samplers "wat je er in stopt komt er niet meer uit"

Ik vind het juist weer fijn dat de Roland S330 en S750 de mogelijkheid hebben voor het aansluiten van een monitor en muis, beter dan die kleine display van de S3000XL.
De Akai S700 is zeker geschikt voor doffe drum sounds; is het niet vanwege de lage band breedte en 12 bit danwel vanwege het ingebouwde lowpass filter.
Voor drum loops is hij minder geschikt vanwege de korte sample tijd; 8 seconde bij 0,4 kHz sample rate en dan klinkt een drumloop wel erg dof.
Vanwege de meestal defecte QD drives is alles "on the fly" en tijdelijk van aard.

Zie ook eens de Sample Show Out "Bring it on" thread op dit forum voor S700 samples.
 
1) Casio SK-5
2) Roland MS-1 (vooral die heerlijke "Long 2" mode)
3) Yamaha TX16W
4) Yamaha A4000
 
Ears4hits.com sampler kleuring lijst:

1 Emutator 2
2 Akai S900
3 Akai S700
4 Roland S10 / MKS100
5 Fairlight CMI series 3
6 Roland S550
7 Akai S1100 / S1000
8 Emu ESI32
9 Akai S3000 en nieuwer

De Emulator, Fairlight en de S700 en S900 maken je sound iets groots en mysterieus.

De nieuwere machines zijn reproducers zonder kleuring en dus ooooeeeer saaaaiii!
 
Sp1200=emulator 2. Sample er maar een 909 mee. Je weet niet wat je hoort.
Mirage maar niet om mee te samplen. Die library sounds hebben zoveel karakter.

Wat ik ook heb: k2000 maar die klinkt met samples flinter dun. Mpc2kxl ook niet dik maar daar hebben we dus andere bakken voor.

Maar echt boeien doet het niet. Dikke bakken betekent weinig ruimte in de mix voor andere sounds. Ken genoeg producties die alleen simpele akai samplers gebruiken en toch klinkt het goed. Is ook een truuk die vaak in de jaren 90 werd gebruikt. Alles de akai sampler in en voila de akai saus doet de rest.
 
1. Roland MKS-100 - Qua klank vind ik deze erg goed. Helaas werkt hij met Quickdisks en dat is alles behalve Quick.

2. Akai S01 - Naar mijn mening is dit het instapmodel van de Akai samplers. Qua klank niet echt speciaal.


De Roland MKS-100 heb ik nog steeds in mijn bezit.
 
Ja nog een voor de MKS100/S10 zo een mooie warme ietwat fuzzy fluwelen sound

nog 2:

Commodore Amiga lowpass filtertje erachter :okdan:

EMU Emax II
 
Bij mij op 1: Sonic Potions LXR

Natuurlijk niet echt een sampler..

Ja, je kan er samples in stoppen. Ja, das kut werk. Ja, wel 500kB geloof ik... En jaaaaa, klinkt helemaal geweldig kut :D


De ASR-X is ook fijn, maar het komt er best wel zo uit als het er in gaat.
 
Als het zo is dat uit de ASR-X komt wat je erin stopt doe je iets verkeerd denk ik:P

Hmmmm nu je het zo zegt.. vaak als drumdoos en synth gebruikt denk ik
 
Yamaha VSS-30 . hier een Snare in... oei
En mn recente aankoop duidelijk op 1 dan gezien de vraag " wat je er in stopt komt er echt niet meer uit": MI Clouds. Tover je van een crackle op een plaat nog een compleet urker mannenkoor uit.
 
Geen top10 maar wel een top 6.

1. Tape DIGI sample via Commodore Datasette
2. TechnoTurboSound Amiga + ProTracker
3. Korg KAOSS Pad 2
4. Akai X7000 (R.I.P.)
4. Ensoniq EPS16+
5. Ensoniq ASR10 (M.I.A.)
6. Kurzweil K2000 + sampleoptie
 
Dat zijn er zeven !

Geen top10 maar wel een top 6.

1. Tape DIGI sample via Commodore Datasette
2. TechnoTurboSound Amiga + ProTracker
3. Korg KAOSS Pad 2
4. Akai X7000 (R.I.P.)
4. Ensoniq EPS16+
5. Ensoniq ASR10 (M.I.A.)
6. Kurzweil K2000 + sampleoptie
 
ASR10 heb ik niet meer dus vergelijken gaat nu moeilijk maar ik vond de EPS16+ in mijn herinnering altijd beter klinken dan de ASR10. Misschien juist daardoor in positie omwisselen...
 
Back
Top