Adios (met dj dulac)

Mooi gedaan weer Ranger, je hebt mijn productie zeer verfraaid met je vocalen. Ik zal je binnenkort nog wel wat beats passen.

Tekstueel vind ik je tot de top behoren en niet zelden komt er een grote grijns op mijn gezicht.
 
Niet te snel een conclusie trekken. Ik kan niet oordelen over hedendaagse hiphop, want daar luister ik niet naar. Het gaat om dit nummer, dat heb ik een paar keer beluisterd en daarom heb ik er wel mijn mening over gegeven. Bovendien heb ik gewoon aangegeven wat en waarom ik er niet goed aan vind.

Ik ben geen uitgesproken hiphopliefhebber, al kan ik het bij tijd en wijle best waarderen. Ik zal wel een ouwe lul zijn (zo voelt het niet :D), maar de hiphop van de OP/Def P. vind ik nog steeds op eenzame hoogte staan. Ook daarin zit heel veel zelfbevlekking, maar die wordt mooi in evenwicht gehouden door de teksten die wel ergens over gaan en ook nog goed in elkaar zitten. Die balans mis ik regelmatig als ik hedendaagse hiphop hoor.
Def-P heeft mooie nummers gemaakt, maar ook veel troep wat tekstueel absoluut niet aan het niveau van Ranger kan tippen. Zoals die space verhalen over Ufo's waar geen touw aan vast te knopen was. Als je dat goed vindt dan begrijp ik dat je dit niet voelt. ;)
 
Die cd heb ik nog.. Zo slecht vond ik ´m niet. Wat ik leuk vond was dat er geëxperimenteerd werd. Zo waren er wel meer projectjes van ze. En het ging weer eens over iets anders dan vrouwen en blingbling.. :-)

Ben een paar jaartjes best gefascineerd geweest door deze groep en heb ze ook weleens als stagemanager ontvangen. Een mooie avond (en nacht) was dat.
 
Laatst gewijzigd:
Ook ik ben gefascineerd geweest door de Osdorp Posse en heb ze eveneens ontmoet, tweemaal zelfs. Kennelijk was het een toegankelijke groep dus. :P

Roffer dan ooit was en is (deels) voor mij de soundtrack van Nederlandse hip-hop of Nederhop als je wilt. Een aantal nummers hebben de tand des tijds voor mij niet helemaal doorstaan maar Weerisdesmeris vind ik zonder overdrijven het beste Nederlandse hip-hopnummer tot op heden. Die sfeer en de teksten en de emcees, geniaal gewoon.
 
Heerlijke Nederhop-track met mooie Spaanse gitaren erin verwerkt.
Vind de teksten ook zeer scherp en het kwam allemaal erg inspirerend op me over.
Grote klasse en zeer gedurfd!

Zelf ben ik trouwens nog altijd een groot liefhebber van Osdorp Posse en Def P.
Heb de OP in het verleden zo vaak zien optreden en soms mis ik ze best wel.
 
Ik hou wel van Nederlandstalige rap, maar hier mag wat mij betreft nog wel wat aan gebeuren.

Er zit heel weinig diep laag in en de stem zit zoveel gain (of autogain) op (of zo klinkt het) alsof het met een richtmicrofoon van een camera is opgenomen die elke keer harder gaat.
Er zit ook een heel vervelend tikje/klikje rond de kick.

Eigenlijk klinkt het geheel nog een beetje te lo-fi. Mag wat voller, wat strakker, wat netter allemaal.
 
Heerlijke Nederhop-track met mooie Spaanse gitaren erin verwerkt.
Vind de teksten ook zeer scherp en het kwam allemaal erg inspirerend op me over.
Grote klasse en zeer gedurfd!
Aangezien ik de gitaren heb gespeeld wou ik je toch even bedanken voor je reactie! Dat inspireert mij ook weer! :)
 
Ik hou wel van Nederlandstalige rap, maar hier mag wat mij betreft nog wel wat aan gebeuren.

Er zit heel weinig diep laag in en de stem zit zoveel gain (of autogain) op (of zo klinkt het) alsof het met een richtmicrofoon van een camera is opgenomen die elke keer harder gaat.
Er zit ook een heel vervelend tikje/klikje rond de kick.

Eigenlijk klinkt het geheel nog een beetje te lo-fi. Mag wat voller, wat strakker, wat netter allemaal.
Dit zijn allemaal punten die betrekking hebben op de mix en de muziek is er niet voor de mix maar de mix voor de muziek.
 
Dit zijn allemaal punten die betrekking hebben op de mix en de muziek is er niet voor de mix maar de mix voor de muziek.

Ja hallo, dat is een esthetisch fraai chiasme maar uiteindelijk staat er niets :kroon:

Mix en muziek zijn symbiotisch. In hiphop kom je vrij vaak tracks tegen die op een uitzonderlijke, unieke en voor het commerciele oor misschien crappe way zijn gemixt maar die toch goed overkomen. De mix is dan evengoed een 'levensvorm' net als de tekst en de beat. Dus ik vind aanmerkingen op je mix van even groot belang als aanmerkingen op je lyrics en ik denk dat je dat zeker serieus moet nemen!
 
Lekker gerapt.. goede flow, beat klinkt ook okay.. Drums mogen wel wat meer punch hebben.. Frisse track, eigen stijltje..

Klinkt beter als die urban meuk wat ik hoor bij die Nederlandse top40 rappers.. Die nederlandse rap scene is aardig verneuk.. Wannabe underground rappers die vervolgens maar al te graag op tv willen komen bij RTL4 of de NPO.

Ik ben nooit zo gek geweest op Nederlandstalige rap.. Osdorp Posse vond ik wel tof, toendertijd die 1e cd grijs gedraaid. Prachtig hoe die gangster rap scene qua teksten 1:1 werd gekopieerd in het NL en je zo hoorde hoor belachelijk het eigenlijk klonk :-)
Verder was Opgezwolle super... qua productie en de beats was dat echt van wereldniveau..

Er stond laatst een interview met Def P in het krantje Metro. daar verwoorde hij de treurige staat van hiphop vandaag de dag heel treffend:
'Hiphop was voor Def P interessant, omdat het „de zwarte variant was van de punk.” „Het ging tegen de maatschappij in en het gaf de stemlozen een stem, ook via graffiti en dat soort dingen. Het was een soort tegenbeweging, niet commercieel. Als je op wilde vallen of respect wilde krijgen, moest je origineel zijn. Het was een scene die iets te melden had”, schetst de oud-rapper, die tegenwoordig vooral in de weer is in zijn atelier en met zijn kinderen.
„Nu krijg je respect als je veel geld verdient. En hoe verdien je veel geld? Door juist met de massa mee te lopen, alles te doen wat hip is en zo weinig mogelijk te zeggen.'

Ik heb de rest van je tracks ff gecheckt... Je hebt een relaxte flow als je rapt, brede woordenschat ook. Ik heb gelijk je 'Megahard' album gekocht...
 
Laatst gewijzigd:
Maar tekstueel vind ik het nogal armoedig.

Ieder zn smaak natuurlijk, maar ik vind juist het tegenovergestelde. :)
Qua gemak van rappen en qua flow.. dat vrije, relaxte doet het me denken aan Ugly Duckling..




 
Ja hallo, dat is een esthetisch fraai chiasme maar uiteindelijk staat er niets :kroon:

Mix en muziek zijn symbiotisch. In hiphop kom je vrij vaak tracks tegen die op een uitzonderlijke, unieke en voor het commerciele oor misschien crappe way zijn gemixt maar die toch goed overkomen. De mix is dan evengoed een 'levensvorm' net als de tekst en de beat. Dus ik vind aanmerkingen op je mix van even groot belang als aanmerkingen op je lyrics en ik denk dat je dat zeker serieus moet nemen!
Wat ik bedoel is dat een slechte mix wel op te vijzelen is maar een slechte stijl niet!

Hoezo staat er niets? ;)
 
Hartelijk dank voor de mooie complimenten ;) Op www.wehoudenhethiphop.nl vond de redactie aldaar het album niet aan de gestelde kwaliteitseisen voldoen.
Wiens eisen?

Een gigantisch compliment wat mij inspireerde om direct mijn couplet op te nemen voor onze collabo. Voor de gewaardeerde synthforumleden post ik alvast een fragment. En mensen die kunnen mixen mogen zich altijd melden als ze zin hebben er mee aan de slag te gaan!

Let wel, hier komt nog een refrein bij en de vocalen van Ramon.
 

Attachments

  • met ranger ramon.mp3
    1,4 MB · Bekeken: 48
Back
Top