Het grote macOS Sierra topic

Ik denk dat die hetzelfde gaan zeggen als hun website:

Dat weet je niet. Kan best dat die drivers nog werken op Sierra en dat ze dat getest hebben maar dat ze gewoon geen support geven.

Hij wil alleen weten of het werkt of niet.
 
Hoeft niks te zeggen. Mijn MOTU 828 Mk II is 13 jaar oud, en de meeste recente driver is van 1 november 2016. Met andere woorden: fully supported.

Klopt maar je hebt gewoon mazzel. Volgens mij is dat een driver voor meerder apparaten. Ook recentere. En Motu is meer dan alleen een geluidskaarten fabrikant en veel groter dan Echo.

Trouwens ook nog van de Echo site: All pro audio products have been discontinued.

:D
 
In principe zou elke firewire kaart nog moeten werken zolang je SIP uitschakelt. Dat is namelijk in de meeste gevallen het enige wat voorkomt dat een extern apparaat niet meer werkt in OSX/MacOS :)
Indien je SIP niet uit wilt zetten kun je x86 support uit de driver halen zodat deze alleen 64bit ondersteund. Op dat moment kun je SIP gewoon aan laten staan.

Zolang de driver werkt in El Capitan kan hij ook in Sierra werken. Als de fabrikant alleen 32 bit drivers heeft heb je een probleem......

Op bovenstaande wijze heb ik bijvoorbeeld ook Elektron's Overbridge probleemloos draaien in Sierra terwijl Elektron hier nog geen ondersteuning voor heeft.

heb de readme gelezen van de meest recente drivers en daar staat niks over 64 bit.
 
heb de readme gelezen van de meest recente drivers en daar staat niks over 64 bit.

Ik zie in de driver package van Echoaudio uberhaupt helemaal geen kext dus ik ben bang dat hun producten afhankelijk zijn van de firewire implementatie van Apple zelf en dan ben je dus helaas "het haasje". Dan gaat de interface niet meer werken....
Zoals etaoin al aangaf, zolang een fabrikant zelf een driver beschikbaar stelt zal het gewoon blijven werken. Alleen de interfaces die afhankelijk zijn van de Apple firewire implementatie werken niet meer. Op dat moment kan zo'n fabrikant natuurlijk kiezen om alsnog een driver te ontwikkelen met merken als Apogee (en blijkbaar ook Echoaudio) hebben er voor gekozen dit niet te doen. :(
 
Zou wel balen zijn als het (in de toekomst) niet meer werkt. Ben erg tevreden met de AF12's. Ideale oplossing om alles parallel in de computer te krijgen op losse sporen.
 
Ken zo snel ook niet een gelijkwaardig (kwaliteit/prijs) product met 12 in (6x stereo) en dan USB, toch maar eens zoeken.
 
Ik zie in de driver package van Echoaudio uberhaupt helemaal geen kext dus ik ben bang dat hun producten afhankelijk zijn van de firewire implementatie van Apple zelf en dan ben je dus helaas "het haasje". Dan gaat de interface niet meer werken....
Zoals etaoin al aangaf, zolang een fabrikant zelf een driver beschikbaar stelt zal het gewoon blijven werken. Alleen de interfaces die afhankelijk zijn van de Apple firewire implementatie werken niet meer. Op dat moment kan zo'n fabrikant natuurlijk kiezen om alsnog een driver te ontwikkelen met merken als Apogee (en blijkbaar ook Echoaudio) hebben er voor gekozen dit niet te doen. :(


Cool!

En Vasc: zolang je gewoon audio kan doen zoals je wil zou ik niet updaten. Het is allemaal niet heel erg nodig. Tenzij je altijd het nieuwste van nieuwste wil.
 
Bedankt voor alle info. Heb Echo toch ene mailtje gestuurd.

Ik Blijf dan voorlopig bij Yosemite, maar zou wel graag over willen naar LogicProX. Maar eens kijken hoe de ervaringen zijn met LogicProX en Yosemite. Iemand hier ervaring mee?
 
Bedankt voor alle info. Heb Echo toch ene mailtje gestuurd.

Ik Blijf dan voorlopig bij Yosemite, maar zou wel graag over willen naar LogicProX. Maar eens kijken hoe de ervaringen zijn met LogicProX en Yosemite. Iemand hier ervaring mee?

Logic Pro X zou normaal gezien perfect moeten werken met Yosemite, dat is namelijk de minimum vereiste.
http://www.apple.com/logic-pro/specs/
 
Tja, ik doe al lang niet meer mee.
Updates zorgen er meestal wel voor dat je het een aan de praat krijgt, maar dat het andere stilvalt.
Dat hardware obsolete wordt. En zo blijven fabrikanten natuurlijk verkopen en gooien we alles weg.
Leve de ratrace en de daaraan gekoppelde wegwerp economie ! Niet meer voor mij. Tegen dat iedereen OS XVZ-Turbo 3.0 draait probeer ik misschien eens Yosemite.
Dus hier nog steeds 10.6.8 En dat doet alles wat het moet, wellicht nog de komende 5 jaar. Ik lig daar echt niet wakker van.
Heb zo ongeveer 10 jaar op Atari, 10 Jaar op XP gewerkt en ik maakte toen ook muziek.
Welke soft wel en welke niet draait laat me koud. Ik lig wakker van mooie melodiën, arrangementen, vocal lines,... dus nog veel plezier met de updates. ;-)
 
Laatst gewijzigd:
Ik ben blij dat ik de discussie hier lees... Ik gebruik een Echo Audiofire 2 om te DJ'en en ik heb mijn DJ laptop (Air 11") nog op El Capitan. Ik heb nu net even de Audiofire 2 in mijn andere laptop geprikt (die al op Sierra zit) geprikt. Speelt gewoon geluid af zoals het hoort.

Ik weet niet wat dit zegt over de Audiofire 12, en ik weet ook niet of mijn Audiofire 2 net zo goed werkt op Sierra als op El Capitan. Maar het lijkt nog niet einde verhaal te zijn.
 
Tja, ik doe al lang niet meer mee.
Updates zorgen er meestal wel voor dat je het een aan de praat krijgt, maar dat het andere stilvalt.
Dat hardware obsolete wordt. En zo blijven fabrikanten natuurlijk verkopen en gooien we alles weg.
Leve de ratrace en de daaraan gekoppelde wegwerp economie ! Niet meer voor mij. Tegen dat iedereen OS XVZ-Turbo 3.0 draait probeer ik misschien eens Yosemite.
Dus hier nog steeds 10.6.8 En dat doet alles wat het moet, wellicht nog de komende 5 jaar. Ik lig daar echt niet wakker van.
Heb zo ongeveer 10 jaar op Atari, 10 Jaar op XP gewerkt en ik maakte toen ook muziek.
Welke soft wel en welke niet draait laat me koud. Ik lig wakker van mooie melodiën, arrangementen, vocal lines,... dus nog veel plezier met de updates. ;-)

Als dit forum een like functie had heh.....

Sierra hiero, geen problemen gevonden nog. Logic Pro x, samen met Renoise en vdmx, allemaal streamen naar een facebook stream, met de 828 via firewire en de microbook via USB voor de stream, geen problemen.

Een sustain pendaal voor m'n ensoniq daarintegen.... 2 uur mee bezig geweest :duivels:
 
Ik ben blij dat ik de discussie hier lees... Ik gebruik een Echo Audiofire 2 om te DJ'en en ik heb mijn DJ laptop (Air 11") nog op El Capitan. Ik heb nu net even de Audiofire 2 in mijn andere laptop geprikt (die al op Sierra zit) geprikt. Speelt gewoon geluid af zoals het hoort.

Ik weet niet wat dit zegt over de Audiofire 12, en ik weet ook niet of mijn Audiofire 2 net zo goed werkt op Sierra als op El Capitan. Maar het lijkt nog niet einde verhaal te zijn.

Bedankt! Volgens mij werken ze met dezelfde FireWire driver. Heb je Thunderbolt op je nieuwe Laptop of een gewone FW port?
 
macOS is gewoon zo goed als af eigenlijk. Ik update alleen als Xcode of een andere cruciale applicatie weigert te werken. Tegen die tijd zijn alle kinderziektes ook er uit en alle drivers gefixt.
 
Bedankt! Volgens mij werken ze met dezelfde FireWire driver. Heb je Thunderbolt op je nieuwe Laptop of een gewone FW port?

Ik heb geen computers met echte Firewire poorten meer, is allemaal via de Apple Thunderbolt adapter.
 
Ik heb Sierra draaien, maar mijn audio interface werkt niet meer. Al gekeken op website van fabrikant (m-audio) en gaan geen nieuwe drivers releasen voor de M-audio. Dus that sucks. nu verplicht een nieuwe audio interface aanschaffen:( Verder werkt alles goed.
 
Ondanks het feit dat mijn Echo Audiofire 2 het nog lijkt te doen op Sierra, en mijn live laptop nog op El Capitan draait, heb ik toch maar een Traktor Audio 2 gekocht. Doet precies wat ik nodig heb, werkt over USB2 en heeft geen drivers nodig. Neem liever geen risico's voor live-situaties.
 
Ik heb Sierra draaien, maar mijn audio interface werkt niet meer. Al gekeken op website van fabrikant (m-audio) en gaan geen nieuwe drivers releasen voor de M-audio. Dus that sucks. nu verplicht een nieuwe audio interface aanschaffen:( Verder werkt alles goed.

Is het een firewire interface? Zo ja zou je eens kunnen experimenteren met het eerder genoemde SIP (deels) uitschakelen. Zou zomaar kunnen dat het dan weer werkt.
 
Back
Top