Saab Knutson - Electronic Music From the Faroe Islands 1993

smackos

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
25 oktober 2002
Berichten
6.604
Locatie
Scheveningen Beach
Saabsmaller.png


een nieuw albumpje vooral gemaakt op de Yamaha DX100 en Roland JX3p (En ook alpha Juno 2 en EMU sampler en nog toefjes Waldorf en Microkorg). Zeer duistere "nordic" ambient om je regenachtige zomerdagen wat meer fleur te geven!
Er komt binnenkort ook een cassettebandje weer hiervan verkrijgbaar bij clone etc.

hier te koop
https://legowelt.bandcamp.com/album/electronic-music-from-the-faroe-islands-1993
 
Ik krijg bijna zin in motregen met een gure zee-wind hiervan. Alleen nog het geklots van golven tegen wat rotsen in de branding en het plaatje is compleet.

Toch vind ik die dolfijn iets te breed grijnzen, met z'n zonnebril.
 
Nou in Scheveningen is het nu niets anders dan motregen en gure zee wind.

Dat grijnzen zal hem snel vergaan ivm de nationale hobby op Faroer eilanden iets met walvis dolfijnen (of wat het ook zijn) doodknuppellen en doormidden zagen met kettingzagen in grote getallen voor het nationale gerecht gekookte walvisblubber (iiiieeeeew)

Dit moet een Orca voorstellen trouwens maar ik kon hem niet zwart maken omdat die zonnebril al zwart was.
 
Ja en de Yamaha DX100 ook niet...maar die kon ik ook niet zwart maken anders zag je al die knoppjes, datasliders, modulation wheels, EG envelope graphics en algoritme lijst niet, en dat was een behoorlijk pielewerk om die allemaal te tekenen!
 
Ja en de Yamaha DX100 ook niet...maar die kon ik ook niet zwart maken anders zag je al die knoppjes, datasliders, modulation wheels, EG envelope graphics en algoritme lijst niet, en dat was een behoorlijk pielewerk om die allemaal te tekenen!

Ik dacht dat het een haai was. :D
Creatieve vrijheid, mag best hoor!

Succes met de plaat.
 
For whom it may concern, De cassettetape versie is nu bij clone :)

https://www.clone.nl/item36381.html

Uiteraard weer in vintage faux leather ZXSpectrum/C64 videogame case (ookwel MINI VHS BOX onder de 'kenners') en handopgenomen op gekristaliseerde ruby metallic cassettebandjes. 60 Minuten alleen maar nordic ambient TOP hits om je uit deze eschatologische zomer te sleuren!

saabcas2.png
 
Back
Top