Track met Aida Nikolaichuk

fas55

Stamgast
Lid sinds
5 augustus 2007
Berichten
321
Locatie
Den Haag
:)Tijdje geleden kwam ik bij toeval op Youtube een filmpje tegen van de
Ukrainse X-factor uit 2011.
Daar trad op ene Aida Nikolaichuk. Nadat zij was begonnen met het zingen van haar nummer,
besloot de jury haar te laten stoppen, omdat ze dachten dat het niet haar stem was of dat
zij aan het play-backen was.
Na enige aarzeling zet zij haar zang in zonder begeleiding, dit heb ik gebruikt om
deze track te maken.
Na enig knip - stretch en plakwerk is deze track ontstaan.
En Russisch vind ik een mooie taal;);)
Veel luisterplezier
Groeten
Frans
http://soundcloud.com/fas55/fas55-feat-aida-nikolaichuk
 
Het ging schijnbaar ook wel zo gemakkelijk dat ik het nog niet eens zo heel vreemd vind dat de jury het amper kon geloven dat zij het zelf ter plekke zong:



Mij deed het in jouw versie in eerste instantie denken aan Celine Dion.

http://aidasinger.com/
 
Hoi Gloomer dank jewel, ja die stem inspireerde wel ja.

Pepertje, ik heb eigenlijk helemaal niet zo geluisterd naar haar origineel,
me eigen draai eraan gegeven, en dank voor het compliment, want de arrangementen
die voor mevrouw Dion worden geschreven liegen er ook niet om, grote orkesten enzo.

Dank voor de reacties

Groeten
Frans
 
Dank je wel voor de reactie, Stupide.
In ieder geval ook Pepertje bedankt voor het meer compleet maken van het verhaal achter de track,
door het Youtubefilmpje te plaatsen....

Groeten
Frans
 
Stuur dr effe een linkje naar je track, vind ze vast leuk :-)
Zie je nou wel!

Mooi gedaan Frans!

Dank heren voor de reacties:okdan:, ik waardeer dit enorm.

Over het opsturen van de link: de mevrouw is winnaar geworden van de X-factor 2011, in de Ukraine. Zij is dus een beroemd en gevierd artieste daar, schijnt.

Ik heb gekeken naar haar uitvoering van het nummer: Kolibelnaya, zo heet ie eigenlijk.
Dat arrangement wat voor haar gemaakt is, komt uiteraard van " broodcomponisten" om
het even oneerbiedig te verklaren. klinkt dus ook als een dijk en het zou gek zijn als dit
niet zo is, omdat deze heren met niets anders bezig kunnen zijn met de muziek, dan wij, het is onze hobby en liefhebberij, en de meeste onder ons hebben een baan niet in de
muziekwereld, uitzonderingen daar gelaten. Wij zijn dus beperkt in de te besteden tijd,
Ook in de mogelijkheden en het tot in het bijna oneindig uitwerken en perfectioneren
van muziekstukken en arrangementen. Bij Nikolaichuk haar uitvoering spat dit er duidelijk
vanaf. Ik ben uiteraard jaloers.:D Ik wou dat ik dit ook kan maken:engel:

Kortom, het is ons werk niet. Vandaar de beperkingen in de " proffesionaliteit" ten opzichte van de " broodcomponisten" en " broodzangeressen" waarvan Nikolaichuk nu deel van uit schijnt te maken, binnen 2 jaar dus.

Ik weet niet OF het leuk/verstandig is om mijn uitvoering van haar a-capella uit 2011
te presenteren.
Er zouden twee dingen kunnen gebeuren: je hoort niks of er wordt gerefereerd naar
"rechten op haar stem" of zoiets.
Misschien draaf ik door maar de mevrouw heeft nu ook een management ofzo die zou
kunnen proberen hier een slaatje uit te slaan, want de Ukrainse Maffia is ook op dat gebied actief, ik wil daar toch even terughoudend in zijn.
Ze willen daar overal geld voor hebben.
De artiestenwereld daar is volgens mij een kompleet andere wereld dan wat er in het
dagelijks leven geldt, in Rusland en de Ukraine worden artiesten zoals de mevrouw
Nikolaichuk redelijk verafgood. Kijk naar Philip Kirkurov of Baskov.

Ik heb deze ook uiteraard aan mijn vrouw laten horen, zij komt uit Ukraine, Donetsk, daarom heb ik iets met de Russische taal. Zij heeft haar ongezouten mening gegeven:
"Ik hoor het liedje en jouw muziek, ik vind het niet bij elkaar passen, sorry"
Uiteraard gevraagd waarom, en nu blijkt achteraf dat de gezongen tekst niet "past" bij mijn muzikale interpretatie geinspireerd door Aida Nikolaichuk haar stem.

Mijn vrouw hoort dus onmiddelijk de tekst die gaat over de opkomende zon voorzichtig
een relatie beginnen, bloempjes en zo...bijtjes ook ...en uiteindelijk het vuur waarin alles samenkomt, wat dat betreft kunnen wij misschien wat leren over gevoelens van russische/ukrainse mensen.
.
" spakoyna (voorzichtig), touche, a bla go, aknjee(vuur, in vuur en vlam staan)". Ik hoor dit niet maar zij wel dus.
Zij zegt ook: " en die drums erbij toem, toem ,toem......ik vind het niet mooi, jouw muziek is wel OK maar het klopt niet".
;)nou daar kan je het mee doen.:luv:dank je lieverd voor je mening en bedankt dat je wilde luisteren.;)

Maar daar ging het niet echt om. Ik twijfel gewoon of die lui daar geinteresserd zouden KUNNEN zijn in de een of andere Hollander die ook misschien toevallig muziek maakt.
Er wordt misschien niet eens moeite genomen om mijn mail te lezen, de dame wordt
waarschijnlijk overspoeld met dergelijke " fanmail" en ik zou me niet verbazen op geen reactie, en waarschijnlijk me wel verbazen op een eventueel negatieve reactie gezien de
rechten die zouden kunnen gelden op het ge-misbruik van haar stem in een track.
Ik schat misschien mezelf te hoog in hiermee, omdat dan de waardering van de kwaliteit
van MIJN track dan in mijn opzicht toch hoog wordt ingeschat, gezien de reacties hier, waarvoor nogmaals mijn dank.

Uiteraard waardeer ik en respecteer ik de meningen van
de forumleden, kan er altijd wat van opsteken
En de kick van componeren, arrangeren, en zo. het is ook mijn hobby liefhebberij.
Beleef er veel plezier aan en als anderen het mooi/leuk vinden is dat mooi meegenomen.

Ik hoop dat hier wat reacties op komen, en jullie mogen uiteraard vaststellen dat ik wat overdrijf, maar dit wilde ik ook even in mijn draadje delen.

deze track is op SC al 30 keer beluisterd, best wel veel binnen die paar dagen dat-ie er op staat.
Dus ja, misschien ook de naamsbekendheid van de dame speelt mee misschien?

Bedankt voor de moeite dit lange verhaal te lezen,

Groet
Frans
 
Dank voor je reactie, ik heb al aangegeven dat ik misschien wat overdreven reageer en blijkbaar
in jouw reactie merk ik dat dit niet wordt ingezien, of er overheen wordt gelezen.

Geeft niet, mijn punt is gewoon dat ik geen gezeik wil, en wat voorzichtig ben in het sturen van de SC link naar de Mevrouw.
Ik weet ook dat SC overal te bekijken is, en misschien op een andere manier de aandacht gevestigd
op mijn track door te googelen op Aida Nikloaichuck, ik lul ook maar even nu.

En dat van de maffia is ook misschien wat overdreven.

Daarom ook de waardering over de suggestie de link door te sturen.
Maar nogmaals kan ik niet inschatten wat er zou kunnen gebeuren als ik dat zou doen.

dat is mijn punt.

gezien jouw reactie misschien toch te overdreven.

Groeten
Frans
 
Back
Top