Waar tegenwoordig betaalbare vintage gear?

Misschien vreemd maar voor mij is de grandmother van Moog de sweetspot geweest. Min of meer authentiek retro geluid, maar betaalbaar en inclusief dingen als midi. Ook geen kloon en moog vormgeving. Echt vintage kan ik niet betalen en ik ben ook niet handig met electronica. VA achtig dingen bevredigen mij toch minder
 
Waarschijnlijk ongelooflijk betaalbaar: een Capybara bij de kringloop. :mega::erm: De (verouderde) software kan je wel downloaden als je het de fabrikant lief vraagt, maar de Flame interface zit er ook niet bij en dan heb je de facto geen mogelijkheid om hem met een (verouderde, bij voorkeur) PC te verbinden. Netto blijf je dan dus over met een brok oud ijzer. Als die interface er wel bij zat was het wel een gokje waard. Nu zou ik niet weten wat je ermee moet. Want die interface is los niet te vinden.

 
Haha...Hahaaahaha...Aahaha....Wuuhaaahahahahahaha. Hu.. hu... WOOOOHAHAHAHHHA ...
(als ik mij wat depri voel, dan surf ik gewoon even naar Reverb.com)

1649433261145.png
 
Die gast van tone tweakers is de grootste eikel op de planeet die vintage te koop aanbied.

Zijn doel (het is een enkeling,maar doet of het een heel bedrijf is met tal van personeelsleden) is vooral personen te lokken die reeds al zeldzame vintage bezitten en deze probeert los te peuteren voor zijn eigen verzameling.

Dat merk je als je interesse toont in 1 van zijn zeldzamere dingen die te koop zijn al SINDS 20jaar!

Sommige van zijn spullen staan op ebay al meer als 5 jaar te koop,en al eeuwig op zijn website.
 
Het grenst aan het debiele. Geen idee waarom die JD nu plots zo'n idiote prijzen gaat. Of heeft het wat met de JD-08 te maken?
Nou vooruit dan maar. Ik doe ook mee. Mijn JD990's zijn te koop voor 5K per stuk. (want een pak meer features dan de 800 en klinkt een pak beter)
Als je ze alle 3 neemt doe ik nog wat van de prijs. 10K rond moet dan lukken. En een goede investering want binnen 10 jaar zijn ze makkelijk 15K per stuk.

1649487419219.png
 
Had die JD geen rode lijm issues? En stel dat je alle faders moet reinigen/vervangen aan n normaal uurloon... Dan nog 10% index (holle euro) + 10% voor Reverb.
Merk verder dat er op Reverb flink onder de prijs wordt geboden via chat. Dus wat zeggen die getallen allemaal.
Maar je mag er gerust vrolijk om worden. Zal ik een BOSS SE 50 te koop zetten voor 1500 euro?
 
Had die JD geen rode lijm issues? En stel dat je alle faders moet reinigen/vervangen aan n normaal uurloon... Dan nog 10% index (holle euro) + 10% voor Reverb.
Merk verder dat er op Reverb flink onder de prijs wordt geboden via chat. Dus wat zeggen die getallen allemaal.
Maar je mag er gerust vrolijk om worden. Zal ik een BOSS SE 50 te koop zetten voor 1500 euro?
Tis niet eens een echte jd800 zonder rode lijm issues, dus dat lever alweer minder op :)
 
Het grenst aan het debiele. Geen idee waarom die JD nu plots zo'n idiote prijzen gaat. Of heeft het wat met de JD-08 te maken?
Nee,is gewoon reclame voor hun shops,elk maal er een nieuw iets plots duur gaat volgt een hele reeks met steeds hoger en hoger,is om op te vallen tussen al de rest,net ervoor was het met de SH-5.

Maar als je het niet volgt dan vraag je je af wat er gebeurt.

De tendens is begonnen op ebay jaren terug door Japanse dealers,die dan 9k vragen voor een TR-707 of allerlei andere zaken ook non-muziek spul maar wel vintage stuff.

Het is dan overgewaaid naar Reverb waar het al paar jaar aan de gang is.
 
Is die vent miljonair dan?
Geen idee,wel feit is dat de meeste spullen die te koop zijn hij al meer als 20j heeft en dus gekocht heeft aan een prikje,dus dan moet je geen miljonair zijn.

Het is een gast met een ego probleem,hij wil zich profileren als DE super zeldzame vintage items dealer,maar dat is iets wat je niet blijvend kan aanhouden he natuurlijk,eenmaal al je zeldzame stukken verkocht zijn heb je niets speciaal meer,dus verkoopt hij ze liever niet,en in de meeste gevallen geeft hij ook de prijs niet,je moet bieden.

Voor je in aanmerking komt om iets te kunnen kopen vraagt hij een lijst die je moet beantwoorden met totaal onzinnige prive info,wil hij weten wat je al hebt ook,terwijl hij zijn voornaam zelfs niet bekend maakt,hij gebruikt 'Mini' of 'Minime' als voornaam!

Het is gewoon een visser die eerder zelf koopjes jaagt om zijn verzameling aan te dikken,verder op muff wiggler probeerde die al in de sales afdeling zaken af te troggelen van leden om daarna te verkopen,er zijn toen negatieve comments te boven gekomen,het is zo dat ik het weet.
 
Sommigen vragen inderdaad belachelijke prijzen. En niet alleen oude analoge synths, nu zie ik ook iemand die 1775 vraagt voor een Yamaha FS1R module. Die heb ik gehad, was toch niet mijn ding, en weer verkocht voor rond de 500 euro, wat ik toen al best veel vond. Misschien dat een paar gekken op de Amerikaanse ebay of Reverb zo'n hoog bedrag vragen, maar dat gaat niemand hier betalen.
 
Die gast van tone tweakers is de grootste eikel op de planeet die vintage te koop aanbied.
...t.... Goed om te weten! Ik vertrouwde hem al niet maar nu zal ik me van de verzendlijst af laten halen. Bovendien koop ik geen vintage meer.
 
In een wereld waarin een JP8000 blijkbaar ook al van goud is, staat er hier op het forum een zeldzame Korg Z1 voor slechts 400€. Als je oude VA zoekt moet je niet twijfelen. Qua synthese ook veel meer mogelijkheden dan de louter subtractieve VA's.
 
Sommigen vragen inderdaad belachelijke prijzen. En niet alleen oude analoge synths, nu zie ik ook iemand die 1775 vraagt voor een Yamaha FS1R module. Die heb ik gehad, was toch niet mijn ding, en weer verkocht voor rond de 500 euro, wat ik toen al best veel vond. Misschien dat een paar gekken op de Amerikaanse ebay of Reverb zo'n hoog bedrag vragen, maar dat gaat niemand hier betalen.
Ze kosten tegenwoordig bijna allemaal minimaal 1400 euro. Vandaag is vandaag, vroeger was vroeger. Tijdsverspilling bij iedere inflatieronde te flippen. Een brood koste vroeger bij de bakker ook 70 cent, nu minimaal 4,50 euro. Nou mooi dat ik daar niet aan meedoe... 😜 Als het goed is verdien je ook meer dan een tijdje terug, zo niet doe zelf iets niet goed. Grappig ook dat zodra mensen iets willen kopen alles belachelijk duur is, maar mij nooit bellen om hun eigen gear dik onder de marktwaarde af te halen.
 
Ik spreek over België. Goede kwaliteit €2.40 in de broodautomaat (een andere zelfs €2.20 maar dat is minder lekker); bij de warmachtige bakker €2.70 voor een gewoon brood. Speciale broden rond de €3.10 daar.
 
Back
Top