Emu sp1200: wat is dit voor extern kastje?

Furious5

ENOUGH ALREADY!
Lid sinds
19 december 2002
Berichten
4.938
Locatie
Primark City
Ik heb het al eens eerder gezien, maar ben ff kwijt wat het deed... Het gaat om dat kleine kastje met die witte vierkante buttons..
 

Attachments

  • sp1200-kastje.jpg
    sp1200-kastje.jpg
    19,1 KB · Bekeken: 50
Van: http://www.mpc-forums.com/viewtopic.php?f=42&t=161118&start=765

IMG_0433.jpg

You can sync synths, sound modules, samplers, etc. It's a little complicated to figure out how to use it, and it has limitations, but it enables you to sync a bassline and some lead sounds or whatever on top, and then trigger an S950 or ASR too... all synced by the SP1200 thanks to this little box.

Lees ook ff verder op de site voor meer info en video :okdan:
 
yep dat is hem..

Zoals ik begrijp van die otbelec.com site:
- met dat kastje kan je met gate time inspelen (note off). Schijnbaar kan die sp1200 enkel one shot mode afspelen
- je kan nu met een extern midi keyboard samples in pitch spelen.. ipv enkel 1 note triggeren..

In snap niet zo goed waarom hij nodig is om een s950 te triggeren, er zit toch een midi out op een sp1200? Gebruikt iedereen zo'n extern kastje daar voor?

Verdere uitleg van dat ding is vrij complex... ik lees het morgen nog wel een keer door :D

Mahja, interessante info allemaal.. het blijft een zeer gewild ding. Ik zag op ebay vandaag prijzen van $ 4.000,-. :)
 
ik zag m laatst voor €200,-
alleen dat gate gebeuren is handig voor de rest kan de sp alles al aansturen, je kan ook opstarten in een modus dat de sp wel een geluid over het hele toetsenboord van een extern apparaat verdeelt.
vergeten hoe maar het is een toetsen combinatie bij opstarten
 
Dacht dat het was om de midi notes die in de sp1200 door elkaar staan. Met dit kastje kun je dan zonder gezeik alles chromatisch afspelen voor als je bv. een synth gebruikt... maar ik kan ook helemaal fout zitten hoor haha
 
Back
Top