Aan je synths ruiken?

Furious5

ENOUGH ALREADY!
Lid sinds
19 december 2002
Berichten
4.938
Locatie
Primark City
Effe een luchtig topic in deze serieuze wereld vol spanning en zorgen ;)

Mijn vraag is de volgende: wie ruikt er aan z'n synths? Ik bedoel het niet als fetish maar meer als je 2e hands spullen hebt gekocht of nieuwe spullen.

Het lijkt niet al te fris om te doen en ook als staat het toestel vaak op armlengte van je... toch irriteert het me als dat ding stinkt naar de vorige eigenaar of naar rook...en als je hem gaat ophalen is het wat genant om hem daar aan een reuktest te onderwerpen, dat doe je dan liever thuis...
Dus na iedere aanschaf is effe ruiken een 'must' voor me..

Voor wie is dit nog meer standaard routine? Schaam je niet en spreek je uit :D
 
bijzonder....:D heb 10 minuten geleden nog aan een synth met wat vergeelde toetsen geroken. Geen ernstige tabakslucht maar wel een wat oude muffige geur. Ik maak ze sowieso altijd even open om schoon te maken en dan wordt er ook altijd geroken.

Geuren die mij zijn bijgebleven waren van mijn Maplin 3800, Gem PK4900, Polymoog en CS60. Zo'n heerlijke typische vintage lucht :)
 
Hier geen geurissues....:D

Alleen mijn CS-30 geeft een karakteristieke lucht af als hij een tijdje aanstaat. Een soort verhitte electronicageur eigenlijk, maar niet verontrustend of zo. Hij werkt na al die jaren nog als een speer dus het zal wel goed zitten :)
 
Ah, jullie zijn de eersten die er eerlijk voor uit komen :)

Het idee voor dit topic kwam eigenlijk omdat ik verleden week een vintage jaren 80 mixertje kocht van iemand. En tja, thuisgekomen moest ik hem effe besnuffelen.
Er kwam een wat bittere electronica lucht uit van dichtbij.. misschien dat een vd experts me kan zeggen hoe dit komt?
 
Zo had ik een katte pis 101. De onderkant die metalen plaat helemaal met roest en het frame van de toetsen ook. Had het ontroest en in het vet gezet. Toch bleef die altijd nog een beetje ruiken.

Heb wel eens gelezen dat een synth oid in een kast kan zetten met een emmer schoonmaak azijn. Voor een nachtje dat dat alle luchtjes weg neemt. Zelf nooit geprobeerd.
 
Grappig... dit doe ik dus ook altijd na aanschaf, zelfs bij nieuwe synths.
Als ie niet meer nieuw ruikt ga ik hem goed inspecteren op gebruikssporen.
Geur zegt vaak iets over het gebruik en staat van het apparaat.
Stinken betekent openmaken en grondig schoonmaken. :D

Ik heb een hekel aan parfum synths en cockpitspray luchtjes.... :r
 
ouwe synth snuffelaar!

Laatst ook een synth gekocht die naar een geitestal / kippenhok rook nogal
zeker in de schuur gestaan op het boerenland

schoongemaakt met wat geur olie (pepermunt of elderflower ofzoiets) en ff buiten gezet om uit te luchten.

goedkope parfum lucht op een synth is ook hel (van die skeere pauper luchtjes als AXXE, Hugo Boss David Beckham Men Essence of Denim ofzo :D)

wat ook helpt is de synth in een gesloten vuilniszak (of meerdere als die groot is) stoppen met een open bakje koffie erbij, sluiten en een dag of wat laten staan.
 
ik ruik er meestal pas aan als ik zon schroeilucht ruik, stofje ergens op een contactje of zo, voedingen kunnen af en toe flink ruiken, maar ik vind het niet rieken.
sigarettenlucht boeit me ook geen reet want ik rook als een ketter
 
Vroeger rookte ik ook, heb er verder geen problemen mee, maar binnen roken is best wel smerig, je hele huis en alles wat erin staat gaat ongelooflijk stinken. Bizar eigenlijk.
 
Ja, mijn broers en zussen zeggen iedere keer tegen me dat ik naar rook stink, daar ik nog steeds sigaren rook. Daarom ook ga ik binnenkort stoppen, mijn laatste sigaartjes oproken en dan niets meer kopen - qua roken dan - hahahaha:D:D
 
ik heb een variatie/verlengstuk op het topic thema
na er aan ruiken, komt:

een flinke beurt geven!


als ik iets 2dehands heb gekocht ga ik, het na de korte test 'doe ie het wel?' ,
meteen over tot een gedetailleerde schoonmaak beurt!

elk kiertje moet schoon, stickers eraf, rare vlekken, nog erger zijn de ingebrande resten
van gaffa-tape, maar ik krijg het uiteindelijk allemaal weg meestal,, hiervoor wil ik ook
maar al te vaak het hele apparaat uit elkaar halen!

inmiddels veel ervaring met schoonmaken met water, sop, azijn, spiritus, andere alcohol,
Dasty, chloor, kokend water, citroensap,WD40, schuurpapier, staalwol, tandenborstel,
microvezel doekjes, enzovoort!

pas na deze grondige beurt is het apparaat echt van mij!

:-)
 
Zolang er geen asbakkenmeur vanaf slaat hang ik doorgaans niet mijn neus in (tweedehands) synths. Schoonmaken na aanschaf van tweedehands synths doe ik wel, maar doorgaans blijft dat bij een paar W5 doekjes langs het apparaat trekken.
 
ik vraag meestal van te voren of er gerookt is. Dat scheelt wel een teleurstelling. Behalve terug in 2014 toen ik een mooie Kurzweil K2500 keys kocht. Je rook niets totdat je hem aanzetten. Er zat een soort paardenhaarlucht in. Alleen om die reden heb ik hem weer weggedaan want het was niet te harden.
 
inog erger zijn de ingebrande resten van gaffa-tape, maar ik krijg het uiteindelijk allemaal weg meestal,, hiervoor wil ik ook

Als het inbrandt, is het waarschijnlijk duct tape geweest en geen gaffer. :beard:
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top