Vermona Perfourmer MK2 - voice stealing

Steve2k

Ingeburgerd
Lid sinds
8 januari 2013
Berichten
79
Locatie
DH
Hi,

Ik probeer mijn Perfourmer (4 voices) aan te sturen via m'n midi keyboard, ik wil graag 1 voice per toets laten klinken.
Als ik een chord maak van 3 toetsen klinken bij de eerste keer spelen de eerste 3 voices (1+2+3), als ik daarna nogmaals het chord speel, klinken de voices 2+3+4.
M.a.w. de voices "roteren" als het ware, of "voice stealing", weet niet precies wat de goede omschrijving is. Ik heb overal gezocht, de playmode heb ik zowel op P1 als P2 gezet, met hetzelfde, en verschillende midi channels, maar die "rotatie" blijft er maar in zitten.

Heeft iemand tips hoe dit aan te passen?
Gaat om de CV gate versie, maar stuur 'm dus aan via midi/keyboard.


Alvast bedankt voor jullie suggesties! :okdan:
 
Je bedoelt dat je telkens dezelfde 1+2+3 stemmen wilt gebruiken als je 3 toetsen aanslaat ? Het enige wat er dan op zit lijkt me om via de midi instellingen zorgen dat kanaal 4 op een ander midi kanaal luistert, en niet meedoet.

Als je telkens dezelfde ene noot herhaaldelijk aanslaat dan gaat 'ie in P1/P2 mode alle stemmen af die hetzelfde midi kanaal hebben. Zo werkt het nu eenmaal, ook als je meerdere noten aanslaat, het wordt gewoon geroteerd.
 
Je bedoelt dat je telkens dezelfde 1+2+3 stemmen wilt gebruiken als je 3 toetsen aanslaat ? Het enige wat er dan op zit lijkt me om via de midi instellingen zorgen dat kanaal 4 op een ander midi kanaal luistert, en niet meedoet.

Als je telkens dezelfde ene noot herhaaldelijk aanslaat dan gaat 'ie in P1/P2 mode alle stemmen af die hetzelfde midi kanaal hebben. Zo werkt het nu eenmaal, ook als je meerdere noten aanslaat, het wordt gewoon geroteerd.

Dank voor de heldere uitleg, dan weet ik even dat dit gewoon de manier is zoals -ie werkt. :)
 
Back
Top