Adios (met dj dulac)

rangerofficieel

Ingeburgerd
Lid sinds
29 juni 2017
Berichten
73
Dag forumgenoten,

In het kader van mijn album geef ik nog een track vrij. Omdat het zomer is een heerlijke zwoele beat met Spaanse gitaar, gemaakt door dj dulac / dj dilago. Gekozen voor een klein beetje storytelling achtige text. Hopelijk vinden jullie hem leuk. Grt!

https://soundcloud.com/rangerofficieel/ranger-adios-met-dj-dulac
 
Lol, je typt "zwoel" maar het is toch een beetje een chagerijnige track.. :-)
Zwoel rappen is een kunst denk ik.. Vanuit de States hoor ik dat regelmatig...

Verder qua productie geen klachten.. 8)
 
Nu aan het luisteren.....
Vind het wel verfrissend ten opzichte wat er op hiphop gebied nu (voor commerciƫle crap) wordt uitgekotst.

Ben zelf een hiphop liefhebber. Je moet nog een hoop leren maar je gaat steeds meer vooruit. Je clips zijn voor mij soms tenenkrommend, daar moet zeker nog wat aan gesleuteld worden in mijn bescheiden mening. Presentatie.

Lekker doorgaan, schijt aan de rest !

Vind het altijd zo waardeloos dat artiesten met dezelfde naam bij elkaar samengevoegd wordt in spotify. Is dat niet op te lossen door je naam te claimen bij spotify ?
 
Goed bezig !! Heb je album al een tijdje op repeat staan vandaag en ik ga het steeds beter vinden. Lyrics zijn lekker.

Ik heb alleen moeite met het einde van Anima Mea. Fade out en door rappen. Lijkt wel of het verhaal halverwege afgebroken wordt. Aan het einde van deze track ook teveel dode tijd.

De laatste track Hard harder hardst lijken wel rare hickups in the zitten ?

Leuke club die goed clips maakt voor een redelijke prijs: http://www.syndrum.nl/
 
Kun je dit ook live waarmaken?

Wel man, zwoel genoeg hoor.
Bohemen is zelf een chagerijn :P

Wat ik bedoel is dat rappen niet altijd boos hoeft te zijn.
Maar dat is natuurlijk smaakafhankelijk...
En ik had al eerder mijn complimenten gegeven!
Sowieso ben ik geen chagrijn, maar heb soms een slecht humeur.. :-)
 
Laatst gewijzigd:
De muziek vind ik wel aardig en de flow ook nog wel. Maar tekstueel vind ik het nogal armoedig. Ik hoor eigenlijk vooral zinnen die moeten suggereren dat je veel zelfvertrouwen (lees: een groot ego) hebt. Ik denk dan automatisch het tegenovergestelde. Verder is de tekst vergeven van de betekenisloze metaforen. Na afloop van het nummer vraag ik me af wat nou de boodschap is die je hebt willen overbrengen. En dan weet ik het niet.

Klein detail: op 2:06 is de vocal niet netjes geplakt.
 
Na afloop van het nummer vraag ik me af wat nou de boodschap is die je hebt willen overbrengen. En dan weet ik het niet.

Ik weet niet of je wel eens meer naar hiphop luistert maar veel nummers hebben geen boodschap.
Jezelf geweldig voor doen als tekst is hoe hiphop begonnen is. Beetje old school dus ! :beard:

Het metaforen deel is nu net wat ik er zo leuk aan vind. Dat hoor je niet zoveel. Is een kunst !

De man is net weer begonnen. Ik vind het een goede start. Zoals ik al eerder zei moet hij nog veel leren (delivery, diversiteit in de tracks) maar ik zie hier heel veel potentie in.
 
Kritiek hebben op een hiphop nummer terwijl je daar duidelijk niet houdt vind ik nogal.. nou ja..

Heb zelf de opkomst van Nederhop een beetje gevolgd en ben best een liefhebber..

Te vaak boos, zeurderig of teveel gebluf kan gaan vervelen, denk ik. Alles met mate..
Het is een kunst om als rapper je publiek (overtuigend) te kunnen blijven boeien en vermaken.

En het is denk ik ook belangrijk een scene te bouwen om je act.
 
Laatst gewijzigd:
Kritiek hebben op een hiphop nummer terwijl je daar duidelijk niet houdt vind ik nogal.. nou ja.. Stupide ;)
Niet te snel een conclusie trekken. Ik kan niet oordelen over hedendaagse hiphop, want daar luister ik niet naar. Het gaat om dit nummer, dat heb ik een paar keer beluisterd en daarom heb ik er wel mijn mening over gegeven. Bovendien heb ik gewoon aangegeven wat en waarom ik er niet goed aan vind.

Ik ben geen uitgesproken hiphopliefhebber, al kan ik het bij tijd en wijle best waarderen. Ik zal wel een ouwe lul zijn (zo voelt het niet :D), maar de hiphop van de OP/Def P. vind ik nog steeds op eenzame hoogte staan. Ook daarin zit heel veel zelfbevlekking, maar die wordt mooi in evenwicht gehouden door de teksten die wel ergens over gaan en ook nog goed in elkaar zitten. Die balans mis ik regelmatig als ik hedendaagse hiphop hoor.
 
Negatieve of boze hiphop vind ik geen probleem en kan best lekker zijn..
Als je dat af en toe eens afwisselt met een feestnummer of iets ingetogeners, maakt dat denk ik meer indruk..
Maar natuurlijk bepaalt elke artiest dat zelf.. :-)

De OP was idd een bijzondere groep, maar ook zij zijn natuurlijk ooit ergens begonnen..
 
Het heeft een lekkere flow. Waar ik me alleen een beetje aan stoor is de kick of een percussiedingetje. Het lijkt wel of er een delay of teveel reverb op zit waardoor het lijkt alsof iets kraakt. Ik kan het niet helemaal plaatsen Al met al best een goede track hoor!
 
Back
Top