Concert Rietveldpaviljoen

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
- muziekje in een museum
- muziekje in een club
- muziekje in je huiskamer
- muziekje op de werkvloer

Ach, zolang het maar lekker klinkt toch.... zolang iets interessant klinkt maakt het niet uit of je het 'Kunst' wil noemen of 'een dikke track' of 'Muzak'..

Wim T schippers smeert een vloer in met pindakaas, noemt het Kunst en vangt er 30.001 euro voor...
Sommige mensen vinden het vervolgens artistiek gewaagd, interrrressant en fantastisch..
Weer anderen lachen er om..

En zo is er voor alles wel iemand te vinden die iets leuk vind of die het bagger vindt :D
 
Laatst gewijzigd:
- muziekje in een museum
- muziekje in een club
- muziekje in je huiskamer
- muziekje op de werkvloer

Ach, zolang het maar lekker klinkt toch.... zolang iets interessant klinkt maakt het niet uit of je het 'Kunst' wil noemen of 'een dikke track' of 'muzak'..

Ik vind hier zeker wel verschillend. Probeer maar eens te wisselen van setting met de muziekjes hierboven :)

Wim T schippers smeert een vloer in met pindakaas, noemt het Kunst en vangt er 30.001 euro voor...
Sommige mensen vinden het vervolgens artistiek gewaagd, interrrressant en fantastisch..
Weer anderen lachen er om..

En zo is er voor alles wel iemand te vinden die iets leuk vind of die het bagger vindt :D

Natuurlijk is Kunst voor de een mooi en afschuwelijk voor een ander. Wim, hierboven, heeft het WEL gedaan. Een ander niet. Ook is het beter om het werk in zijn context te bekijken.

Ik heb dit al eens eerder hier ergens geschreven. Je kunt niet alles met 1 blik bezien/beluisteren.
En dit is het allermoeilijkse omdat men zijn/haar achtergrond meeneemt.
Of het gebrek hieraan.
 
Er komen per jaar duizenden studenten van de kunstacademie. Iedereen vindt zichzelf kunstenaar want allemaal maken ze Kunst. Vervolgens maken ze de meest afzichtelijke zooi in hun ateliertjes die absoluut helemaal niemand wil hebben. Lopen ze bietsen voor subsidie en exposeren ze in galerietjes waar op een regenachtige zondag in totaal 3 'moeilijke brillen' mensen binnenlopen om 30 minuten lang gefixeerd naar een drol gedrapeerd op een bordje te staan te kijken...
Maar goed, het is Kunst.. Dat dan weer wel.. :)


Natuurlijk is Kunst voor de een mooi en afschuwelijk voor een ander. Wim, hierboven, heeft het WEL gedaan. Een ander niet. Ook is het beter om het werk in zijn context te bekijken.

Ik heb dit al eens eerder hier ergens geschreven. Je kunt niet alles met 1 blik bezien/beluisteren.
En dit is het allermoeilijkse omdat men zijn/haar achtergrond meeneemt.
Of het gebrek hieraan.
 
Een wat te makkelijk argument F.
Alsof alle musea gevuld zijn met poep./QUOTE]

Dat zei ik niet. M'n tekst ging over al die kunstenaars die allemaal vinden dat ze Kunst maken. Dat iets speciaal is, of 'Kunst' is, dat zit tussen hun oren. Of wordt erkend door een bepaald publiek. maar of je nu een loods hebt met 1000 man die los gaan op een techno plaat, of je hebt 3 man die een sculptuur bekijken in een museum in Amstelveen... In beide gevallen heb je mensen die iets prachtig vinden.. er is geen verschil...
 
Kunst is een verschrikkelijk pretentieus iets!

;)
 
Als je daar van onderaan afkijkt wel.
Overigens duid het gebruik van verkleinwoorden zoals:
muziekje, muziekje, muziekje, muziekje wel op een pretentieuze inslag.
Dit gebruik komt vaak voor bij mensen die klanten/patiënten aanspreken.
Ook veel vrouwen doen dat,. Maar dat is uit onzekerheid.

Kunst is echt. Anders is het kitch = namaak.
 
Laatst gewijzigd:
Wat ben je nu allemaal aan het preken joh?

"Van onderaan afkijken".
Wat bedoel je daar dan mee?

En waarom spreek je ineens over neerbuigende dokters en onzekere vrouwen?
 
Opzich best een interessante discussie.
..zolang het niet met eigenbelang gepaart gaat tenminste

Wat is kunst en wat niet en wat maakt het uit enzo..
Muziek maken is ook een kunstvorm dus past hier opzich wel lijkt mij

Uit de hoogte doen siert niemand natuurlijk
Het is leuk om een belangrijk persoon te zijn maar het is belangrijker om een leuk persoon te zijn ;)
 
something something ... I reach for my revolver etc.
Hoe was het ook al weer?
 
Lekker door blijven gaan met wat je leuk vindt zou ik zeggen.
Voor hen die het niet boeit is er nog genoeg wat wel zou kunnen boeien. Zoek verder.

Mij is sowieso vele jaren geleden al opgevallen dat geluid iets is wat zo puur is dat men er gelijk een mening over heeft, net zoals met smaak en reuk. Iets is wel lekker of iets is dat niet, je weet het meteen.

Met beeldende kunst is dat veel minder men gaat op zoek naar de 'betekenis of de achterliggende gedachte of de bredere context' en kan iets dan mooi vinden wat eigenlijk lelijk is.

Zou je eigenlijk dus ook kunnen doen met dingen als geluid en smaak, maar dat gebeurt niet, daar zijn deze zintuigelijke waarnemingen te direct en te puur voor. Voor de meesten althans.

Beauty is in the eye of the beholder.
 
Ik denk niet dat het nou per se om de muziek ging
Meer over jezelf verheffen boven t plebs
 
Nee, fjoesz. Ik zette een impressie van het gebeuren neer. JIJ pompte mij omhoog.
Dit omdat ik naast een onwijs grote lap van een affiche van mij stond.
Nou, hier heb je hem dan mono, misschien dat jouw ego daar beter tegen bestand is.
 

Attachments

  • image.jpg
    image.jpg
    34,6 KB · Bekeken: 132
Echt, stoute Fjoesz. Al dat oppompen op twitter, facebook, soundcloud, linkedin, wikipedia, muffwiggler, homerecording etc.
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top