goede 2x2 midi interface

Furious5

ENOUGH ALREADY!
Lid sinds
19 december 2002
Berichten
4.938
Locatie
Primark City
Ik wil een midi interface kopen voor mijn PC (W2000).

Ik wil daar 2 grooveboxen hangen. Aansturen doe ik met een midikeyboard zonder draaipots en met de draaipots van 1 van grooveboxen.


Dus het lijkt me dat ik een 2 in/ 2 out moet kopen.

Mijn vraagjes:

1. is dit een goede oplossing of kan ik ook iets doen met een midi splitter? Ik heb nu eenjoystick/midi kabeltje

2. wat is een goede 2x2 interface? Ik lees nl zo vaak dat midman zoveel problemen geeft.

3. Wat kost deze midi interface nou? Ikzelf denk dan dat zoiets (2x2) over de 100 euro kost, wat ik aardig wat vind. Want waar gaat het nu om? Een simpel rotkastje wat midsignaaltjes samenvoegt... Om daar nu over de 200 gulden vor te vragen?.....

Hieronder staan wat citaten van midiman gebruikers op dit forum.



M-Audio Midisport 1x1:

'het is idd een klote ding om onder xp te installeren.
Maar xp opnieuw ging mij wat te ver.
Na een poging of 6 is het mij uiteindelijk ook gelukt'

midiman 2x2:

Heb een een nieuwe pc (reden: snellere proccesor) maar mn '"oude" midi interface, de midiman midisport2x2 driver krijg ik niet geinstalleerd. Ondersteund mn interface wel windowsXP? Of wat zou het kunnen zijn?

midiman 4x4:

'Ik zou niet voor de midiman gaan, ik heb precies dezelfde, werkt niet echt soepel, telkens als ik mijn computer opstart moet ik de usb van de midiman eruit halen en vervolgens weer terug erin doen wil de hub reageren, terwijl bij usb aparaten van roland etc. allemaal wel perfect reageert.'
 

Attachments

  • setup.jpg
    setup.jpg
    15,2 KB · Bekeken: 148
Wat betreft de genoemde producten: tja, zie de eerdere Midisport 4x4 thread. Bedenk je natuurlijk wel dat ontevreden mensen eerder reageren dan de 'silent majority' die gewoon tevreden is (zoals ondergetekende).

Wat ik me afvraag: denk je dat je op termijn ook genoeg hebt aan een 2x2 interface?
Ik bedoel: voor het prijsverschil hoef je 't niet te laten om meteen voor een 4x4 te gaan, toch?
Natuurlijk kan je wel daisy-chainen (meerdere apparaten aan 1 poort) maar ik vind 1 (multitimbraal) apparaat per logische midiport geen luxe...

Oh ja, wat betreft de prijs en wat je daarvoor krijgt, tja als je het berekent in hoeveel silicium, ijzererts en rubber erin verwerkt zit en de kostprijs daarvan, dan is het natuurlijk altijd overbetaald :D
Serieus: je betaalt voor een compleet product met driver-ondersteuning (uch... M-Audio... :( ) en vergeet niet dat een 2x2 je ook fysiek 2 gescheiden ports oplevert (2x16 kanalen dus, 't is geen simpele 'splitter').

Succes met de afweging!
 
Wat voor softe waren gebruik je dan?
 
Hoi,

Volgens mij zou ik zowiezo voor een 4x4 gaan (heb ontzettend veel spijt dat ik ook voor een 2x2 gekozen heb, terwijl ik al best wat gear had toen ik die kocht), maar als je toch krap bij kas zit ofzo en voor een 2x2 gaat, dan zou ik het volgende doen:

Als ik naar jouw plaatje kijk:

attachment.php


..dan zou ik je MIDI-keyboard gewoon laten op de joystickpoort zoals je nu hebt.. en je grooveboxen op de 2x2 aansluiten. Dan heb je alles tegelijk tot je beschikking en kan je Roland ook output naar de MIDI-input van je computer sturen (er even vanuitgaande dat die Roland dat kan, ik ken de specificaties van die machine niet).

Ik heb dat dus ook nogal overdreven in mijn eigen setup (Mijn CS1x zit op de seriele poort (ja ja ik heb nog een oude met seriele poorten :D ), mijn JV-1010 zit op de MIDI ("game"-achtige)-poort van m'n EWX2496, de DarkStar en Nova hebben volledige 2x2 tot hun beschikking en m'n M3X zit tenslotte aan de 'Thru' van m'n Nova (de M3X heeft toch geen MIDI-output, dus verlies er niets mee). Of een dergelijke setup de timing ten goede komt vraag ik me alleen erg af :confused: , maar moet eerlijk zeggen dat ik niet zo heel kritisch ben wat dat betreft en persoonlijk geen hinder van ondervind.

En over de MidiSport 2x2... ik heb er totaal geen problemen mee.. en ook nooit gehad.. Het bakkie doet gewoon precies wat 'ie moet doen en verder geen gezeur. Je moet alleen bij installeren wel even de ReadMe file doorlezen en die handelingen EXACT uitvoeren zoals ze daar staan (installeren is idd niet helemaal standaard), maar of dat nou zo veel gevraagd is van M-Audio.... =) ... maar goed, er schijnen dus best nogal wat probleemgevallen te zijn, maar dat hou je met computerhardware (zeker USB-apparatuur) altijd wel vrees ik

Succes ermee....

Groeten, Vincent
 
Back
Top