Opgelicht via Marktplaats.nl

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Zelfs al weet je 100% zeker dat je bent opgelicht en door wie, dan nog kan je er niks over zeggen op internet of andere wijze behalve in vertrouwen en mondeling. Je kan worden aangeklaagd voor smaad, ook al is de beschuldiging kloppend.
Je kan hooguit in contact proberen te komen met mede slachtoffers, maar zonder de suggestie te wekken dat de persoon door wie je bent benadeeld een oplichter is.
 
Nou, in dit geval werd ik voornamelijk getriggered door de suggestie om onderling adresgegevens via PB uit te wisselen danwel daar iets mee te doen. Dat is tenminste wat ik uit de berichten op maak. Op persoonlijk vlak heb ik er moeite mee dat mensen misschien voor eigen rechter willen gaan spelen en/of de verkeerde te pakken te pakken krijgen wegens (ver)vals(t)e informatie, en met de SF bril op maak ik me enige zorgen wat de gevolgen voor SF zouden kunnen zijn als dit ook daadwerkelijk zou gebeuren, het terug te leiden valt naar dit forum en er vervolgens iemand besluit een advocaat of politie op af zou sturen. Zoals Arv zegt, hoe het recht werkt en wat rechtvaardig voelt komt niet altijd overeen. Dus dan neem ik liever het zekere voor het onzekere, vandaar.

Zitten aantal aannames in die niet kloppen.
 
Oh guys, ik doe niks hoor. Wil alleen graag weer met die man in gesprek komen. Maar goed,:slotje: wat mij betreft. Iedereen bedankt voor de tips!
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top