fas55 - Untitled

fas55

Stamgast
Lid sinds
5 augustus 2007
Berichten
321
Locatie
Den Haag
Hier een track met een Ukrainse zangeres, die tijdens haar auditie het verzoek kreeg van de jury om a capella te zingen omdat ze niet geloofden dat dit haar eigen stem was. Over dit heb ik mijn eigen bewerking gemaakt, met knip, stretch en plakwerk. Haar naam is Aida Nikulaitchec. Het fragment is uit een aflevering van X-factor.

 
Last edited by a moderator:
Tja, die stem is something else. Om zo dan toch die oost blok e-mails te geloven waarin ze je de liefde verklaren zonder je ooit gezien te hebben ;-)
Mooie begeleiding!
 
lol.. dacht je alles gehad te hebben op SF, krijg je dit! Het zit echt goed in elkaar, met een aantal verrassende wendingen. Heb er met plezier naar geluisterd!
 
Dank allemaal voor de leuke en positieve reacties.
@dungbeatle, mijn vrouw komt uit ukraine en is al vanaf 2006 bij me, dus het kan goed gaan. dank voor het compliment over de begeleiding.
@Tralalaika, dat het jou een songfestival gevoel geeft streelt mijn ego, want een song waarderen op die kwaliteit zegt mij wat over je waardering, dank je wel voor het compliment.
@Payt, dank je wel voor deze waardering, doet me plezier dit te lezen.
@VIEen, dank je wel voor het compliment. De Plastic Beker Selectie (George Baker Selection) is er volgens mij niks bij.
Volgens mijn vrouw die dus Russisch beheerst en dit had gehoord: zij zingt eigenlijk een sprookje, en dan kom jij met je drums aan, wel mooi maar het klopt niet echt, :_)
 
Ja ! Top 10. Met alle respect voor alle deelnemers maar ik hoor te veel gerammel op synths. Verder paar erg originele tracks die ik bijzonder goed vind om hun originaliteit en dan de mensen die 'echte' (nu ja dat is voor discussie vatbaar) MUZIEK maken. Dit is er zo een en hoewel wat cheesy krijgt deze track van mij alle lof.
 
hoi sKeLeTvM
dank je wel voor dit mooie compliment. Dit is ook na een aantal keren beluisteren en mixen tot stand gekomen. Zij zingt de a capella versie ook niet echt maatvast, maar met de stretch mogelijkheden in cubase om het allemaal op de tel te krijgen en daarna een begeleiding onder te zetten was wel een hoop werk maar toch inspirerend om te doen.
groeten
Frans
 
@virkaz: dank je wel voor het compliment:-)
@SB-SIX: de vertaling van het fragment wat ik bewerkt heb:
"Ask the clouds, Give us a white dream, Night swims and we followed her, In the world of mysterious lights, Accereration, you longing in me, Restless in my soul, Ask the clouds".
Dat het je niet weet te raken snap ik wel. Dat je geluisterd hebt waardeer ik enorm.

groeten
Frans
 
uiteraard in zijn soort goed gedaan en zou zomaar een winnaar op één of ander festival kunnen zijn, maar ik zou juist iets anders gedaan hebben met die stem, meer vervreemdend, want van dit soort nummers zijn er al meer.
 
Muzikaal erg sterk. Goed nagedacht over het volgen van de zang. En zo zie je maar dat het werken met vocals helemaal niet zo ingewikkeld is. Past perfect. Track op zich is lekker bombastisch en ik snap de vergelijking met het Eurovisie Songfestival wel :).
 
@SlaveoftheWave: wat de vocal in de weg zit is het gekwek van de jury op het moment dat zij het nummer a capella zingt. Het was er niet uit te halen. Bedankt voor het luisteren en de waardering. :- )
Groeten
Frans
 
Toffe remix. Not my cup of tea, maar wel heel goed gedaan!
 
Had ook meteen die (oostblok)-Eurovisiesong feel hierbij, in zijn genre is dit goed maar helaas totaal niks voor mij.
 
Back
Top