Zaterdag 22-10-2016 Planet Elektro

Ach ach ach Leo vervelendste betweter op aarde Blokhuis.
Zal wel alles herleiden naar de Rolling Stones.
 
Ach ach ach Leo vervelendste betweter op aarde Blokhuis.
Zal wel alles herleiden naar de Rolling Stones.

Uiteraard. Die hadden namelijk een Moog systeem ter waarde van een vrijstaand huis en hebben daar één geluidje uit gehaald. Daarmee werd het geluid van de synthesizer pas écht populair :okdan::halleluja
 
Ach ach ach Leo vervelendste betweter op aarde Blokhuis.
Heerlijk om te horen dat ik niet de enige ben die dat vindt. :D Al die anekdotes die hij van internet haalt...
Het voorproefje bij DWDD met Armin van Buuren :r was ook niet geweldig.
Niettemin had ik dit wel willen zien.
 
was zowaar best aardig, net gekeken op de npo site
egyptian lover die thank you arthur baker vocodert was erg grappig en gezeur over gary numan, er zit best veel nieuw materiaal in wat ook veel leuker is dan al die gerecyclede docu's die je vaak tegenkomt, wist ook niet dat die oscar peterson met 3030 en 606 fot een echte reclame is, dacht altijd dat dat een mock-up is.
 
Ik vond het best aardig, veel aardige interviews met hiphop en house pioniers en het doortrekken naar het heden was ook wel leuk. Voor mij had er wel wat meer verbreding in gemogen qua genres en artiesten ipv alleen maar hiphop > house > armin van buuren maar desalniettemin gaf het best een leuk beeld.
 
Een van de leukste stukjes vond ik toen de LM1 tevoorschijn kwam en Leo vroeg of ie het nog deed en even later Roger Linn met behulp van contactspray het ding weer op gang hielp.
Het Linnstrument is ook wel een heel mooi ding zeg, ben benieuwd wat dat gaat kosten als dit op de markt komt.
Ik had het leuk gevonden als bijv Rick van der Linden nog even de revue was gepasseerd en ik miste ook wel een inkijkje wat de Britse bands in die tijd deden zoals the Who, Beatles, Pink Floyd Traffic, Moody Blues enz en ook Toto's Expanding Head Band want die zorgden er toch ook wel voor dat in Europa synthesizers bekendheid kregen bij het grote publiek.
Ook de Duitsers bleven onderbelicht; wel heel veel over kraftwerk maar Tangerine Dream, Klaatu en anderen uit de Krautrock die al eerder aan de gang waren hoorden we niets van.
 
Laatst gewijzigd:
Ik vond het best aardig, veel aardige interviews met hiphop en house pioniers en het doortrekken naar het heden was ook wel leuk. Voor mij had er wel wat meer verbreding in gemogen qua genres en artiesten ipv alleen maar hiphop > house > armin van buuren maar desalniettemin gaf het best een leuk beeld.

Ik had dat idee ook wel een beetje, maar het ging ook niet zozeer over genres en artiesten, maar over hoe muziek technologische innovaties artiesten en genres hebben geïnspireerd. Tussen 'de sampler' en 'de computer' zat technisch ook weinig anders vernieuwends. Alleen jammer dat 'de computer' meteen werd weergegeven door die trans knakker in z'n witte cocon, en niet nog even een tussen illustratie kreeg met zoiets als de invloed van betaalbare computers als Atari's en Amiga's op bijvoorbeeld gabber en drum & bass. Dat was na de sampler toch de eerste stap vooraleer die zolder kerel uit 700 claps kon kiezen.

Altijd lastig om docu's te zien over dingen waarvan je (denkt dat je-) al een boel weet, maar ik vond het toch best aardig om te zien allemaal.
 
Ik heb het nu ook gezien en het was best aardig. Ik had wel graag gehoord wat de Jonge Onderzoekers deden met hun synthesizers.
 
spel computer sounds. Dat heb ik echt gemist.
 
Leuke docu.
Wel beetje apart dat ergens halverwege het ineens omschakelde van interessante synthesizer/drumcompu gepraat, naar saai DJ achtig gelul.. =(
 
Nou ja, Kyteman die een paar jaar geleden nogal hot was, kwam ook best lang aan het woord met zijn Doepfer-setje (grappig dat hij dat uitsprak als Doe-pfur in plaats van Dupfer).

Irritant van Blokhuis vind ik dat hij altijd enorm gericht is op de "grote namen", daardoor maakt hij m.i. nogal een karikatuur van de muziekgeschiedenis. Hetzelfde bij Matthijs van Nieuwkerk, die doet ook vaak alsof hij iets heel bijzonders gaat vertellen terwijl ik dan denk: maar dat kennen we toch allang? Ze zijn geboren in 1961 en 1960 en dus ligt hun muzikale jeugd ergens rond 1980, en daar komen ze ook eindeloos vaak op terug, Matthijs krijgt dan helemaal rode koontjes... Maar goed, daar zal hun doelgroep ook wel zitten.
 
Ik vond de docu over het geheel genomen leuk om te zien, met veel plezier gekeken. Mooi om de workshop van Moog en het synthmuseum van Roland eens te zien, viel me inderdaad ook op dat Leo Blokhuis eigenlijk niet echt wist hoe hij de apparaatjes moest bedienen. Maakt ook niet veel uit, het was geen docu bedoeld voor de in-crowd. Ik denk dat het voor mensen die niets of niet veel met synths doen ook een interessante docu moest zijn en ik denk dat ze daar wel in geslaagd zijn. Je kunt m.b.t. het tijdsbestek en doelgroep van zo'n docu niet iedereen aan het woord laten of teveel de diepte in kunt, je moet keuzes maken.

Kyteman vind ik persoonlijk een prima "boegbeeld" voor de hedendaagse modular scene. Hij kan in ieder geval laten horen dat je er heel bijzondere muzikale dingen mee kan doen en niet alleen experimentele piep-knor geluidjes. Ik heb zelf niks met Martin Garrix of Armin van Buren maar vond het wel interessant om ze eens bezig te zien, idem voor het gedeelte over house en acid.
 
Ik vond het een erg leuke docu. Vooral omdat ik mijn vrouw en mijn zoon heb laten kijken, en die nu ineens begrepen wat ik boven op zolder met 'die ouwe zooi' aan het rommelen ben.
Vooral toen de 808 en de 909 in beeld kwamen, herkende mijn zoon daar min of meer dat 'grijze ding' in met het cijfer 7...
 
Leuke docu.

Het viel me inderdaad ook al op dat de presentator nogal stond te stuntelen bij de TR-808,TR-909 en de TB-303.

Verder de tenenkrommende vraagstelling van Eric de Zwart bij New Order :dubbel:

Wel raar dat ze in een keer van Detroit naar de nederlandse dance scene overgingen. Engeland die denk ik toch ook wel een flinke invloed heeft gehad (zeker met betrekking tot de Acid house) werd heel kort aangestipt. Ook België was nergens te bekennen en die heeft toch ook wel een flinke vinger in te pap gehad met de ontwikkeling van de dance...

Aan de andere kant, je kunt wel overal diep op in willen gaan, maar dan zal de docu toch wel een stuk langer worden dan de 2 uur die deze nu duurt.

JurgeN
 
JurgeN schreef:
Verder de tenenkrommende vraagstelling van Eric de Zwart bij New Order

Haha, vreselijk inderdaad ja! Maar ook niet heel veel anders dan het gevoel wat ik krijg bij Matthijs van Nieuwkerk die muzikanten interviewt. Een soort debilisering waar ik jeuk van krijg.
 
Back
Top