At last a square wave

Het idee is oke maar ik vind de drums (BD vooral) te overheersend en daardoor vertelt het nummer weinig. De andere dingen krijgen dan geen plaats in het nummer.. IMO!
 
@arv idd de kick ligt er wat teveel bovenop

Verder snap ik nu waarom ik meestal geen extra layers toe voeg. Ik vind dat echt moeilijk en loop er in vast. Vermijding dus haha :/

Gister de hele middag bezig geweest, en vanalles opgenomen, maar het nummer wordt er onrustiger van of het past toch niet echt goed. Ik moet het in subtielere sfeer sound dingen gaan zoeken denk ik.

Andere dingen uitproberen en oefenen maar dus
Nogmaals bedankt voor de feedback, dit heeft geholpen
 
Of je probeert ipv laagjes, meer compositie trucjes. Maw niet alles stapelen, maar juist sequentieel. Als je begrijpt wat ik bedoel. Ik ben er ook geen held in, maar leuke liedjes zijn vaak heel sterk in compositie en niet zozeer in een berg laagjes tegelijk.
 
maar leuke liedjes zijn vaak heel sterk in compositie en niet zozeer in een berg laagjes tegelijk.

Juist ja. Naast het feit dat sounds liefst complementair aan elkaar zijn, tracht je ook een arrangement te bedenken op basis van vraag/antwoord.
Ritmisch mag het dus niet in elkaars weg zitten, maar net aanvullen.

Ik vind de betreffende track niet verkeerd. Best ok als minimal. Maar vraagt zeker nog aandacht.
 
Ik vind de kick en de clap uistekend, maar verder mag er meer gebeuren.
Dat 303-achtige geluid kan worden uitgewerkt (zowel op het vlak van melodie als geluidstechnisch), die pads/stabs mogen worden uitgewerkt, de bas mag ook meer doen.
En daar zou ik dan nog enkele lijntjes aan toevoegen.

Dit is een track boordevol potentieel, mits een revisieronde kan deze echt knallen!

Veel succes!
 
Tja, ik vind het eigenlijk gewoon helemaal goed. En natuurlijk kun je altijd nog zaken veranderen. Maar wat ik hoor, klopt voor mij als een bus. Prima :okdan:.
 
Back
Top