rack-hardware toegankelijk opstellen

Enzo.F

vrijwillig lid
Lid sinds
31 mei 2010
Berichten
1.663
Locatie
a forest
Hoe zet je je rack-hardware neer waar je intensief mee aan het werk bent? Noem een JV1080, TX81z, VX90 of in mijn geval een S3000xl. Mooie bakken, (soms) steile leercurve maar vaak ook wel weer karakter of misschien budget-oplossing voor wat je wilt. Meestal zit je enige tijd aan de interface van de hardware om te maken of in te stellen wat je wilt horen. Soms heb je 4 of 5 van deze bakken dus op je bureau zetten is dan geen optie...

Hoe hebben jullie deze hardware, waar je vaak een langere tijd voor / bij / achter zit, op een comfortabele manier tot je beschikking, zonder op de knieën te moeten, last van je rug te krijgen of ongemakkelijke poses aan te nemen?

Mixer, sequencer en meeste synths bedien ik staand, lopend over 25 m2 studio, computer bedien ik zittend.
 
Zo,

attachment.php


Een veel betere oplossing kan ik niet zo bedenken. Is toch fijn om met een bureaustoel aan te schuiven zonder met je knieen tegen onderste racks aan te zitten.

Volgens mij betaal je bij thomann of musicstore 100 euro voor een groot houten rack waarvan de bovenste 10 rackspaces schuin aflopen, bureaublad ertussen schroeven en klaar. Edit, die beginnen dus bij 240 euro per stuk, voor 100 euro per stuk schroef je ze zelf zo in elkaar, bureaublad laten zagen en ertussen monteren en klaar ben je. Of een paar kleintjes maken en op je bestaande bureau zetten als je de ruimte hebt.


En anders zoiets? Wel een nadeel je kan je knieen er niet onder kwijt https://www.musicstore.de/nl_NL/EUR/Fame-DF-025-19-Maschinenwagen-12-9HE-wielen-schwenkbar/art-REC0001790-000;pgid=qiqgYGs9hYFSRpnn1CdLy_ir0000rhOrWtPx

fame-df-025-19-maschinenwagen-12-9he-rollen-schwenkbar_1_REC0001790-000.jpg
 
Ik heb een fame rack. Hoog ding. Staat haaks onder mijn buro zodat t er dwars bovenuit reikt.
En op de jaspers stand heb ik een desktop rack gezet. Dus daar kan je staand aan draaien.
 
Wel een nadeel je kan je knieen er niet onder kwijt
idd. je moet er wel goed onder kunnen met je benen, anders krijg je last van je rug, zit je er niet met plezier aan.

Mooie oplossing heb je in jouw studio, heb je 2x MFC42 van Akai in je linker rack zitten?

Dit heeft wel best een grote ingreep nodig zoals jij en Klinkske het adviseren. Is zoiets ok in een desktop variant? Ben bang omdat je dan je onderste niet kunt volstoppen met een apparaat, punt is ook dat je blad redelijk diep moet zijn daar een gemiddelde racked apparaat wel 50 cm diep is.

Thanks!
 
Onmogelijke taak ghehe, met rackgear loop je altijd te kloten in onhandige posities imo. :) =(

Heb zelf zo'n halfschuin rack in de hoek geplaatst van een L-constructie.
Met aan beide kanten een tafel op dezelfde hoogte, kan ik me ellebogen dan opleggen.
Monitors op stands ertussen/naast.
 
image.jpg
Mede-forummer Arjen19691 kwam gister met een 'even' in elkaar gezette tabletop 19"rack, precies zoals ik nodig had...
Bijzonder, heel gaaf en makkelijk!
Mijn dank is groot, Arjen, superlief!
 
Ik heb een tijd de Quiklok Z600 gebruikt. Niet heel erg veel rack space maar voor mij was het genoeg. En is direct een mooi bereau en je kan je monitors goed kwijt.

wil niet de verkoper uithangen hier maar "Toevallig" staat die van mij te koop.... :)
 
Ik vind deze opstelling ook altijd nog aardig gevonden, de rack-gear links en rechts naast je stoel.

kvg_03.jpg
 
Back
Top