• Het Marktplaats Archief kan als naslagwerk worden gebruikt. Alle advertenties die in het archief staan, zijn gesloten en dus niet meer actief. De aangeboden producten zijn niet meer te koop. Advertenties worden naar dit archief verplaatst als de eigenaar de advertentie heeft gesloten of wanneer er langer dan 30 dagen geen activiteit op een advertentie is geweest.

    Het heeft dus geen zin om de aanbieders te benaderen met vragen over een product dat niet langer te koop wordt aangeboden. Doe dit dan ook niet. Het voorkomt ergernis.

Roland SC-155 , U-220 , Akai S1000 PB

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Slipperman

Rooibosje iemand?
Lid sinds
19 april 2002
Berichten
5.336
Locatie
thuis
Heb er even over nagedacht maar goed ik doe mijn 2e SC155 die ik heb in de verkoop (heb er al eens 1 gehad. die verkocht en daarna toch maar weer 1 gekocht omdat ik de faders mis). Tja wat is de SC155. Merged down JV1080 engine. Zit qua chips etc. niet veel verschil tussen de JV1080 en de SC155. De sounds zijn ook redenlijk indentiek als het om de GM/GS sets gaat. JV1080 heeft alleen wat extra banks en ziet er anders uit en professioneler.

De sc155 heeft daarintegen weer 9 mooie faders waarbij je hem mooi als midi controller kan gebruiken. Iets wat ik zelf heb gedaan in Cubase SE en SX. De general remote patch in cubeest voldoet prima.
Verder is er voor sounddiver ook een mooie mapping te downloaden om er meer een vectorsynthese achtige bak van te maken. heb ik ook uitgetest. Best cool en je kan er zeker goede dingen mee doen.

Bak word vaak onderschat als een simpele preset bak maar dit ding is best uitgebreid eigenlijk. Cuttof, LFO's etc. Effecten, modulaties, routings tis mogenlijk met dit ding. 32 stemmig polyfoon op 16 parts. Heeft 2x midi in, 1 x out en 1 x tru, verder nog 2 inputs en 2 outputs plus hoofdtelefoon out. Compact 1/2 19" rack. Met afstandsbediening.

Verder handleiding en roland adapter erbij en mooie midi kabel voor de gameport. Display is oranje en goed te lezen. Doe hem weg omdat ik een Evolution UC 33 wil (die heeft mooie verlichte faders en nog start stop optie. Iets wat ik zelf wel handig vind als ik snel wil opnemen en spelen enzo dan hele tijd dat irritante control/besturingspaneeltje in cubase wat ik telkens met F2 moet oproepen en moet wegwerken...

Direct ruilen tegen UC33 zeker welkom :), goed bod ook welkom.

Eventueel ook nog een Roland U220 zonder boekjes, goede staat, weinig gebruikt te koop. Doe die weg als er iemand intresse in heeft. Anders niet echt. Zit niet in de weg maar word ook niet gebruikt. Is nu gewoon rack verlichting. Veel sounds heb ik in mijn JX1 of N5EX. Shakuachi is echt geweldig. Verder nog bekende fairlight voices, zit goede piano in, leuke electrische, paar aardige strings en wat analoge string emulaties, wat basjes en gitaren die niet slecht zijn al zeg ik het zelf, heeft ook wat goede (synth) brass geluiden en nog wat andere geluidjes.
U220 leuke module maar voor mij overkill in mijn setup. Ook hier geld weer goed bod :)

En mocht iemand dit ook nog leuk vinden:
Akai S1000 PB versie... met 2 mb geheugen. Vind de sampler goed maar heb toch me zinnen nu gezet op Roland en Emu (roland voor de warmte, emu voor de filters). Geeft normaal geluid. Wat je erin stopt komt er letterlijk uit. Makkelijk te bedienen. Samples kan je uploaden via midi of dmv. scsi (scsi kaart ingebouwd. heb alleen geen scsi materiaal). Is in nette staat. Wat krasjes op de bovenkant maar goed daar kijkt niemand in je rack ;) Display is goed leesbaar en niet zo lang geleden vervangen. heeft 8 outputs, midi en is makkeliujk te bedienen. Handig om je libaries in af te spelen of voor live als simpele sample trigger.
Ook weer een goed bod hiervoor...

Wie intresse heeft mail of PB maar. Reel bod graag :)
Emu ESI 4000 staat hier op me verlanglijst. Maar goed kan het geld nog wel gebruiken voor monitors of geluidskaart. (Tja kwil zoveel)
Ach kom maar op. U220 en S1000PB staan niet echt in de weg maar worden ook niet zodanig gebruikt. Is nu mooie patsergear om ff me rack te vullen haha...
 
[Akai] s1000pb

[Akai] s1000pb

Ik doe me akai s1000 PB in de verkoop omdat ik hem eigenlijk niet echt gebruik. Display is niet zo lang gelede vervangen (folie dus) dus display is goed leesbaar. Zit 2 MB in, SCSI kaart en die zaak in amsterdam bied voor 15 euro amiga HD interface aan voor de S1000 serie.
Zit floppydrive in, OS versie moet ik even checken maar geloof dat het os 2.1 was die er in zat. heeft 8 outputs en return send alsmede headphone out. Koppen en pots werken perfect. Zitten paar krasjes bij de rack oortjes en op de bovenkant. Komt met voedingskabel en papierwerk/leesvoer.

prijs: ruilen tegen iets leuks of vertel maar wat je er voor geeft...
afhalen in roosendaal. Doe geen verzending aangezien de unit best zwaar is (en voor mij dus lastig inpakken en goed verzenden).
 
schopje :)

maar ff kleine foto erbij gedaan van me rack met bovenin dus de akai (ja is mijn rack ;) heb weer het een en ander uitgebreid ;) )
 

Attachments

  • rack2.jpg
    rack2.jpg
    35,8 KB · Bekeken: 101
[Roland] U220

[Roland] U220

Roland u220 te koop :) bekend beestje. Nette staat alleen zonder manual helaas. Kon hem goed gebruiken voor de Shakuachi die erin zat. Die vond ik best goed alsmede wat synth strings (waaronder de JP8 stringpatches en de normale strings die net wat rauwer klinken dan die uit me JX1). Piano's en orgels zijn ook leuk net als de paar rare andere sounds die je erin kan vinden. Ook bekend is de fairlight choir die vanaf de U110 standaard in de meeste roland romplers zit. (JX1, JV serie, U220, XV serie etc.)

Helemaal werkend te zien en te beluisteren. (of vraag me buren om hun mening;) in zoverre ze nog naast me wonen :engel: )

Iig dus te koop. Zie de S1000PB thread voor foto van me rack (met dus die U220 er ook in). Zie liever een proteus 1000 in me rack hangen of een vintage keys pro oid. (proteus 1000 met VK uitbreiding iemand?;) )
Ach hoor het wel

prijs: ehmm tja bied maar :)
 
100 euro dan? Heb je mooie akai S1000PB sampler met 2 mb en scsi kaart ingebouwd... Hele goede staat, alle boekjes erbij etc... kom op mensen ik wil er vanaf hij hangt hier maar stof te happen in mijn rack. Is ook niet bevorderlijk voor dat ding...
 
SC155 ook te koop :) net als een U220 en een S1000PB...

prijzen:

SC155 = 150 euro
U220 = 130 euro
S1000PB = 110

prijzen zijn onderhandelbaar :)

U220 zonder manual... Voor de SC155 tevens midi interface voor de joystick port... (dus zo'n kabel van 20 euro waar je dus midi in en out op heb en joystick aansluitingen...)
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top