[electronic music] Phase 7- Arv

Arv

Robot
Lid sinds
18 oktober 2001
Berichten
13.098
Locatie
Zuid Holland
Nieuwe aanwinst, soft en hard samen. Logic X dient als mengert.

http://soundcloud.com/r_mon/phase7
 
Thanks!

Hmm, ik kan die dingen nog wat finetunen inderdaad. Ik kreeg het met een compressor niet zo goed voor elkaar, dus maar een volume automation op die track gezet, maar die is (nog niet) perfect.
Het was ook wel wat pielen om die 303 de hele track goed door te laten komen, ook op kleine speakers. Ik vind dat altijd een vereiste, dat een track overal (en dus ook telefoons enzz) goed overkomt: anders hoor je vaak alleen de hihat en snare. :)
 
Thanks!

Hardwarematig: TT-303 (midi aangestuurd met Logic, dus niet de interne seq.) en een TR-8
Softwarematig: Logic met de native synths (Retro Synth, de EXS24 sampler en Sculpture).

De compressie en limiting is uitsluitend fabfilter (pro-c, pro_L)
EQ op alle tracks is van Logic zelf, vind die probleemloos werken!
 
Altijd blij van een 303-style bassline! Lekker!

Hoe deed je de drums in deze track... Kom een hoog gepitchte 808-cowbell tegen??
 
Altijd blij van een 303-style bassline! Lekker!

Hoe deed je de drums in deze track... Kom een hoog gepitchte 808-cowbell tegen??


Dank!

Das de TR-8 zodat ik de cowbell even kon tunen aan de rest van de track. Wist je niet dat dat kon?

De drumtrack is eigenlijk de laatste stap geweest. Ik had al wat andere drums eronder zitten maar vond het toch niet zo mooi en daarna in een overdub (met de TR in sync) de track opnieuw opgenomen. Werkt eigenlijk prima, want je kunt dan al je dingen (mutes enz) mooi timen aan de al bestaande track...
 
Dank!

Das de TR-8 zodat ik de cowbell even kon tunen aan de rest van de track. Wist je niet dat dat kon?

Moet eerlijk bekeken dat ik de remakes en re-issues een beetje links heb liggen van m'n interesses. Het zal tijd nodig hebben denk ik, voordat dié cowbell een icoonstatus zal bereiken?

Track is goed met deze drum! Heb je ook een mixdown van je eerste versie?
 
Leuk gebruik van de 303. Vind het een relaxte track! Ben allergies voor TR tommetjes sorry maar ik vind dat je ze goed gebruikt in deze track, dus dan luistert het toch lekker weg...
 
Dankie!

Tr tommetjes kunnen nét ;)
Ik heb dat ook een beetje met de cowbell. Eigenlijk kan dat niet meer hehe..
 
Die TR tommetjes kunnen prima joh! Net als die cowbell. Als dat niet meer kan dan kan die 303 ook niet meer. Het kan echter allemaal prima :okdan:.
 
weer een soepel lopende track!

je hebt echt een herkkenbare eigen stijl die in al je tracks terug komt, leuk:)

hoe heb je dat gedaan met die strings/pads die er op 0:57 in komen? een soort delay met een phaser er op ofzo? klinkt ruimtelijk en zit mooi in elkaar gevlochten zo
 
Back
Top