Maak zelf ook eens een Avant Garde track

@fatclap:
Daarom is dat NU geen Avant-Garde meer.

@MarcMusica:
Top!

@fourier:
Dat soort tracks werden 35 jaar geleden veelvuldig op radio100 in Amsterdam gedraaid.
Was toen best wel Avant-Garde binnen de niet-klassieke muziekwereld.
Het viel onder de Underground van toen.
 
'Musica Cobra'
@MarcMusica: Ik dacht al: die profielfoto lijkt verdacht veel op Karel Appel.

@roland:
Met de leeftijd komt de verdieping.
Of de aftakeling - dat kan ook ;-)
 
'Musica Cobra'
@MarcMusica: Ik dacht al: die profielfoto lijkt verdacht veel op Karel Appel.

hhaha, verdikkie, ik zie het, je hebt gelijk!
ik wou ook vroeger altijd schilder/tekenaar/kunstenaar worden

Appel Citaat:

'Ik rotzooi maar een beetje an. Ik leg het er tegenwoordig flink dik op, ik smijt de verf er met kwasten en plamuurmessen en blote handen tegenaan, ik gooi d'r soms hele potten tegelijk op. '

@roland:
Met de leeftijd komt de verdieping.
Of de aftakeling - dat kan ook ;-)

of beiden tegelijkertijd, hoe onterecht!
 
eo

ben iets poème electronique's gewijs aan het maken
tenminste het doet me er aan denken & ook wel plux quba
achtig, tenminste, het doet me er aan denken . . .

ik hou wel van avant muziek eiglijk :mexico:

binnekort méér
 
Laatst gewijzigd:
Mn bijdrage hier is ook maar gewoon een REON driftbox door een RE-201 en een broadener plug..
Ik heb expres juist niet geprobeerd om er een structuur in te gooien, maar gewoon meer
"uit de losse pols draaien met de hold functie aan" .

Géén avant garde denk ik, maar gewoon een ongedefinieerd geheel.

Ben het met Fuse eens, gewoon wat luchtig proberen. Kan toch geen kwaad..
Kijk eens bij de andere soortgelijke draadjes "maak een hardcore/reggae enz track"..
Zelfde verhaal daar, gewoon leuk.
 
Het mooie van Avant-Garde is dat iedereen de typhus mag krijgen aan de conventies die men poogt op te dringen.
Zodra het algemeen geaccepteerd wordt is het geen Avant-Garde meer, behalve als stroming in de tijd van onstaan gezet.
Avant-Garde is het als het tegen de tijdsgeest in gaat en een voorbode is van van nog te komen gaat in zinne van dingen die nog niet zijn gedaan (dus geen retro zijn).
 
Een stuk stilte is ook niet echt "vernieuwend", iets wat kenmerkend is voor experimentele muziek.
 
Von Naphoven> Mooi geschreven ja.

Boeiend vind ik de opmerking "opgelegde structuur en vorm" in combinatie met de wens zich daar los van te maken.
Indirect zegt dat avangardisten dus min of meer gestuurd worden door wat heerst omdat dat hetgeen is waar ze zich los van willen maken.

Da´s volgens mij meer een Punk mentaliteit.

Ik zie avant Garde als een Stroming is die niet bezig is met verzet tegen een bestaand keurslijf., maar als een stroming is die zo onbevangen en onbevooroordeeld probeert te innoveren.
En dan ook nog innoveren zonder vooraf een nuttig toepasbaar doel na te streven.
(beetje wat "de wetenschap" ook zou moeten doen maar daar helaas heimelijk in faalt).
 
Ik trek mijn inzendinkje nederig terug uit dit topic....
Want tegen zoveel wijze woorden, zijn mijn prutswerkjes niet opgewassen! :-)

Cheers :koffie:
 
@fourier:
Dat soort tracks werden 35 jaar geleden veelvuldig op radio100 in Amsterdam gedraaid.
Was toen best wel Avant-Garde binnen de niet-klassieke muziekwereld.
Het viel onder de Underground van toen.

Dat zou best eens kunnen :D Overigens zou radio 100 dit jaar 30 zijn geworden 8)
 
Back
Top