Maak zelf ook eens een Avant Garde track

... zeg maar intuïtie. Gewoon een dierlijk instinct ...

Intuïtie en instinct zijn twee totaal verschillende zaken. Om (heel ) kort te gaan: instinct zit in ons ingebakken en is nodig om te overleven, intuïtie is het geheel van tijdens je leven (geleerde) ervaringen. Het mooie van onze hersenen is dan dat ze die ervaringen als in een bliksemflits kunnen toepassen om iets te beoordelen, bijvoorbeeld kunst...
 
Avant Garde: voor de troepen uit. Dus wat 5, 10, 20 jaar geleden (of misschien tegenwoordig wel 1 of 2 jaar, zo snel gaan sommige kunstontwikkelingen) avant gardistisch was, is het niet meer als "het" door de troepen is ingehaald. (De troepen zijn natuurlijk het kunstminnende (grote) publiek.) Dus zou ik zeggen (maar dat is maar EEN mening) probeer eens iets te maken wat werkelijk vernieuwend is, echt voor de troepen uitloopt. Zal niet meevallen, het meeste is allemaal al ooit eens gedaan.
 
Laatst gewijzigd:
Mijn bijdrage hier loopt een jaar of 1000 voor de troepen uit. Dus ik zit goed ;-)
Ik ben even serieus, want het is zondag ;)
Wat avant gardistisch is wordt natuurlijk juist NIET door de kunstenaar zelf bepaald, maar door de geschiedenis, dus pas achteraf blijkt of het vernieuwend was... Dus mijn vorige aansporing om eens iets vernieuwends te maken klopt dan ook eigenlijk niet. Je kunt niet bewust een AG muziekstuk maken. Dus ik zou zeggen, maak gewoon de muziek die je leuk vindt, zet die eventueel op SF, sluit deze draad of noem 'm anders.
 
Laatst gewijzigd:
kan toch niet anders dan concluderen dat ik buiten gewoon geniaal ben.
En illeligent

track gemaakt met een matrix 6 (1 patch) en drum stokjes op een ableton push controller.
Zeer lang aan de details gewerk. ongeveer 0 minuten.
Tja dat gebeurd nou eenmaal zo als je zo geniaal en illeligent ben.

sow....
das een mooi trackie zeg...


Overigens kan ik niet bepalen of je buitengewoon intelligent of geniaal bent.
Daar ben ik denk ik niet slim genoeg voor.

Maar het is wel een fijn trackie :D
 
Hier mijn bijdrage voor deze leuke draad. Je belandt natuurlijk direct in het soort discussie dat het gek is om je eigen muziek als avant garde te bestempelen etc. toch vind ik muziek die onder dat kopje valt vaak boeiend of goed. Daarnaast vind ik dat iedereen met alle fantastische gear die ze hebben of de oneindige mogelijkheden met computerprogramma's tegenwoordig best wel eens wat experimenteler aan de slag mag dan de zoveelste track maken binnen strak uitgezette genre regels. Deze track is weer lekker vervelend lang en gemaakt met een boss dr-5, de ms-20 mini met een s&patch en alles via een mixertje door zoom g3 effecten paneel. Ik zal 'm ook in de bewust een kutnummer discussie plaatsen :okdan:
 

Attachments

  • kosmische vreemdeling_lord.mp3
    9,5 MB · Bekeken: 59
:mega:Nu zat ik eens te denken hoe ik vernieuwend in de muziek kon zijn en bedacht het volgende: Ik produceer 1 hoofdtrack op een geluidsdrager naar keuze. Deze track bevat van alles en nog wat. Hiernaast krijgt de luisteraar een 6 tal bonus tracks van exact de zelfde lengte. De luisteraar kan deze naar eigen behoefte van het moment mixen met de hoofdtrack. Iedere bonus track heeft verschillende stems uit de hoofdtrack die exact in tegenfase zijn waardoor cancelling optreed in specifieke delen van de hoofdtrack en hiernaast worden aanvullende drums en/of geluiden toegevoegd. Wel heel omslachtig om 7 verschillende nummers te laten horen maar de magie jongens als je die schuif net tot hetzelfde niveau weet te brengen. En dat geluid dat dan plotseling verdwijnt bij het inmixen:dubbel:
 
De luisteraar kan deze naar eigen behoefte van het moment mixen met de hoofdtrack.

Leuk idee! Misschien heeft ieder afspeelapparaat in de toekomst een soort joystikje waarmee je kunt mixen tussen verschillende versies van een track.

Nadeel is dat het activiteit van de luisteraar vereist. Die misschien liever niets of iets anders doet tijdens het luisteren van muziek. Je zou het ook door dansbewegingen kunnen laten triggeren.
 
sow....
das een mooi trackie zeg...


Overigens kan ik niet bepalen of je buitengewoon intelligent of geniaal bent.
Daar ben ik denk ik niet slim genoeg voor.

Maar het is wel een fijn trackie :D

Ik ben illeligent, das intelligent voor mensen met een laag iq 😃 vinden jullie hem echt leuk? Misschien moet ik hem dan eens uitwerken.
 
:mega:Nu zat ik eens te denken hoe ik vernieuwend in de muziek kon zijn en bedacht het volgende: Ik produceer 1 hoofdtrack op een geluidsdrager naar keuze. Deze track bevat van alles en nog wat. Hiernaast krijgt de luisteraar een 6 tal bonus tracks van exact de zelfde lengte. De luisteraar kan deze naar eigen behoefte van het moment mixen met de hoofdtrack. Iedere bonus track heeft verschillende stems uit de hoofdtrack die exact in tegenfase zijn waardoor cancelling optreed in specifieke delen van de hoofdtrack en hiernaast worden aanvullende drums en/of geluiden toegevoegd. Wel heel omslachtig om 7 verschillende nummers te laten horen maar de magie jongens als je die schuif net tot hetzelfde niveau weet te brengen. En dat geluid dat dan plotseling verdwijnt bij het inmixen:dubbel:

zo zitten een zooitje flash sites toch al in elkaar, plastikman, kraftwerk app enz..?
 
Die opmerking van Enzo F. heeft me nog best lang dwars gezeten, maar volgens mij mag ik nu wel weer iets zeggen.
Hier mijn bijdrage voor deze leuke draad.
Met enige twijfel wil ik dit nog wel "experimenteel" noemen, maar "avant-garde" gaat me toch te ver. Klinkt toch een beetje als een drumsolo van Han Bennink. Oude avant-garde dus, en vooral leuk als er door een echte drummer wordt gespeeld.
 
Hier mijn bijdrage voor deze leuke draad. Je belandt natuurlijk direct in het soort discussie dat het gek is om je eigen muziek als avant garde te bestempelen etc. toch vind ik muziek die onder dat kopje valt vaak boeiend of goed. Daarnaast vind ik dat iedereen met alle fantastische gear die ze hebben of de oneindige mogelijkheden met computerprogramma's tegenwoordig best wel eens wat experimenteler aan de slag mag dan de zoveelste track maken binnen strak uitgezette genre regels. Deze track is weer lekker vervelend lang en gemaakt met een boss dr-5, de ms-20 mini met een s&patch en alles via een mixertje door zoom g3 effecten paneel. Ik zal 'm ook in de bewust een kutnummer discussie plaatsen :okdan:

Uhh erg irritant liedje. :P
 
Om aan te geven dat dit topic al een jaar of 2 oud is? :D
 
Vandaag werd ik weer bevangen door het schitterende avant garde werk van Dito Unklar, doet me echt denken aan Roland Kuit.. dezelfde ongrijpbare kunst

Voor wie hem (nog) niet kent:
 
Daar moet je wel voor in de stemming zijn. Op dit moment hoor ik liever Joost Klein. Dus dat wil wat zeggen.
 
Back
Top