDD Elektron kennende komt er voor elke engine een nieuwe doos.
 
als ie 5 snippies is haal ik m wel denk
best vet toch.. lekker naast mn digitakt
 
Zijn die Digitakt midi crashes inmiddels al opgelost of is momenteel quantity > quality ?
 
Parafrasering van de eerste minuut van het Sonic State-filmpje, a.k.a: Wat zeg-ie echt?

We hebben het vorig jaar heel druk gehad. We hebben de dingen die we al hadden in een ander kastje gestopt. Daarnaast hebben we iets anders dat we al hadden in een kleiner kastje gestopt en een stuk beperkter gemaakt. Maar we werken natuurlijk ook aan andere dingen. We werken namelijk ook heel hard om een stuk software dat al jaren niet werkt nu eindelijk eens aan de praat te krijgen, en daarnaast hebben onze andere producten ook nog steeds problemen die we eigenlijk nog moeten oplossen.


8)
 
ja want het zijn allemaal zulke kutdingen
die sequencers zijn zo kut, echt onbruikbare bakken allemaal :)
 
Ja die crashende Digitakt midi sequencer was echt een succes in mijn (en andere) ervaring ja. Die onvoorspelbare probability op die crashes was ook echt genieten! Leuk om naar te kijken ook, maar ik had meer zin om muziek te maken. Wellicht een andere keer..
 
Ben al jarenlang een Elektron gebruiker. Destijds een van de eerste Machinedrums gekocht: stabiel en goede ondersteuning. Jaren na mijn aankoop werden er nog altijd nieuwe machines toegevoegd. Heb dan ook geen seconde getwijfeld om te upgraden naar de AR omdat die echt iets nieuw toevoegde...

Maar sinds de dood van de oprichter en ze venture capital aanvaarden is het niet meer hetzelfde bedrijf... Nu moeten ze naar de pijpen van de investeerders dansen ipv naar de trouwe customer base die hun relatief groot gemaakt hebben door regelmatig nieuwe producten lanceren om de winst te maximaliseren... Sad but true...
 
Zon ramp is die digitakt nou ook weer niet. Maar wel een beetje. Live is het best kut om een machine te moeten rebooten.....
 
Back
Top