nieuw hier

D-man

blub
Lid sinds
13 november 2003
Berichten
181
Locatie
Amsterdam
Hoi allemaal,
ik zal me ff voorstellen, ik ben Dumky 15 jaar, zit op 4VWO. Ik speel zo'n 6 jaar piano. Ik maak ook al een hele tijd muziek op de computer en speel ook in een bandje (toetsen/vocals).
Mijn 'gear':
Keyboard: Yamaha PSR-270 (gaat snel veranderen)
Software: Cubase 5.0 VST32, Steinberg Wavelab, Gigasampler
Computer: AMD Athlon 1300Mhz, 384MB Ram, Terratec DMX Xfire 1024 (geluidskaart)

Dat was 't wel ongeveer.
Groeten,
Dumky
 
hey mede limburger!

Welkom op het forum en de groeten hier uit landgraaf.
 
Laat ik mij dan ook maar gelijk introduceren. Ik ben 25 jaar en al erg lang bezig met muziek. Het begon allemaal met een melodieka van de buren...erg smerrig zo'n kweil ding, maar er kwam geluid uit. 8~ Het werd dus tijd voor een eigen instrument. Na veel bollengepeld te hebben en tulpen gekopt kon een keyboard aangeschaft worden en wel een GEM PX5 en verbazingwekkend je kon op dit apparaat ook nog enigzins zelf geluiden 'maken'. Omdat piano mij (en nog steeds) erg trekt, heb ik een paar jaar later een piano gekocht voor niet al te veel....Tussentijds raakte ik ook steeds meer bezig met het maken van muziek op de computer en dan alles sample based. Om toch iets meer te kunnen doen met de piano en dan in hoofdzaak spelen met een ritme en het gebruiken van andere geluiden, ging de akoestische piano de deur uit en kwam een Yamaha Clavinova CVP92 in huis. Dit was erg leuk zeker als de koppeling (dmv midi kabel of diskette) met de computer gemaakt werd. Zo een tijdje aangehobied totdat ik begon te merken dat mijn geluiden toch niet zo dynamisch en "vet" waren als wat ik op platen hoorde en daar begon de liefde voor de synthesizer. Dus de tijdschriften ingedoken en jahoor het zou een yamaha CS2x moeten worden....maar die CS6x die was eigenlijk wel erg mooi. Deze heb ik dan ook 2e hands aangeschaft en nog geen moment spijt van. Een zeer machtig apparaat. Deze synth heb ik uitgebreid met het PLG-150AN board en ik ben sinds een week de trotse eigenaar van een Novation A-Station...ook een zeer mooie aanwinst.

Zo dat is een heel verhaal, in het vervolg zou ik iets korter zijn in mijn verhalen/vragen/antwoorden etc.:doei:
 
.
 

Attachments

  • yamaha.jpg
    yamaha.jpg
    18,9 KB · Bekeken: 41
Welkom !
 
Welkom, D-man!
29565.jpg

Welkom, DJ VasC!
 
hallo,hallo, welkom
nog even en de volgende borrel is in limburg
 
Back
Top