samplers "wat je er in stopt komt er niet meer uit"

Goeie thread en de bevestiging van wat mijn sampler behoort te doen : zo correct mogelijk klinken.
 
De Kurzweil klinkt zo 'clean' wat mij betreft. Kan inderdaad dan wat dun klinken. 't is wat mij betreft wel de saaiste en lastigste in mijn rijtje. Daar waar ik het complete menu van de Eps16+ en ASR20 bijna blind kan bedienen zo verdwaald raak ik in die K2000. Teveel gedoe.

Duidelijk! Dank. En ja de k2000 gaat erg diep qua menu's en dsp's. Als je niet fris gaat zitten kloten met die bak gaat die met je aan de haal.
 
Duidelijk! Dank. En ja de k2000 gaat erg diep qua menu's en dsp's. Als je niet fris gaat zitten kloten met die bak gaat die met je aan de haal.
Ik heb er zo in het verleden al 3 stuks gekocht en 2 verkocht. De laatste laat ik maar op zolder staan voor het geval dat.
 
Ik heb er zo in het verleden al 3 stuks gekocht en 2 verkocht. De laatste laat ik maar op zolder staan voor het geval dat.

Ik vind ze nog steeds erg leuk. Carl Craig en Kenny larkin bak uit de jaren 90.

Heb de rack met sample optie en paar jaar geleden nog een keyboard gekocht voor een prikkie als backup.
 
Ik vind ze nog steeds erg leuk. Carl Craig en Kenny larkin bak uit de jaren 90.

Heb de rack met sample optie en paar jaar geleden nog een keyboard gekocht voor een prikkie als backup.

De Detroit-sound druipt er inderdaad vanaf. Hier leuke credits op een album.

R-21659-1197133198.jpeg.jpg
 
1 yamaha rs7000
2 emu esi32
3 korg microsampler
4 roland s330
5 yamaha su10
6 yamaha a3000
7yamaha a4000

dit zijn de enige samplers waar ik ervaring mee heb en de eerste 3 heb/gebruik ik nog, o ja de a4000 staat bij mn maat. bij mijn weten is de rs7000 de enige hardware sampler met dedicated knoppen voor filter, reso, adsr, pitch , lfo (x3), dit alles automatiseerbaar en laat daarmee de andere samplers uit het rijtje ver achter zich, ook qua workflow. de emu klinkt wel mooier, wat je erin stopt komt er mooier uit naar mijn idee en de microsampler is ideaal als vakantie / oefenruimte sampler vanwege licht en klein , makkelijk mee te werken enz, geldt ook voor de su10 die wat gruiziger klinkt, was mn eerste sampler
hoe dan ook de rs7000 is de sampler voor mij :luv: misschien niet zo warm als emu of ensonic maar ik heb niet genoeg iq of geduld om in al die menu's te duiken
 
Mijn ervaringen meest vervormend:

1-Yamaha Su700 rare mangling/chopping
2-WTPA sampler (8bit met extra filter is het heerlijk)
3- ASRX , fijne combi filters
 
Zelf in bezit of in bezit gehad:

1. Acorn BBC micro model B
2. Casio SK1
3. DOS PC met Soundblaster
4. Ensoniq Mirage

Bij alle andere lijkt de OUT meer wel dan niet op de IN.
 
1) Korg DSS-1

2) EMU Emulator III

3) SPECTRALIS (sample player)

4) Ensoniq ASR-X

5) Akai MPC 1000

6) Korg KP3


Alleen de top 4 is eigenlijk interessant.
 
Zo'n Korg lijkt me ook superleuk.
Tenminste...ik ben er heel nieuwsgierig naar :D
Als ik een DSM tegen kom dan wil ik die wel kopen om uit te proberen.
(jammer dat de DSM geen osc sync en resonance op de filters heeft)
 
Ik heb weinig ervaring met samplers en samplen, maar ik heb veel plezier gehad gehad met de Variphrase techniek van Roland die in mijn VariOS zat.

Jammer dat die nogal computer afhankelijk was wat betreft de bediening en bovendien de compatibiliteit een probleem werd.
 
1) akai s950 - Heb em echt puur voor de sound staan en ben er echt verliefd op. Haal er alles doorheen en resample het daarna in m'n mpc1000 om het karakter van de 950 te kunnen gebruiken en toch grafisch kan sampleknippen en kan opslaan in de interne hd. En wat iemand eerder in deze thread al zei, die 90's Akai-saus-truc.

2) ensoniq asr10 - m'n allereerste sampler. Weggedaan omdat mijn kennis destijds ontoereikend was om er echt wat mee te doen, maar die sound was magisch. Denk er wel eens over om er eentje op de kop te tikken als ik er een voor een mooie prijs voorbij zie komen. Dat of de EPS16+.

3) akai mpc1000 - kleurt niks, maar qua workflow ideaal wat ik doe.

Verder geen samplers in mijn bezit gehad, al denk ik er wel eens over na om er eentje bij te halen. Al ist hoogstwaarschijnlijk niet echt nodig...
 
1) Akai S950 : Ooit voor 50 euro gekocht. gaat nu weg voor iets meer... Fijne sampler qua sound maar deed er iets te weinig mee. Was wel leuk om een heel nummer mee proberen te maken.
2) Akai S6000: Was toen geweldig wat deze allemaal kon maar ak.sys werkte bij mij niet helemaal foutloos. Werd redelijk snel ingehaald door software. Sound was niet bijzonder.
3) E-mu EMax : Deed er te weinig mee dus weer verkocht. Vond het ook een lelijk ding die keyboard versie.. Had wel analoge filters volgens mij maar kon me toch niet echt bekoren.
 
Maak een lijst van jouw tien meest mooi vervormende samplers door bitrate of synthese.

  1. Akai S700 (dof)
  2. Casio SK-1 (veel vouwvervorming :)
  3. Casio SK-100 (beter dan de SK-1, 10.113kHz)
  4. Akai S2800i (blikkerig)
  5. AWE32 (16-bit/44.1kHz stereo, kale Soundblaster + DAC klankkleur)
  6. Roland VP-9000 variphrase sampler (vreemd digitaal metaalachtig neveneffect bij teveel pitch, gelijk aan CD-A klankkleur indien geen time-stretching)

    *Elektuur (Doepfer/C64) zelfbouw Sound Sampler, project nooit afgekregen*
    115327d1398684545t-doepfer-dark-energy-modular-goes-stand-alone-doepfer_vms-complete.jpg
 
Laatst gewijzigd:
Ik ben wel erg fan van mijn Casio FZ-10M
Korg DSM-1 heb ik ook hangen, maar nog niet echt aan toegekomen
De Yamaha TX16W klinkt ook vaak heel bruikbaar
 
Bedoel je hiermee zoiets als dit?

Als ik op mijn Roland keyboard een sound als een hi-hat, tambourijn of cimbaal 2 oktoven omhoog pitch, vervormt het geluid enorm. Het wordt niet zomaar versneld afgespeeld.

In theorie is dit fout, maar in de praktijk biedt het juist inspiratie.
 
qua spullen heeft hij toch wel de meest indrukwekkende studio die ik heb gezien... Alles wat ik graag wil hebben heeft hij daar staan :)

En hij krijgt het dan ook nog voor elkaar om er muziek mee te maken. Dat lukt me met nog niet een tiende van zijn spullen al niet meer.
 
En hij krijgt het dan ook nog voor elkaar om er muziek mee te maken. Dat lukt me met nog niet een tiende van zijn spullen al niet meer.

Alleen al het herinneren van hoe al die apparaten werken zou voor mij al teveel zijn :)
 
Back
Top