Waldorf Micro Q vraagjes

ButtonPusher

Stamgast
Lid sinds
4 augustus 2003
Berichten
177
Locatie
België
Na deze thread :

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=18496&highlight=micro

(bedankt voor alle reacties) en omdat ik wat geld heb door de verkoop van een RM1x, zal ik me nu een Micro Q aanschaffen.

Ik heb begrepen dat er drie versies zijn : Lite (16 stemmig), normaal (25) en Omega (75).

Maar...

1 -Is een geüpgrade MicroQ evenwaardig aan een Omega ? Zijn die stemmen het enige verschil ?

2 - Kan je een MicroQ Lite die een upgrade kreeg (25 stemmen), nog eens verder upgraden naar 75 stemmen ?
(Ik heb zo één 2dehands zien staan voor 495€)

3 - Die gele en blauwe versie, maakt dat iets uit of zijn ze eigenlijk identiek ?

Ik heb al rond gezocht maar ik geraak er niet helemaal uit.

Alvast bedankt.
 
Van Lite naar 25 kun je hem update via software.Als je van 25 naar 75 wil dan moet je hem naar een service punt brengen.
 
Re: Waldorf Micro Q vraagjes

Origineel geplaatst door ButtonPusher
Na deze thread :

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=18496&highlight=micro

(bedankt voor alle reacties) en omdat ik wat geld heb door de verkoop van een RM1x, zal ik me nu een Micro Q aanschaffen.

Ik heb begrepen dat er drie versies zijn : Lite (16 stemmig), normaal (25) en Omega (75).

Maar...

1 -Is een geüpgrade MicroQ evenwaardig aan een Omega ? Zijn die stemmen het enige verschil ?
een micro q is een micro q :)
3 modellen: lite(10 stemmig?); gewoon(25stemmig) en omega (75stemmig).
de micro q update je alleen met het aantal stemmen, verder is er geen verschil

2 - Kan je een MicroQ Lite die een upgrade kreeg (25 stemmen), nog eens verder upgraden naar 75 stemmen ?
(Ik heb zo één 2dehands zien staan voor 495€)
ja dat kan.

3 - Die gele en blauwe versie, maakt dat iets uit of zijn ze eigenlijk identiek ?
de ene is geel en de andere is blauw :) binnenkant is gelijk.

Ik heb al rond gezocht maar ik geraak er niet helemaal uit.

Alvast bedankt.

you're welcome
 
Re: Re: Waldorf Micro Q vraagjes

Re: Re: Waldorf Micro Q vraagjes

Origineel geplaatst door Roel
een micro q is een micro q :)
3 modellen: lite(10 stemmig?); gewoon(25stemmig) en omega (75stemmig).
de micro q update je alleen met het aantal stemmen, verder is er geen verschil
ja dat kan.
de ene is geel en de andere is blauw :) binnenkant is gelijk.

Joepie dat is gemakkelijk.
Bedankt, nu ben ik weer op m'n gemak :)
 
ik heb eens gelezen in de waldorf newsgroup dat een lite wel kan geupdate worden naar de gewone microQ maar NIET naar de OMEGA - niet kunnen of niet willen ,ik weet het niet, maar dat heb ik wel eens gelezen,...

Mail anders de waldorf gasten gewoon ff, ze antwoorden meestal in persoon.
 
klopt... een lite kun je niet updaten naar een omega...

maar, een lite wel naar een gewone
en een gewone weer naar een omega
 
Het klopt helemaal, je kan de Lite versie upgraden naar de full blown Omega :



microq_upgrades.jpg


Groeten,

Peter
 
editor

editor

ja die is er... weet alleen niet hoe ik eraan ben gekomen
volgens mij staat ie op de Waldorf soundsets cd's
ik zal eens kijken ...

Maurice
 
SUPER !!!!
Als je dat zou willen doen .... of hoe kom ik er ?

En soundsets voor waldorf ? kan ik die dan als extra patches gebruiken in bijv; micro LITE ?
Zijn dit xtra soundsets voor bovenstaande model ? 8~
 
Origineel geplaatst door jaccis
SUPER !!!!
Als je dat zou willen doen .... of hoe kom ik er ?

En soundsets voor waldorf ? kan ik die dan als extra patches gebruiken in bijv; micro LITE ?
Zijn dit xtra soundsets voor bovenstaande model ? 8~

ey! pssst!

http://waldorf.electro-music.com/

de inhoud van deze ftp staat ook op die soundset cd...De soundset zelf staat niet op de ftp, want daar moet je zgn. euro's voor betalen. :)

De editor is shareware overigens en buggy as ....
 
editor

editor

@ mc Kwok,

Is het wat ? die editor heb m zelf nog niet gebruikt , bestaat wel uit veel kleuren
is er mee te werken ? ge- edit op de mQ zelf is ook niet echt ...

Maurice
 
Het editten van de microQ vind ik juist weer eenvoudig. Veel handelingen, dat wel, maar niet moeilijk ofzo.

Die editor is, wanneer deze zou werken,erg ok Bij mij doet de shareware versie raar in XP service pack 2 dus heb ik maar besloten niet de full version aan te schaffen. Ik heb begrepen van de ontwikkelaar dat er geen nieuwe versies meer worden ontwikkeld dus...

De shareware versie van de editor ontbeert veel nuttige onderdelen (mod matrix, fm), dus om je microQ ten volle te benutten zul je echt de full version moeten aanschaffen.
 
de full version houd in dat ik voor moet betalen ? Hoeveel ?
Maar hij zou problemen geven in combi met XP ( service pack 2)?
 
Re: Re: Waldorf Micro Q vraagjes

Re: Re: Waldorf Micro Q vraagjes

Origineel geplaatst door Roel
een micro q is een micro q :)
3 modellen: lite(10 stemmig?); gewoon(25stemmig) en omega (75stemmig).
de micro q update je alleen met het aantal stemmen, verder is er geen verschil

Dat klopt niet; de lite versie heeft naast het beperkte aantal stemmen ook minder mogelijkheden dan een normale of omega microQ. Dit in de vorm van minder slots voor de mod matrix en wat minder fx. Vast ook nog iets wat ik over het hoofd zie (minder envelopes of zo).
 
Back
Top