FF voorstellen dan maar

frandaman

Stamgast
Lid sinds
27 oktober 2003
Berichten
137
Locatie
Zutphen
Hallo allemaal,

Na het planten van mijn eerste track moet ik er ook maar aan gaan geloven....de introductie

Mijn naam is Francis de Beus en woon in Zutphen. Ik ben 30 jaar en sinds mijn 4e verslaafd aan muziek. Toen pingelde ik al op ons orgeltje en dat hield niet meer op. Sinds mijn 14e ben ik verslaafd aan de wereld van Synthesizers, nadat een kennis van ons mij zijn hele collectie Jean Michel Jarre platen kado deed. De verslaving begon echt uit de hand te lopen nadat ik mijn eerste synth aanschafte. Dat was een Roland Alpha Juno 1. Vele uren heb ik ermee lopen rommelen en toen bleek dat een van mijn klasgenoten ook wat wou proberen. Een paar weken was onze eerste track af. Loops op een bandrecorder en daarna dubben met cassetedecks !!!
Als snel werd al het spaargeld en vakantiegeld gepompt in niewe gear en ik werd eigenaar van een R5 drumcomputer en een Akai S950 sampler. Daar kwam nog een atari ST bij met cubase en een Roland U220. Mijn kameraad kocht zich een Fostex 4 track en een spirit Folio mixer. Vele tracks hebben het licht gezien in deze opzet.
Ik heb in de loop der jaren van alles gedaan. Eigen composities, covers, orkestbanden en geluidsbanden voor feesten.
Sind ik samenwoon ben ik wat minder met de muziek bezig, het gezin eist ook zijn aandacht op he.
Recentelijk heb ik mijn Akai S-950 en mijn U220 verkocht. Tegenwoordig bestaat de setup uit:
  • Yamaha AN1X
  • Roland Alpha Juno 1
  • Soundtracs Topaz Macro Mixer
  • Ensoniq DP2 Fx
  • DBX266XL Compressor
  • AMD duron 1GHZ computer
  • Cubase VST 5.1
  • Reason 2.5
  • Vele plugins: oa Halion, Rhino, Tera, FM7, Pro52 en vele FX plugins

Voor vocals ben ik maar getrouwd met een Canadese. Heb ik tenminste geen last van nare accenten in de samples :P
Ik wil graag een beetje experimenteren met verschillende stijlen.Ik heb nog wel wat meer tracks voor een review, dus hou de boards in de gaten.

Oh ja...mijn muzikale voorkeur gaat uit naar ouwe electronica, zoals Jean Michel Jarre, Vangelis, Yellow Magic Orchestra en kraftwerk. Ook 80's synthpop gaat er wel in, zoals Erasure en Depeche Mode. Ook trance/dance/hardhouse is regelmatig terug te vinden in mijn CD-speler

Hopelijk weten jullie nu genoeg, als er nog vragen zijn dan hoor ik het graag.

Groeten

Francis de Beus
 
Welkom hier !

:doei:
 
Welkom


gr. Mario
 
ook 2x welkom !! :)
 
Welkom!!
aquamanMax.gif
 
Back
Top