Cubase 9.5 is er

Na de nieuwe Live kon Steinberg natuurlijk niet achterblijven. Cubase 9.5 is er.



Updates zijn betaalbaar hoewel dat natuurlijk ook wel mag als je je bedenkt dat ieder jaar een nieuwe betaalde versie uitkomt. Vanaf versie 9 kan je voor 59,99 updaten, vanaf versie 8.5 kost het 159 euro en updates van nog eerdere versies zijn steeds iets duurder. Dus helaas win je niets door een versie over te slaan.
 
Nog steeds geen multitrack audio warping?

Nog steeds geen oplossing voor het verplaatsen van directories, waardoor Cubase de kluts helemaal kwijtraakt?

Blijf lekker bij Studio One.
 
Heb me kapot gelachen: Features van 9.5:

TRACK VERSIONS...

Dat zat er in 6 al in...

Ik blijf er bij: Dat ze gewoon n echte pro versie maken, zonder:

- Plugins van STEINBERG (allemaal zonder uitzondering onbruikbaar)
- VST instruments van STEINBERG
- Zangcorrectie functies (Serieus: Melodyne 1.0 is nog beter dan wat er in zit)
- Overbodige poespas, zoals "online met je vriendjes kunnen werken" etc.

Maar wel met:

- STABIEL. GEWOON STABIEL
- LAAG CPU GEBRUIK
- MULTI CORE USE!!!!!!!! (en dan ECHT multicore, en niet 1 core en n beetje)
 
Wat er bij is gekomen is inderdaad wel marginaal. Ik wacht wel tot ze de update met korting aanbieden. Betaal je iets van 30 euro. Versie wachten heeft inderdaad geen zin, ben je nog duurder uit.
 
Ik zou nog steeds graag meerdere aux-sends hebben. Dan kan ik gewoon wat meer opzetten ipv per project alles veranderen. Verder ben ik wel tevreden met Cubase.
 
Ik vind:
*64-bit mixing engine
*16 inserts met vrij instelbaar pre of post
*Automation range tool
*Adapt to Zoom

toch behoorlijk mooie aanpassingen.
 
Had liever gezien dat ze die sampler wat meer hadden uitgewerkt...loopt nog steeds mijlenver achter in vergelijking met andere DAWs
 
De sequencer van cubase is echt top. Op UAD forum is er een wat ruimere onderzoek gaande. Degene die daar hebben geupgrade, zeggen dat de workflow en audio kwaliteit en stabiliteit op de CPU echt een grote improvement is. Midi omzetten naar samples is ook best behoorlijk fijn. En offline processing is ook best cool. En de hoeveelheid inserts is best fijn. Zo kan ik al mn external FX gewoon als inserts plaatsen. Dat is voor mij heel prettig.
 
Log net in op my Steinberg, kan updaten vanaf pro8 voor 199€. Zie ook dat pro8 van Dec 2014 was, dus 3 jaar geen update gedaan, dan vind ik de prijs alles meevallen. Toch maar weer eens updaten dan, eens kijken of ik weer vriendjes kan worden met Cubase. :)
 
Ik vind:
*64-bit mixing engine
*16 inserts met vrij instelbaar pre of post
*Automation range tool
*Adapt to Zoom

toch behoorlijk mooie aanpassingen.

En die editor window is ook prima te doen.

Vind toch aardige update hoor, ik had al geupdate laatste maand.. en toen kwam er cubase 9.5.. ah well, 59,99 euro lichter kan ik mee leven deze maand. :W
 
En die editor window is ook prima te doen.

Ah well, 59,99 euro lichter kan ik mee leven deze maand. :W

Als je kan wachten zou ik wachten. Steinberg komt altijd met een kortingsactie voor de update.
 
File browser, mix console in de playlist.. pfoeh, zeker wel de 60 euro waard. Automation curves ook!
 
Ik ben al blije dat C9.5 net zoals de voorgaande update stabiel is. Wel teleurgesteld dat Steinberg (live) micro automation nog steeds niet verbeterd heeft.
 
Nog steeds geen oplossing voor het verplaatsen van directories, waardoor Cubase de kluts helemaal kwijtraakt?

Wellicht is de functie "Backup Project" een oplossing voor je? Dan gooit cubase alle audio files in de audiopool in één nieuwe folder?


affijn, ik zelf ben erg blij met 9.5 De upgrade bevat een aantal zeer handige workflow verbeteringen. Heb al heel veel gehad aan de nieuwe range automation methode en direct offline processing.
 
Back
Top