even (her)voorstellen

MrRudi

Ingeburgerd
Lid sinds
23 april 2004
Berichten
29
Locatie
Doetinchem
Ja ja, hervoorstellen - is dat een woord? - aangezien ik jaren(?) geleden ook al op het synthforum zat. Volgens mij is het in die tijd een paar keer verdwenen of van eigenaar veranderd :) en nu ben ik terug!

Anywayz, even in het kort: ik ben bijna 30 jaar en volgens mij sinds m'n 16de met muziek bezig. Vroeger was ik absoluut niet muzikaal - ik kon niet spelen, had er geen gevoel voor, was er niet creatief in - en had ik een hekel aan muziekles op school. Tijden veranderen :) door nummers van anderen na te gaan spelen (destijds op een MSX homecomputer) groeide de interesse in muziek maken. Door heel veel muziek na te maken kreeg ik er wat meer gevoel voor en ben ik zelf gaan componeren. Een Kawai K1r was destijds mijn eerste echte synth (ik heb hem nog steeds), en later heb ik er een Roland D-20 en een JV880 bijgekocht. Die zijn inmiddels weer ingeruild voor een Roland XP50 (nu mijn master synth). De laatste paar maanden ben ik met name piano nummers aan het spelen, eigenlijk vooral omdat ik niet 2-handig kan spelen (nooit les gehad) maar dat wel graag wil leren. Ik ga goed vooruit al zeg ik het zelf!

Qua muzieksmaak ben ik heel divers, er zijn maar weinig stromingen waar ik echt niks aan vind dus die noem ik dan maar: Deathmetal, Gabberhouse, Hardcore en andere verwante stijlen. Klassiek, rock, instrumentaal, new age, Pop (80s!), J-Pop, orchestraal...kan ik allemaal wel waarderen. Muzikale voorbeelden: Michael Cretu met stip op 1, Jean-Michel Jarre, Georgio Moroder, Vangelis, Ryuichi Sakamoto, Nobuo Uematsu, Harry Gregson-Williams / Hans Zimmer, Sting, Mike Oldfield, Eric Woolfson, Boris Blank.

Gearlist:
- Roland XP50
- Expansion boards: Dance, Techno, Session, Orchestral
- Roland Juno-60 + MD8
- Kawai K1r
- Behringer Ultrafex II
- Behringer MX2004a
- Spirit Absolute 0 studio monitors

Vragen welkom :)
 
Re: even (her)voorstellen

Origineel geplaatst door MrRudi
Ja ja, hervoorstellen - is dat een woord? - aangezien ik jaren(?) geleden ook al op het synthforum zat. Volgens mij is het in die tijd een paar keer verdwenen of van eigenaar veranderd :) en nu ben ik terug!
Respect!

Welkom terug!
Wat was je nick vroeger? Weet je dat nog?
 
Re: Re: even (her)voorstellen

Re: Re: even (her)voorstellen

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Respect!

Welkom terug!
Wat was je nick vroeger? Weet je dat nog?

Ik vermoed "project Gaia" ofzo...dat was destijds een muziek project - nooit afgemaakt - waar ik mee bezig was. Ik meen me te herinneren dat ik me onder die naam had ingeschreven.
 
Origineel geplaatst door gemmetje
deze ?

welkom terug iig ! :doei:

Die ja! woei! :biertje:
 
Herwelkom! :doei:

Maar waarom gebruik je niet gewoon die eerste nickname?
Het ziet er toch veel cooler uit als je al vanaf 2001 lid bent, dan ben je een echte Synthforum-patriarch!!! :D
 
greetings old-one ;)

dit is nou een "echt vintage lid", vind je niet?
(samen met de anderen uit die tijd)

:D


greetz
 
Origineel geplaatst door MIDIoot
Herwelkom! :doei:

Maar waarom gebruik je niet gewoon die eerste nickname?
Het ziet er toch veel cooler uit als je al vanaf 2001 lid bent, dan ben je een echte Synthforum-patriarch!!! :D

Eigenlijk omdat ik niet meer wist of door alle wijzigingen die wel nog gewoon te gebruiken was. Daarbij heb ik geen 2001 lidmaatschap nickname nodig om cool te zijn :geslaagd:
 
Back
Top