Dsp synth diy

Jan Ostman is wel een beetje een "bijzondere" vent (lomp, eigenwijs, test zijn producten amper voor introductie), en die modules zijn gemaakt met 3d geprinte panels en zien er niet uit. Op muffwiggler was iemand die een kitje bij hem had gekocht waarbij de twee delen van het panel scheef op elkaar gelijmd zaten, en de boor had "gehapt" waardoor er rond een gat stukken uitgebroken waren, vervolgens gaf dspsynths niet thuis........

Maar, hij heeft leuke ICtjes, zelf heb ik nog boards voor de CZ-1 phase distortion IC van hem, en dat is een leuk en simpel projectje, alleen nog een VCA er achteraan en je hebt een voice.

SAM_1415_zpsytxbqwe8.jpg

SAM_1416_zpsecdu5tax.jpg


(geen 3d geprint frontje :D )

Link naar scheef frontje
Nogmaals, niks tegen DSPsynths, maar "his ambitions outweigh his talent".
 
Ik heb wat attiny84's om die drum8 van 'm te maken, maar wij gaan wel iets betere bescherming op de inputs gooien dan alleen een weerstandje.
En dan natuurlijk zelf sampletjes in knallen ipv alleen die 8bit 808 samples van hem :)

Dat hij daar $150 voor durft te vragen (en dan met zo'n geprint frontje) vind ik wel vrij bizar. Materiaal-kosten is misschien maximaal 2-3 tientjes.
 
Bij die CZ-1 vertelde ie ook dat de interne bescherming van dat IC prima is, Steve Bryson (op muffwiggler) had er toch maar even een fatsoenlijk schema omheen geklust (en een layout voor 5u gedaan), ik heb er de eurorack versie van gemaakt.
Maar idd, een beetje bescherming is wel de moeite waard.

En duur idd. (maar dat geldt voor een hoop spul in eurorack, bizar af en toe, dat Buchla spul van Roman takes the cake wat dat betreft, 100$ voor een PCB wat in lage volumes misschien een tientje kost).
 
Ik dacht dat ik de link naar de chipjes zelf had gepost.
Zie dat ik op de pagina met modules terecht kom, die vind ik zelf minder.
Idee van sound in a chip vind ik wel aardig. Met prijzen rond 20,-
Moet id wel wat betere elektronica omheen gebouwd worden.
 
Back
Top