demian - Flying Sources

Zo zo, dat gaat behoorlijk over de top. Toch niet mijn smaak, ik zou deze überkitsch alleen trekken in de Droomvlucht van de Efteling. De beat vind ik wel lekker, te lekker voor dit nummer.
 
goed in elkaar gezet, best muziekaal enzo maar ik dwaal af. linkt een beetje soft erotisch zeg maar.
 
Bij het luisteren zie ik de "sources"al vliegen. En wat een laag zeg. Of misschien ligt het aan mijn spullen.
Gaaf gedaan.
Veel succes met de contest
groeten
Frans
 
ik krijg beelden door...

...van schaars geklede dames, een warm strand met avondzon en een aangenaam drankje wat naar snoep smaakt met een rietje en een parapluutje.

-C-
 
Inderdaad rustgevend en relax maar het zou wat baat hebben met een break moment zonder de strings en de lead met wat mooie ambient effects, dan een opbouw naar een climax met wat wildere elementen in (niet wild in de trend van opzwepend maar gewoon, meer body), om het nummer een hoofd, een lijf en ledematen te geven zeg maar.
 
Ik ben geschokt! Wat ik lees:

Zoet
Muzak
überkitsch

Pijnlijk, omdat ik dit verreweg de beste inzending van de contest vind. Dit klopt voor mij echt aan (bijna) alle kanten. Wat een geweldige track man! Enig puntje van kritiek is dat het te lang duurt voordat het thema weer terugkomt. Het verlangen naar die solosynth wordt te groot.

Prachtige sounds, perfect gecombineerd, heerlijke bass line (en dieeeeep), cliché gefilterde beat die uitstekend uitpakt. Solo synth kan wellicht nog een beetje quantizing gebruiken (en eventueel een "tweede stem" naar het eind toe).

Top track! :okdan:

EDIT: Ik vraag me nog steeds af wat vliegende bronnen nou precies zijn...
 
Laatst gewijzigd:
Dank voor de leuke en uiteenlopende reacties. :-)

EDIT: Ik vraag me nog steeds af wat vliegende bronnen nou precies zijn...

Stukjes informatie die dagelijks langs je heen vliegen. Informatie als bron (voor kennis.)
 
Ik vind em erg chill.. sfeer en sounds spreken me ook erg aan.. heerlijke die arpjes ook. :luv:

zat me alleen af te vragen of die hele zachte 'tikjes' die ik afentoe voorbij hoorde komen zo horen..
Aan het eind, als alles uitsterft op 5:48 en 5:50 hoor je ze wat duidelijker.. :)
 
Goed uitgewerkte track. Hij is inderdaad wat zoet, en het is niet helemaal mijn smaak, maar qua productie goed hoor. Vaak gaan dit soort lead synths helemaal door het lint op een gegeven moment, je hebt het mooi compact gehouden. De baslijn is heerlijk.
 
Chill, check, beetje new age achtig.. Kitaro oid.
Lekker kalm en rustgevend, lekker.
De beat had zelfs (imo) weg gemogen!
 
Back
Top