[introducing:] Roguebot Industries - CLUTCH

stoter

bleep bloop
Lid sinds
25 oktober 2021
Berichten
1.786
Locatie
Utrecht
BLEEP BLOOP //// SYSTEMS ONLINE ////////// ______


Roguebot Industries is de naam waarmee ik richting de "half-time"-beats ga - als afwisseling op de techno van STOTER en (straks) de luistermuziek van Michiel.

Dubstechnelectro.

Ofzo.


like like, share share, follow follow!



// SC




// Apple



// Spotify




Feedback uiteraard welkom!

geniet
-xx-
 
Appart. het voelt wel als techno.
je kan er zo een 130 BPM kick drum in mixen.
Dus heel energiek en ook wel appart.

Luistermuziek als Michiel? wat word dat precies?
 
je kan er zo een 130 BPM kick drum in mixen.

ha - je maakte me aan het twijfelen! Hij is 152 bpm. Moest 't wel weer effe checken haha.

Maar mooi compliment! Thanks man


Luistermuziek als Michiel? wat word dat precies?

In elk geval mijn contest-inzending. Maar bijvoorbeeld ook Breathing Oceans, van een tijdje geleden. Op m'n soundcloud moet ik dat wat duidelijker aangeven, zag ik al. Bij de andere diensten is er inmiddels onderscheid tussen Michiel en Stoter.

Leuk dat je 't vraagt!
 
Laatst gewijzigd:
Ik vind het heel interessant om noise, ambient, techno en industrial te integreren met 'gewone muziek' // conventionele harmonie en instrumentie.
Daarbij heb ik ondekt dat ik eigenlijk wel ook gewone muziek moet maken. Dat dat een stap is om niet over te slaan.
Niet iets wat resulteerd in mooi werk maar wel belangrijk om uiteindelijk de twee goed te kunnen integreren.
Maar goed dit is niet zozeer kennis maar meer een persoonlijk pad dat ik op ben gegaan.
Mijn motto is om vaak heel veel risico te nemen....

Speel jij ook instrumenten?
Kun je wat vertellen over jouw idee hierover?
Hoe schrijf je bv?
 
Je bent echt lekker bezig de laatste tijd.
Ik vond die Homo humini lupus est heel goed, en ook je synthcontest inzending is echt een heel goede track (hopelijk komen we die laast genoemde tzt ook nog tegen op je spotify?).
Deze is dan weer wat minder mijn smaak, maar het klinkt de laatste tijd wel allemaal waanzinnig goed wat je doet. Je zit in een lekkere periode kwa creativiteit, mooi man.
 
iieeeejaaaahooooorrrr MR R.D James is in tha hizzle!

Fakking vette bak weer hoor mafkees! Probeer je iets te bewijzen ofzo??

Aphex Twin logo.gif
 
Wauw - bedankt mensen! Wat een toffe reacties.


Speel jij ook instrumenten?
Kun je wat vertellen over jouw idee hierover?
Hoe schrijf je bv?

Ik speel toetsen. Niet hoogstaand, kan een moppie tokkelen.

Vind "echt" spelen niet per sé voorrang hebben op sequencen. Met sequencen kan je dingen doen die je nooit zou kunnen spelen. En met spelen kan je soms veel sneller een idee of gevoel toevoegen, dan met klikken en knopjes. Ben daar niet zo principieel in, zo lang het de muziek maar ondersteunt. In mijn geval (de laatste tijd) is dat dus minimaal dingetjes inspelen, voor de achtergrond-scapes, ipv een bandgevoel willen creëren. Was niet eens naar jou gericht - maar dat laatste doe jij dan weer, bedenk ik me.

Zoiets.

Thanks for asking! Leuk om over te bomen.

Qua schrijven, tja. In het achterhoofd is dat heel technisch: per project probeer ik iets nieuws uit. Software, hardware, een compleet ding, dat ene knopje - maakt niet uit, zolang ik maar iets nieuws check. Da's het experiment, en dan knal ik vervolgens de ervaring eroverheen die ik in de vorige projecten heb opgedaan. Op die manier groeien.

Muzikaal begint dat meestal met een melodie, modular-jams de laatste tijd, en/of soundscape. Daar m'n vst-synths overheen zodat ik snel kan doorpakken als ik een geïnspireerd idee heb. De melodieuze synths zijn meestal Cherry Audio Miniverse en TAL Bassline, en dan D16 Nepheton voor een concept-beat. Daar komen vervolgens naar smaak de Airbase en Machinedrum bij. En vst-fx overal in dit verhaal nog verweven.

Of ik begin juist met de hardware drummachines, daarna vst's, en de modular komt pas op 't laatst. Of.. of... Everything goes, eigenlijk. Maar iets nieuws proberen vind ik dan dus het leukste uitgangspunt. Een avondje doelloos noodlen hoort daar ook bij, trouwens.


Je bent echt lekker bezig de laatste tijd.
Ik vond die Homo humini lupus est heel goed, en ook je synthcontest inzending is echt een heel goede track (hopelijk komen we die laast genoemde tzt ook nog tegen op je spotify?).
Deze is dan weer wat minder mijn smaak, maar het klinkt de laatste tijd wel allemaal waanzinnig goed wat je doet. Je zit in een lekkere periode kwa creativiteit, mooi man.

Hey dank je wel zeg! Mooie complimenten weer. En hoort erbij hoor, no worries - de stijlen gaan zo hard heen-en-weer, dan valt er soms eentje tegen. Vandaar ook een nieuw profiel voor dit. Dan hou ik het gescheiden.

(SF-contest inzending gaat zeker nog richting de steamerts! Wat cool dat je er naar vraagt..!)


you are on fire, @stoter !

ha, nice - DANK! xx


Pfwoowww @rubbah .. RDJ is wel too much of a compliment hoor.. maar dank! :)

Probeer je iets te bewijzen ofzo??

Als ik m'n pink omhoog hou, weet je dan voldoende?



Gave minimal track, doet me terug verlangen naar de hoogtij dagen van Minimal, erg vet gedaan, meer van dit please!!

Ohww vét! Thanks man! Ik heb inderdaad flink op m'n tong gebeten bij deze, wat gaaf dat het opviel! Lekker man. (En meer is onderweg)
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top