Aan je synths ruiken?

Bij het openen van een nieuwe Moog synth-doos komt je een specifieke moog-geur tegemoet…een geur die mij vervult van opwinding.
 
Mijn vraag is de volgende: wie ruikt er aan z'n synths? Ik bedoel het niet als fetish maar meer als je 2e hands spullen hebt gekocht of nieuwe spullen
Jammer dat ik als synth ruik fetisjist wederom uitgesloten word voor reactie. Het aller aller mooiste is om eerst synths te gaan ruiken in een synthmuseum. Heerlijk al die geuren in je op te nemen. Notitie te maken van de geurkarakteristiek van een bepaalde synth en dan op zoek gaan bij de kringloop naar een LP met een blinddoek om die het zelfde ruikt. Als je de blinddoek af doet en je hebt iets van Kitaro, Shulz of Vangelis in je handen mag je zelf trakteren op een Werthers original sabbel snoepje. Ook leuk als teambuildings uitje voor je werk!
 
Jammer dat ik als synth ruik fetisjist wederom uitgesloten word voor reactie. Het aller aller mooiste is om eerst synths te gaan ruiken in een synthmuseum. Heerlijk al die geuren in je op te nemen. Notitie te maken van de geurkarakteristiek van een bepaalde synth en dan op zoek gaan bij de kringloop naar een LP met een blinddoek om die het zelfde ruikt. Als je de blinddoek af doet en je hebt iets van Kitaro, Shulz of Vangelis in je handen mag je zelf trakteren op een Werthers original sabbel snoepje. Ook leuk als teambuildings uitje voor je werk!

Proef ik hier animo voor een gezamenlijke SF-synthmuseumdag?! :D :eureka:
 
heb je al eens aan platenhoezen geroken die je 2e hands koopt? Ik heb zelfs na +20 jaar nog steeds een ervaring als ik zo mijn eigen singles bakken open waar ik mee ging dj-en. Als die geur die ze opslurpen vd locaties (en veel is niet nieuw gekocht)
ivm gear: ik heb recent nog een drumbak ontvangen die echt stonk. Na te poetsen en dagen niet in n doos te laten uitluchten hangt de geur toch nog in de ruimte. Maar maanden later niet meer.
Vriend van me heeft zo'n rokers tb3 en dat ding is echt vreselijk. Zet m uit de doos en de asbak geur vult de ruimte. Ik had m al lang n maandje in een geventileerd tuinhuis laten slapen :D
Ik vind het ook telkens lef en humor om foto's te gebruiken waar je zo de vuiligheid op de gear ziet, bij verkoop. Met n nat doekje paar minuutjes toch al snel een heel ander zicht.
 
Weliswaar geen synth, maar met afstand m'n meest ruikende muziek-item: een Rickenbacker bas,
gekocht bij een rookschade winkel, ik gok van de Feedback-Den Haag brand ooit.

't Is er nu inmiddels wel vanaf, maar toen ik 'm nog in een koffer bewaarde werd ik bij opendoen
steeds getrakteerd op de geur van Lapsang souchong thee. :koffie:
 
Jammer dat ik als synth ruik fetisjist wederom uitgesloten word voor reactie. Het aller aller mooiste is om eerst synths te gaan ruiken in een synthmuseum. Heerlijk al die geuren in je op te nemen. Notitie te maken van de geurkarakteristiek van een bepaalde synth en dan op zoek gaan bij de kringloop naar een LP met een blinddoek om die het zelfde ruikt. Als je de blinddoek af doet en je hebt iets van Kitaro, Shulz of Vangelis in je handen mag je zelf trakteren op een Werthers original sabbel snoepje. Ook leuk als teambuildings uitje voor je werk!


Dat zou zo in de show 'Wedden dat' kunnen... :)

Herinneren jullie die TV show nog? raden of iemand iets moeilijks voor elkaar kreeg binnen de tijd. 20 meloenen met je voorhoofd kapot slaan etc. Ik herinner me nog een uitzending van een James Bond fan.. die zei dus een James Bond film te kunnen herkennen aan het uitslaan van de VU-meters op de hifi videorecorder.... Haha... yeah right..
 
Herinneren jullie die TV show nog? raden of iemand iets moeilijks voor elkaar kreeg binnen de tijd.

Ja, kan me vooral dit nog herinneren. Triest, hij overleed kort daarna. Volgens Wikipedia:

Op het hoogtepunt van de reeks was er een 11-jarig jongetje, Dennis van Bommel, dat sterrenstelsels kon herkennen. Hij behaalde de weddenschap vol trots en twee dagen later ging de jongen met zijn prijs naar zijn jarige oma. Hij had op dat moment dezelfde trui aan als in de uitzending, met zijn naambordje erop. Toen hij een kruispunt wilde oversteken, werd hij geschept door een auto, die doorreed. Meteen daarna werd hij overreden door een andere auto. Hij was op slag dood. De politie kon hem identificeren door het naambordje dat hij droeg. Dit incident kreeg aandacht in de landelijke pers en greep Brink zeer aan. Hij wijdde het begin van de uitzending die erop volgde aan het ongeluk. Uit respect voor de jongen hield hij die uitzending geen zaalweddenschap.

 
Ja, kan me vooral dit nog herinneren. Triest, hij overleed kort daarna. Volgens Wikipedia:

Damn,, Wat een treurige gebeurtenis.. Verschrikkelijk voor dat jochie en z'n familie..
Ik lees dat het ook net voor de feestdagen gebeurde.. wat een drama..


Screenshot 2022-12-16 at 15.42.48.png
 
Laatst gewijzigd:

Vergelijkbare discussies

Back
Top