Totaal nutteloos, maar wel super tof --> Doepfer

JohnnyBusca

rocket scientist
Lid sinds
4 juli 2001
Berichten
10.414
Locatie
Eindhoven - Strijp!
Ik heb hem nergens op de doepfer site kunnen vinden. Bij Bambam heb ik ook al dit plaatje gezien. Weet iemand iets over deze osciloscoop?

P3140216.jpg
 
ja ik kan me herinnneren ergens te hebben gelezen dat het een off the shelve oscilloscoop is die ze bijgezaagd hebben en erin geschroefd hebben..dus geen "officiele" doepfer oscilloscope

Olaf
 
Klopt Er staat nix op de site van Doepfer over vermeld maar er is een zaakje in Utrecht "the Music House" die hem heeft staan ook in zo'n zelfde rack als op het plaatje.

Het adres is : Oudegracht 310 0306065009

Dit is echt de meest relaxt muziek zaak die ik ooit ben tegengekomen. Toen ik nog niet zo heel bekend was met al die racks en synths ben ik ik keertje in de ochtend naar hun toegegaan en kwam er om 19:00 s'avond weer vandaan met een flinke load met info. Een van die gasten hefet me echt alles uitgeled wat ik wilde weten en nog veel meer.
Bij hem kwam ik ook uit toen ik info wilde over de Yamaha rs7000, hij stelde voor dat ik binnenkort een keertje langs zou komen voor een dagje en dan zouden we samen ff een nummer gaan produceren en zou hij me de meeste opties van dat apparaat laten zien.

welke betere klantvriendelijkheid kan je nog meer krijgen
 
Je moet the music house hier niet teveel ophemelen hoor. Ze zitten ook op het forum en dan wordt hun ego wat te groot :)
 
hmmm ok dan like i didn't know :D

maar de waarheid mag gezegt worden vindt ik
 
Ik heb mijn A-100 bij MusicHouse gekocht en ik weet zeker dat ze daar geen Oscilloscoop hebben. Ik heb veel geleerd van MusicHouse. Ik heb daar ook redelijk wat gekocht. TB-303, Simmons, A-100 en een Neptune. Verder is het altijd erg gezellig om over modulars te praten! Maar genoeg over musichouse.
Ik wil een Oscilloscoop!!!!
 
De oscilloscoop van Music House is vorig jaar gestolen, door geniepige, onsympathieke en tevens nare synthesizer dieven. Wat een verotte wereld!
 
Die diefstal was echt kut. Dus als iemand een doepfer systeem ziet met oscilloscoop --> melden!
 
In principe kun je hier natuurlijk elke oscilloscoop voor gebruiken

Lijkt me erg gaaf om zo'n ding in je setup te hebben hangen
Lekker lissajous-figuurtjes maken
lissajous.gif

Krijg er een beetje een Bastian-gevoel bij :)
 
Iemand een oscilloscoop te koop? Vet!
 
damn ik wil een oscillopscope module in mijn nord micromodular! ;)

Olaf
 
Tot die tijd kun je ook een stroboscoop kopen. Dat eindigt ook op scoop, is veel goedkoper en je gaat er naderhand ook scheel door kijken :)
 
man ik heb mijn portie stroboscoop wel gehad zo rond 89/90 ;)

Olaf
 
ik heb er zelf een een scoop en het is best wel interesant om te zien wat het geluid doet

ik gebruik hem zelf om storingen mee op te sporen of synths te calibreren

als je er een wilt aanschaffen kijk wel voor een scoop met minimaal 20mhz
 
Dubbelloops

Dubbelloops

Om iets zinnigs te meten qua geluid heb je denk ik toch een dubbelloops scope nodig..

Maar ook een enkele is natuurlijk leuk om live je waveforms te kunnen zien.
 
Re: Dubbelloops

Re: Dubbelloops

Om iets zinnigs te meten qua geluid heb je denk ik toch een dubbelloops scope nodig..

Ik denk dat je een dubbelkanaals scope bedoelt? ;) Of kun je met jouw scope ook schieten? 8)

Om even terug te komen op het begin van deze thread: volgens mij is het een gedoepferiseerde el-cheapo 1-kanaals Voltcraft scope. Ik heb er ooit ergens een plaatje van gezien, maar ik kan die zo gauw even niet vinden.
 
Voltcraft Scoop

Voltcraft Scoop

Deze zogenaamde Volcraft scoop is te kkop bij de Firma Conrad, u vast wel bekend, te koop voor de luttele prijs van 199 euro. Leuk spele dingetje, maar niet echt handig voor reperatie en of calibratie werkzaamheden.
kijk eens op WWW.CONRAD.NL
onder bestelnummer 12 60 71-60

Groetjes Synthfreak
 
Origineel geplaatst door olafmol
man ik heb mijn portie stroboscoop wel gehad zo rond 89/90 ;)

Olaf

de goeie ouwe tijd van de acid ;)
 
Back
Top