Gloomer - This Lady Must Di (genre, weet niet)

e-Gloomy-nations

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
12 april 2006
Berichten
12.129
Locatie
België


Hey Synth-luitjes,

Ik ben 13 uur bezig aan dit nummer, maar ik ben er niet tevreden over.
Hij is te langdradig vind ik, er mankeert variatie. Maar ik weet niet hoe ik dat moet doen.
Daarom vraag ik jullie hulp... of is ie gevarieerd genoeg ?

Ik hoop dat de boodschap wat duidelijk is met die startende wagen, de stem van Lady Diana, de paparazzi, en de car crash op het einde.

Ik zou zeggen : SHOOT !! :P

Bedankt alvast !
 
Hmm, apart is het wel. Beetje vaak startende wagen trouwens. Was het een Fiat? :D

Geinig, maar er gebeurt inderdaad niet zoveel spannends. Bij 5.00 wel wat "gitaar" sounds die je misschien wel wat eerder in het nummer mag inzetten?
 
Ik vind de beat er wel lekker invallen, sfeertje in het begin is best cool... Na de eerste break zou ik wat lekkere cymbals laten raggen denk ik voor wat meer intensiteit.

Ik vind het helemaal niet slecht hoor . Integendeel.
 
Hmm, apart is het wel. Beetje vaak startende wagen trouwens. Was het een Fiat? :D

Geinig, maar er gebeurt inderdaad niet zoveel spannends. Bij 5.00 wel wat "gitaar" sounds die je misschien wel wat eerder in het nummer mag inzetten?

Hey Arv, bedankt man, van harte.
Ik denk dat je de startende auto verward met het geluid van de flashing camera's van de paparazzi, is dat zo onduidelijk ? Dan moet ik daar beslist wat aan doen. De wagen start namelijk maar 1X en dat is in het aller begin.. 'T is trouwens een Ford ;)

Wat betreft dat gitaartje.. Ik heb hem vervroegd naar nét voor de break. Het probleem is dat na de break alles weer zo stil en leeg klinkt.. De gitaar helemaal laten doorlopen ga ik niet doen, want dat maakt hem nog repetitiever.

Thanks Arv :okdan:
 
Ow je hebt gelijk, ik bedoelde het "acceleratie geluid". Dat komt vaak voorbij. Maar is maar bijzaak denk ik.
Ja, die gitaar. Is een keuze.. :)
 
Ik vind de beat er wel lekker invallen, sfeertje in het begin is best cool... Na de eerste break zou ik wat lekkere cymbals laten raggen denk ik voor wat meer intensiteit.

Ik vind het helemaal niet slecht hoor . Integendeel.

Hey man-T, dank je wel voor je topcommentaar !
Ik ben meteen aan de slag gegaan en ik heb er cymbalen tussen gestoken ;)
Klinkt idd veel beter.
De beat is voornamelijk gemaakt in Omnisphere2.
Sfeer in't begin is idd cool hé..

Zou ze geweten hebben dat ze haar doodsvonnis tekende met dat interview dat je hier hoort ?

8D
 
Als zodanig is de klank en alles best wel goed. Ik mis ook iets van een vette melodielijn. Die gitaar aan het eind moet meer naar voren. Ook zou je alleen het laatste deel kunnen gebruiken en het begin iets kunnen inkorten.
7 minuten is te lang voor een lekker kort en bondig nummertje.
Overigens ben ik zelf ook een "samenzweringsdeskundige" (klinkt beter als complotdenker of aluhoedje) :geslaagd:
 
Als zodanig is de klank en alles best wel goed. Ik mis ook iets van een vette melodielijn. Die gitaar aan het eind moet meer naar voren. Ook zou je alleen het laatste deel kunnen gebruiken en het begin iets kunnen inkorten.
7 minuten is te lang voor een lekker kort en bondig nummertje.
Overigens ben ik zelf ook een "samenzweringsdeskundige" (klinkt beter als complotdenker of aluhoedje) :geslaagd:

Wat ben jij een ontzettend lief mens zeg.. Zo mededogend en ontwapenend. Vergeef me, ik ben slechts een ouwe zeurpiet..

Van harte bedankt voor je uitgebreide feedback, ik ga er meteen mee aan de slag. Ik hou je op de hoogte van de veranderingen.

Wist je, ik heb al meer dan/als (?) 400 titels omtrent complottheorieën. Als je wil, zal ik ze eens uploaden.. ??

Aangename kennismaking moet ik zeggen :o:
 
Mijn vorige bijdrage is enigszins aangepast door een koningshuisgezinde moderator/ censor van het forum.
Wat is het toch fijn om in een "vrij en democratisch land" als het onze actief te mogen zijn!
Kijk je een beetje uit met wat je doet Gloomer? Ik weet waar ik mee bezig ben... :engel:
 
Dat 'acceleratie-geluid' vind ik persoonlijk echt heeeeeel erg vervelend.

Het leid me teveel af om echt goed naar de track te luisteren.
De overgang naar de gitaar is erg verfrissend, mag inderdaad al eerder.

Meer overgangen en 'variatie' lijkt mij een goede focus om verder te gaan :)
 
Ik heb weer een wijze les bijgeleerd SynTheSister, ik let op mijn woorden in't vervolg..

Wat heb ik gedaan aan mijn nummer ?

* de gitaren eerder laten inkomen.
* synth bijgestoken op 2"52 (is dit niet too much?)
* gitaren laten terugkomen en meer naar de voorgrond gehaald.

Ik heb geprobeerd mijn nummer korter te maken, maar daardoor heb ik hem helemaal verkloot, de structuur klopte niet meer. Gelukkig kon ik terug naar het originele bestand. Aldus heb ik de lengte gelaten voor wat het is.

Thanks SynTheSister !!

EDIT : Nieuwe versie online, zie link in beginpost. :biertje:
 
Dat 'acceleratie-geluid' vind ik persoonlijk echt heeeeeel erg vervelend.

Het leid me teveel af om echt goed naar de track te luisteren.
De overgang naar de gitaar is erg verfrissend, mag inderdaad al eerder.

Meer overgangen en 'variatie' lijkt mij een goede focus om verder te gaan :)

Hey Dreamer, wat leuk dat je voorbij komt. Tof !

Oké, heeeeeel erg vervelend is niet goed, ik zal ervoor zorgen dat dat geluid drastisch verminderd wordt.
De gitaar is al eerder (zie update). Maar ik ben bang dat ie nu te druk gaat worden. Ook aan de variatie heb ik een paar uur gesleuteld.

Thanks again man !!
 
Als je het tragische van haar dood door dat auto-ongeluk echt in je muziek wil uitdrukken, zou je ook veel meer emotie in je muziek moet leggen. Dus niet heel de tijd maar doorstampen, maar meer extreme muzikale wendingen, bijvoorbeeld (maar er is vast wel meer te verzinnen): (bijna) stiltes laten vallen, muzikale intermezzo's met een trieste toon en niet herhalingen van de tekst. De startende auto hoeft ook niet, maar de autocrash op het einde moet er juist enorm uitspringen. Als je daarna nog wat muzikale emotie kunt toevoegen wint je nummer aan zeggingskracht. Dus misschien nog een veelvoud van die 13 uur er aanwerken...;) (Wat is eigenlijk de reden van deze Di "tribute"? Is het toevallig zoveel jaar geleden?)
 
Mijn vorige bijdrage is enigszins aangepast door een koningshuisgezinde moderator/ censor van het forum.
Wat is het toch fijn om in een "vrij en democratisch land" als het onze actief te mogen zijn!
Kijk je een beetje uit met wat je doet Gloomer? Ik weet waar ik mee bezig ben... :engel:

Ben wel benieuwd naar de "aanpassingen" van de moderator...
 
ik niet, en voor samenzwerings gelul heb je zat andere fora, ga daar maar lekker spelen met alle andere idioten.

ik ga dit nummer derhalve ook niet luisteren.

:koffie:
 
Als je het tragische van haar dood door dat auto-ongeluk echt in je muziek wil uitdrukken, zou je ook veel meer emotie in je muziek moet leggen. Dus niet heel de tijd maar doorstampen, maar meer extreme muzikale wendingen, bijvoorbeeld (maar er is vast wel meer te verzinnen): (bijna) stiltes laten vallen, muzikale intermezzo's met een trieste toon en niet herhalingen van de tekst. De startende auto hoeft ook niet, maar de autocrash op het einde moet er juist enorm uitspringen. Als je daarna nog wat muzikale emotie kunt toevoegen wint je nummer aan zeggingskracht. Dus misschien nog een veelvoud van die 13 uur er aanwerken...;) (Wat is eigenlijk de reden van deze Di "tribute"? Is het toevallig zoveel jaar geleden?)

Thanks a lot Bijlevel ;)
Ik heb er weer ettelijke uren aan gewerkt, maar nu moet ik jouw commentaar nog verwerken.. Terechte commentaar feitelijk.. Dus wat moet ik doen ?

* meer emotie in mijn muziek
* niet doordrammen
* minder herhalingen van de tekst.

Waarom deze oude koeien uit de gracht halen ? Volgend jaar is het precies 20 jaar geleden dat ze vermoord werd. En dan zal wellicht mijn cd "Freaks & Rarities part 5" uitkomen ;)

Dank makker !
 
ik niet, en voor samenzwerings gelul heb je zat andere fora, ga daar maar lekker spelen met alle andere idioten.

ik ga dit nummer derhalve ook niet luisteren.

:koffie:

Mijn nummer heeft inhoud. En daar mag over gepraat worden. En ik noem the Telegraph nu niet letterlijk idioten.. En Baars, iemand uitmaken voor idioot, in dit geval, zegt meer over jezelf dan je wellicht zelf denkt.
 
Back
Top