Goeie studioversterker ?

Je hebt wat dat betreft ook wel gelijk, het is maar net van waar uit je het bekijkt. Voor mij zijn die Alesis dingetjes budget, voor jou mijn Haflers.

Kom ze gerust eens beluisteren in mijn sonisch zwaar onverantwoord ingerichte studio :D
 
Yo Niel,

Beste oplossing ( en tegenwoordig zo'n beetje de standaard geworden in hardcore-land ) : Mackie hr824 actieve monitors.....kost een paar centen maar dan weet je zeker dat het goed klinkt.....

overigens heb ik zelf een Alesis versterker ( RA150 ) omdat ik ook Alesis monitors heb.....maar ik ben wel van plan om die Mackies aan te schaffen..
 
Origineel geplaatst door n0_key
Je hebt wat dat betreft ook wel gelijk, het is maar net van waar uit je het bekijkt. Voor mij zijn die Alesis dingetjes budget, voor jou mijn Haflers.

Kom ze gerust eens beluisteren in mijn sonisch zwaar onverantwoord ingerichte studio :D

kijk maar uit, ksta zo voor je deur:D Lijkt me trouwens best wel leuk hoor.

uuhh waar woonde je ook alweer?
 
Een half uurtje van A'dam in Hoorn. Voel je absoluut vrij om een langs te komen, altijd gezellig.
 
ik ga ergens volgend jaar als het geld gespaard is mijn absolute zero's en samson servo 170 vervangen door Mackie HR 824 actievelingen.

die heb ik donderdag gehoord en ik was erg onder de indruk.
 
Origineel geplaatst door Niel
ik ga die mackies mar eens testen :P

:okdan:

en bij Midi Amsterdam zijn ze nu in de aanbieding : 1695 euro per paar als ik me niet vergis....;)

( voor alle Thomann fans : bij Thomann zijn ze 200 euro duurder:P )
 
Origineel geplaatst door n0_key
Een half uurtje van A'dam in Hoorn. Voel je absoluut vrij om een langs te komen, altijd gezellig.

wie weet.

bedankt voor de gastvrijheid alvast
 
voor 50 euro meer heb je een servo 260... kan je met oog op de toekomst misschien meer aan hebben, wees wijs.
 
Origineel geplaatst door demian
voor 50 euro meer heb je een servo 260... kan je met oog op de toekomst misschien meer aan hebben, wees wijs.

Waar vind je die?

Mijn Samson Servo 120 maakt soms wel een vervelend zoemend geluid.
 
Bij peter verspuy heb ik een servo 260 gekocht voor 275 euro..de 170 was 225 euro...
 
Kleine Bryston..

Kleine Bryston..

Let op met kleine Brystons.. want die leveren over het algemeen minder vermogen dan je zou denken. Ik kan goed hard gaan met mijn PMC TB2's in combinatie met de Bryston 3B.. maar ik heb nauwelijks reserve. Soms is dat toch wel jammer.
 
Re: Kleine Bryston..

Re: Kleine Bryston..

Origineel geplaatst door CraZ
Let op met kleine Brystons.. want die leveren over het algemeen minder vermogen dan je zou denken. Ik kan goed hard gaan met mijn PMC TB2's in combinatie met de Bryston 3B.. maar ik heb nauwelijks reserve. Soms is dat toch wel jammer.

komisch ik heb de zelfde combinatie en kan echt loei hard gaan als het moet.
Hoe stuur jij je Bryston aan rechtstreeks vanuit de mixer?
 
Ik gebruik Samson versterkers. Zijn okay hoor. Alleen had ik een Quad uit de jaren 80. Die 'oude' Quad professional Hifi versterker zijn echt crystalclear. Als je een goede kunt vinden moet je die eens beluisteren. Hifi is in de regel geen goede keuze gezien de kleuring van de audiosignalen, maar er zijn uitzonderingen. En je hebt er veel inputs en outputs bij. Dat is een handige bijkomstigheid.

Suc6

Orville
 
Re: Goeie studioversterker ?

Origineel geplaatst door Niel
Ik ben op zoek naar een goeie studioversterker, liefst met één volumeknop (niet zoals bij de Alesis) of is dit onmogelijk?
Zelf hoor en zie ik vaak het merk Samson voorbijkomen, maar ik heb bijzonder weinig ervaring met echte studio versterkers.

Alle tips zijn welkom :)

Tja, als ik het woord "goed" lees, dan beginnen mijn vingers te kriebelen, dat weten jullie intussen al.

Ik zou Alesis en budget-vriendelijke soortgenoten niet onmiddellijk als "goed" durven bestempelen. Ze zijn betaalbaar en da's misschien voor de meesten de belangrijkste faktor.
MAAR :
Een vaak vergeten en doorslag gevend element bij versterkers is de demping-faktor.
Het bepaalt uiteindelijk hoe corrcect hij die klank kan weergeven en de dynamiek die een versterker heeft.
Hoe groter die faktor, hoe beter maar ook hoe duurder de prijs.

Lees hier:

http://www.studio-systems.com/audiofeatures/novdec99/dampingFactor/damp01.htm

Als je naar een goede kwaliteits versterker zoekt kunnen deze merken je ongetwijfeld helpen :

Amcron / Crown
Lab-gruppen
Crest
Carver
QSC

Je geeft beter iets meer uit en speurt naar zeldzame aanbiedingen van bovenstaande merken op de 2de hands markt.
Een goeie test inzake kwaliteit is ook het gewicht van een versterker. Een conventionele kwaliteits versterker van pakweg 2x300 watt is nauwelijks te tillen. Dat komt door die enorme transformator en voeding die er zou moeten inzitten.
En sorry dat ik me zo wil uitdrukken maar veel versterkers inclusief Alesis, Roland, Mackie, Samson en andere toestanden zijn een beetje huilen met de pet op ! Ook in home-configuraties.
Per slot van rekening is die versterker de "locomotief" van je speakers en mag dus steeds een beetje overbemeten zijn qua vermogen wil je brokken voorkomen. Een goeie versterker is een investering die makkelijk 15 jaar probleemloos meegaat mits juist gebruik en juiste keuze.
Een alternatief is een A-klasse hifi-eindversterker maar ook daar komen slechts een aantal merken in aanmerking, al hebben de meeste merken wel 1 of 2 types in hun reeksen. Modellen die dan meestal ook onbetaalbaar zijn en je nauwelijks terugvind op de 2de-hands markt.
Ik zal er om de lieve vrede te bewaren er maar bij zeggen dat dit geen anti-Alesis of Mackie of Samson pleidooi is. Steeds met begrip voor ieders budget en wensen.
Vroeg of laat kom je d'r toch achter dat je speakers zoveel beter presteren met de juiste eindtrap.
En dat verschil is soms héél groot !
 
ik huil liever vooraf dan achteraf, dus vandaar mijn vraag: hoe goed of slecht zijn die samsons nou echt?
ik ben op zoek naar een tweede betaalbare versterker. in het verleden heb ik diverse audioversterkers beluisterd:nad,marantz, kenwood,rotel ;ze hadden allemaal hun voors en metname tegens(b.v. troebel laag). toen heb ik gekozen voor een van medevoort waar ik zeer te spreken over ben. nu zoek ik een eenvoudige ,niet zo dure monitorversterker en gingen mijn gedachte uit naar die samson. er wordt beweerd dat de kanaalscheiding hiervan erg goed is . negatieve kanten echter heb ik nog niet mogen lezen.
als je tips hebt, voor mijn aanschaf: graag!
 
Back
Top