[chill techno]Ruben Swart - Dream to Fly

Dimane

Stamgast
Lid sinds
16 februari 2010
Berichten
156
Locatie
Tilburg
Gents!

op deze mooie zomerse dag heb ik weer een mooie track in elkaar geflanst:)
een iets rustiger melodieus techno nummertje.

ben benieuwd of jullie het wat vinden !

:okdan:

thanks for listening!

https://soundcloud.com/rubenswartofficial/miami
 
Vind 'm ook zeer goed te smaken.. Alle sounds kunnen wel wat meer gepolijst worden tbh. Maar als je dit op een dagje flanst vind ik dit zeer goed gedaan :).
 
Lekker, al denk ik dat er zo rond 5 minuten nog wel een climax overheen kan die nog meer uitpakt! Ik vind hem daar een beetje inkakken...
 
thnx voor alle comments

@bigimpactsound : ik vind het altijd heel moeilijk om een track echt clean te houden. heb nog niet helemaal door hoe ik dit goed kan aanpakken :)

@djtt : ik begrijp wat je bedoeld. maar als ik hier nogmeer aan toe ga voegen denk ik dat het een beetje een rommeltje word.
 
Met 'opschonen' bedoelde ik niet noodzakelijk 'properder' maken, maar nog een beetje verder 'afwerken', aan de details werken :)
Gaat om details, alles nog een laatste keer reviseren en kritisch bekijken, mix nog wat verder finetunen (sluit aan bij wat Bazzie ook schreef)

Van een goede een heel goede track maken!

Succes!
 
Laatst gewijzigd:
Mooi contrast tussen het harde beuken en de lieve melodielijn wat het een spannend muziekje voor mij maakt!
 
Mooie track.
Ik ga niet schrijven dat de mix shit is omdat dat voor mij eerder bijzaak is.
(content is belangrijker dan mix)

Luister zelf eens op 2:41. Hats way to loud !
Overall mix op 3:30 heel erg distorted. Dat kan toch nooit de bedoeling geweest zijn ?
Het lijkt alsof je zelf het volume op de hoofdtelefoon heel luid hebt staan en dan hoor je dit niet meer na 20 minuten. Watch your ears man !
 
Zit een heel lekker donker randje aan.
8):okdan:

En dit is nou eigenlijk precies waarom ik het net even iets minder waardeer. Ik zat te luisteren en kon er niet op komen. Maar dit is het. Dat donkere randje is voor mij wat veizigheid onder de nagels. Hoeft voor niet gemanicuurd te zijn, maar even met een borsteltje eroverheen vind ik ook wel prettig :).

Muzikaal niet direct mijn smaak overigens.
 
Ik wil wel eens een mooie cleane mix maken, maar dan zou je alle tracks in WAV moeten gieten, zonder EQ, zonder FX, en zeker niet in het rood...en dan via We Transfer.
Het blijft een mooie track met een erg slechte mix. ;-)
 
Lekker nummertje .. de hihats staan een beetje te hard, dit soort nummers kan wel een stuk dikker diepere kick sounds hebben. dit is juist ook waar deze muziek bekend door is. Het zijn natuurlijk de samples.
 
Lekkere track man! Ben het er overigens wel mee eens dat de energie een beetje uit de track is na 5 minuten... Het kakt dan in. Sfeer vind ik juist wel goed en dat gruizige lofi vind ik ook lekker hoor.
 
Toffe track :) Heeft veel potentie!
Wel is zoals eerder vermeld de mix nog echt niet goed.. Ik denk dat wanneer je dit live op een PA zou afspelen dat iedereen zijn oren bedekt. De hihats snerpen en snijden keihard door de mix heen. Als je dat in elk geval nog aan kan pakken heb je zeker iets moois te pakken! Daarna kan je verder kijken of je de kick en de rest van de elementen nog iets meer op elkaar af kan stemmen, het zou mooi zijn als het de diepte krijgt die het verdient.

Puik!
 
Ik ga nog eens goed luisteren naar de track. het klopt wel dat ik vaak de muziek te hard heb staan maar dat komt dan omdat ik het zo vet vind :P haha

@sKeLeTvM : geen probleem wil ik best voor je doen! stuur maar een PM met je email adres :)
 
Van mij mag het absoluut nog wat donkerder! Hier en daar is het voor mijn muzieksmaak wat te "trancey" maar dat doe het verder wel goed. Met wat aandacht voor de mix heb je een strak nummertje te pakken!
 
Back
Top