• Het Marktplaats Archief kan als naslagwerk worden gebruikt. Alle advertenties die in het archief staan, zijn gesloten en dus niet meer actief. De aangeboden producten zijn niet meer te koop. Advertenties worden naar dit archief verplaatst als de eigenaar de advertentie heeft gesloten of wanneer er langer dan 30 dagen geen activiteit op een advertentie is geweest.

    Het heeft dus geen zin om de aanbieders te benaderen met vragen over een product dat niet langer te koop wordt aangeboden. Doe dit dan ook niet. Het voorkomt ergernis.

Elektor Formant

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

zevv

Nieuwkomer
Lid sinds
26 mei 2011
Berichten
21
Elektor Formant, ergens jaren tachtig.

Wie heeft hier nog iets aan, heeft het nog enige waarde? Een jaar of 20 heb ik deze nog functioneel gehad, sindsdien een paar keer verhuisd en stof vergaard, ik heb geen flauw idee in wat voor staat het geheel verkeert.

Liefhebbers of voor vragen graag even contact opnemen per mail, synth@zevv.nl

Grt,

Ico
 

Attachments

  • IMAG0044.jpg
    IMAG0044.jpg
    52,7 KB · Bekeken: 62
  • IMAG0043.jpg
    IMAG0043.jpg
    27,5 KB · Bekeken: 47
  • IMAG0045.jpg
    IMAG0045.jpg
    35,5 KB · Bekeken: 45
  • IMAG0046.jpg
    IMAG0046.jpg
    24,4 KB · Bekeken: 45
Hallo allemaal,

Ik ben een beetje overweldigd door het aantal reacties (tientallen!), daarom hier maar even een antwoord voor iedereen die me heeft aangeschreven.

Mijn vader heeft de Formant gebouwd in de jaren 80 en heeft hier jaren mee gespeeld. Ikzelf heb er als kind wel het nodige van opgestoken, maar ben meer van de generatie Nord Modular. Het keyboard heeft een uitbreiding voor horizontale aftertouch, een conraptie met rekstrook en grote externe kast met differentiaalversterker - wellicht leuk voor de liefhebber maar zeker niet essentieel voor de werking.

Ik heb het apparaat gisteren beheerst aangezet (labvoeding, langzaam power opbrengen, etc), en wonderwel is het geheel onder de laag stof nog functioneel. De voeding doet het, de VCO's werken en reageren op keyboard input. ADSR's reageren, alleen de filters heb ik niet getest wegens een tekort aan patchkabels.

Hier 15 seconden video: https://www.youtube.com/watch?v=-Jh8VD4NlIQ

De synth staat nu bij mijn moeder in Emmen, ik neem hem binnenkort mee naar huis in Amersfoort.

Een aantal mensen van dit forum heeft me laten weten dat het aparaat als hij werkt zeker nog waarde heeft voor de liefhebber - mijn vraagprijs is 400 euro.

Groeten,

Ico
 
De koop is helaas niet doorgegaan, de formant is nog beschikbaar. Intussen staat hij in Amersfoort.
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top