MC-909 alleen MIDI Clock naar buiten?

DungBeatle

Ouwe rot
Lid sinds
5 april 2015
Berichten
929
Locatie
Grimbergen, Belgie
Hallo,

Mijn Roland MC-909 gebruik ik als MIDI Clock master (handige lange slider). Op mijn Mac heb ik MIDI Patchbay met een configuratie dat de 909 clock naar al mijn andere toestellen stuurt, inclusief een Akai Advance master keyboard die die clock nodig heeft voor ingebouwde arpeggiator.

Nu, als ik mijn MC-909 in gang zet, dan komen de gespeelde noten van de tracks ook terecht in de Akai.. met ongewenst geluid als resultaat.

Kan ik mijn MC-909 vertellen om geen noten naar buiten te sturen? In de Midi Tx section zie ik niet hoe dit kan... Hmmmm =(
 
effe van buiten,, in het patchlist window, helemaal rechts,, is er, intern, extern of both,,
k denk dat je dat daar per channel moet of kan instellen
 
Ha.. dat leeft idd in Patch Play venster.... maar... dat is per patch, niet globaal. Dus moet ik ofwel al mijn patches manueel gaan veranderen, of iedere keer opnieuw de huidige patch op INT zetten. Ouch !!

(dank je voor de hulp, maar er zal een andere manier gevonden moeten worden.. )
 
Ah, dat had ik ook .
De interne midi filters zijn niet toereikend.

De oplossing voor mij was de anatek pocket midi filter [ van sf lid mike philco]

2957_1.JPG
 
@GentleG: dank je. ziet er super handig uit.

But.. mijn probleem leeft in MIDI-over-USB.. dus zo'n DIN-gebaseerde filter zal me niet kunnen helpen.

Sorry.. ik realiseer nu dat mijn OP verwarrend was, omdat ik over die MOTU Express sprak.. wat hoogst waarschijnlijk gebeurd is dat de MIDI clocks via de Express USB verbinding mijn Mac binnen vliegen, en dan via de enige USB verbinding naar de Akai gaan.. Inclusief Notes ON. Dus heb ergens een filter nodig op USB MIDI niveau.. geen idee of dit kan op de Mac.
 
Op de MC505 (die ik had) kan je per midi spoor/kanaal ( de tracks op de mixer) aangeven of een spoor intern, extern of both is, zoals Stephen ook al zegt. Midi transmit instelling, Midi TX.

En op welk kanaal ontvangt die Akai keyboard midi? En wat veroorzaakt dan ongewenst geluid, de MC909, door een ongewenste midi loop?

Als de MC909 midi ontvangt wat niet moet, dan kan je vast ook wel ook per midi spoor Midi Receive op intern zetten ipv both.

ik ga er even van uit dat de MC909 een update is van de MC505, qua menu structuur.
 
Back
Top