Vraag over harddisk recorders.

DarkChaos

just music
Lid sinds
24 april 2005
Berichten
745
Locatie
in de Studio
Hallo allemaal,

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met harddisk recorders. Ik heb er zelf nog nooit mee gewerkt.

Ik ben van plan een Fostex D2424LV aan te schaffen. De bedoeling is om deze in te stellen als slave en laten syncen aan een mac waarop Cubase master SMTPE o.i.d. uitzend. Ik heb een redelijke partij hardware synths die allemaal op een grote analoge tafel binnen komen.

Ik wil m'n computer wat minder gaan gebruiken voor audio, en dus puur als grote midi sequencer.

Zo'n Fostex recorder heeft een afneembaar frontpaneel. Als ik het goed begrijp kun je daarmee de afzonderlijke tracks 'armen' voor recording.

Nu mijn vraag.. kunn je die arm statussen ook aansturen via Cubase, bv via Midi / MTC oid? Zodat ik dat het frontpaneel niet meer hoef te bedienen?

Ik gebruik Cubase VST 5 / OS 9 (ja legacy spul ;)).

Groet,

Bastiaan
 
Hi Bastiaan,

Ik heb net dezelfde machine. Prachtding!
Ik gebruik het echter om opnames op locatie te maken dus ik kan je vraag niet meteen beantwoorden.
Geen idee of je de sporen via midi kan in record/standby zetten.
Ik weet wel dat er een bijkomende technische manual bestaat waarin zoiets misschien beschreven staat.
Heb je beide manuals?

Cheers,
Exo. :mega:
 
niet het zelfde... net iets anders een RME UFX heeft ook opnamen mogelijkheid en op hoge kwaliteit met een supersnelle usb stick.
 
Back
Top