Iemand ervaringen met DSI Tempest

De sound van de Tempest wordt door menigeen omschreven als "natte krant". Helaas deel ik deze mening dus heb er zelf nooit een gehad. Persoonlijk zou ik honderd keer eerder een Analog Rytm pakken. Maar er zijn natuurlijk ook fans. Dus vooral kijken wat je zelf wilt en of de klank je bevalt.
 
Ik heb 'm 3 jaar gehad. Het OS was een zooitje, ding heeft zelfs vaak in een nagenoeg onbruikbare staat gehangen tussen de updates door (1 bug fixen, 3 introduceren). Maar dat is ondertussen wel beter hoop ik.

Verder is het eigenlijk een polysynth met wat drum-elementen verwerkt in de layout. Drumsounds maken gaat dus net zo makkelijk/moeilijk als op een "gewone" synth. Vond hem ook veel bruikbaarder als polysynth dan als drumbak.

Grote nadelen vind ik dat de envelopes niet lekker klinken en heel snel klikken op een hinderlijke manier. De hipass filter is non-resonant waardoor hij niet lekker klinkt, de digitale oscs zijn erg lofi, waarbij de wavetable-samples erg veel hiss bevatten. Verder zijn alle sounds gortdroog dus het beste resultaat krijg je door individuele outputs op te nemen. De sequencer is na opname van je stukjes ook een draak om te tweaken, je moet scrollen naar je note en de parameter die je op die note wil aanpassen.

The good parts: Drumpads voelen fantastisch, goed aanslag gevoelig. Verder redelijk overzichterlijke UI, prima lowpass filter per voice, de roll en reverse opties zijn leuk en zoals gezegd leuk als polysynth.
 
Back
Top