Jedi gold

Robi, dit nummer zit vol goede ideeën!

Enkele verbeterpuntjes:
- de pad/strijkers nemen nogal veel plaats in de mix. Probeer wat laag van die pads af te knippen, je mix zal beter ademen
- eigenlijk zitten er zowieso een aantal elementen met elkaar te vechten in de mix (strings, lage percussie, die stemmen) ==> Je zal die elk een plaats in je stereo- en frequentieveld moeten geven om ze meer ruimte te geven.
- Ik denk dat je track nog sterker zal zijn als je af en toe eventjes wat meer stilte durft in te bouwen, deze track heeft dat nodig (heeft niet veel en niet lang te zijn) en de andere passages zullen er nog sterker door klinken.
- Probeer je percussie nog wat meer te variëren.

Maar nogmaals, veel tips omdat deze al leuk klinkt!

Goed bezig!!
 
Heel erg bedankt voor je reactie.
Hieronder heb ik nog even wat reacties geplaatst.


- de pad/strijkers nemen nogal veel plaats in de mix. Probeer wat laag van die pads af te knippen, je mix zal beter ademen

Hier zal ik zeker aan gaan werken.


- eigenlijk zitten er zowieso een aantal elementen met elkaar te vechten in de mix (strings, lage percussie, die stemmen) ==> Je zal die elk een plaats in je stereo- en frequentieveld moeten geven om ze meer ruimte te geven.

Dit vind ik nog wel even lastig om toe te gaan passen.
Wil hier wellicht nog wat 'hulp' voor gaan inschakelen.


- Ik denk dat je track nog sterker zal zijn als je af en toe eventjes wat meer stilte durft in te bouwen, deze track heeft dat nodig (heeft niet veel en niet lang te zijn) en de andere passages zullen er nog sterker door klinken.
- Probeer je percussie nog wat meer te variëren.

Wat bedoel je precies met stilte(s)?

En qua percussie zal ik zeker nog meer gaan variëren.
 
man, 1.50" : om gek van te worden !!

Veel te druk, ik word er niet goed van.. effe doen wat Big zegt en wat stiltes inbouwen.. En die Star wars sample had niet gehoeven.. De structuur na de break is ook niet goed. Terug naar de tekentafel ! ;) Succes !
 
Uiteindelijk is het jouw nummer. De opmerkingen kan je meenemen maar jij bepaalt wat goed in je oren klinkt. We maken te veel muziek omdat het daar of daar op lijkt / moet lijken maar wat wil je zelf?
 
Back
Top